10.11.2010. / 14:31

Autor: Nacional.hr

Rorsted: 2010. godina će imati važnu ulogu u postizanju ciljeva Henkela za 2012. godinu

Prodaja je povećana za 13,7 posto na 3.961 milijuna eura, dok je prilagođena operativna dobit povećana za 27,0 posto na 517 milijun eura

Kasper RorstedKasper Rorsted„U trećem smo kvartalu ostvarili još bolje rezultate od onih ostvarenih u prijašnjim kvartalima. Posebno bih htio istaknuti činjenicu da su sve naše regije i robne marke doprinijele ovom uspjehu u kontinuirano promjenjivom okruženju. Rast je ponovno ostvaren zahvaljujući našim snažnim robnim markama i uspješnim inovacijama. Prilagođavanje naše troškovne strukture i daljnji napredak u provođenju naših strateških prioriteta također su bili značajni faktori napretka", rekao je prilikom predstavljanja poslovnih rezultata predsjednik uprave Henkela, Kasper Rorsted.

Gledajući trenutnu fiskalnu godinu u cjelini, Rorsted je izjavio: „2010. godina će vjerojatno biti najuspješnija fiskalna godina u našoj korporativnoj povijesti što će nas odvesti korak bliže financijskim ciljevima za 2012. godinu".

U trećem kvartalu 2010. godine, Henkel je ostvario prodaju od 3.961 milijuna eura. U sveukupno gledanom pozitivnom tržišnom okruženju ovo ukazuje na povećanje od 13,7 posto u usporedbi s istim kvartalom prethodne godine. Nakon prilagodbe tečaju, prodaja je poboljšana za 6,4 posto. U organskim uvjetima ili nakon prilagodbe tečaju i akvizicijama/dezinvestiranjima, povećanje je iznosilo 6,5 posto što ukazuje na još jedno značajno povećanje u usporedbi s prošlogodišnjim razdobljem. Tom razvoju doprinijeli su svi poslovni sektori. Nakon slabijeg pada razvoja organske prodaje u drugom kvartalu 2010. godine, poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je rast od 3,4 posto. Poslovni sektora kozmetike i proizvoda za osobnu njegu još je jednom premašio tržišni rast s povećanjem od 4,6 posto. S rastom od 9,7 posto, pokretan cijenom i volumenom, poslovni sektor ljepila i tehnologije zabilježio je gotovo dvoznamenkasto poboljšanje u usporedbi s prošlogodišnjim kvartalom.

Prvenstveno zbog značajnog poboljšanja poslovnog sektora ljepila i tehnologije, koje je uspjelo zadržati značajan postotak povećanja u zaradi, operativna dobit (EBIT) povećana je za 73,0 posto, od 290 milijuna eura na 501 milijuna eura. Ako se uzmu u obzir troškovi restrukturiranja (26 milijuna eura) te jednokratni dobici (10 milijuna eura), prilagođena operativna dobit povećana je za 27,0 posto, od 407 milijuna eura na 517 milijuna eura.

Zbog povećanog EBIT-a, neto kvartalna zarada uvećana je za 90,6 posto, sa 180 milijun eura na 343 milijun eura. Nakon odbitka manjinskih udjela koji su iznosili 6 milijuna eura, neto kvartalna zarada iznosila je 337 milijuna eura (prošlogodišnji prvi kvartal: 112 milijuna eura). Prilagođena kvartalna neto zarada nakon odbitka manjinskih udjela iznosila je 349 milijuna eura, u odnosu na 256 milijuna eura u trećem kvartalu 2009. godine. Zarada po preferencijalnoj dionici povećana je s 0,39 eura na 0,78 eura. Prilagođena brojka bila je 0,80 eura, dok je u istom razdoblju prošle godine iznosila 0,59 eura.

Poslovanje u periodu od siječnja do rujna 2010. godine

U prvih devet mjeseci 2010. godine, Henkel je povećao prodaju u odnosu na isto razdoblje prošle godine za 11,1 posto na 11.363 milijuna eura u sklopu rastućeg tržišnog okruženja. Nakon prilagodbe tečaju, povećanje je iznosilo 8,8 posto. Organski rast prodaje također je došao znatno iznad razine u istom razdoblju prethodne godine, na 7,3 posto. Prvenstveno zbog značajnog poboljšanja poslovnog sektora ljepila i tehnologije, operativna dobit (EBIT) povećana je za 70,9 posto, sa 787 milijuna eura na 1.344 milijuna eura. Ako se uzmu u obzir troškovi restrukturiranja (104 milijun eura) te jednokratni dobici (9 milijuna eura), prilagođena operativna dobit povećana je za 48,8 posto, od 950 milijuna eura na 1.414 milijun eura.

Zahvaljujući porastu EBIT-a, neto dobit za prvih devet mjeseci se gotovo udvostručila, sa 451 milijun eura na 889 milijun eura. Nakon odbitka manjinskih udjela koji su iznosili 20 milijuna eura, neto zarada za taj vremenski period ukopno je iznosila 869 milijuna eura (prošle godine: 432 milijuna eura). Prilagođena kvartalna neto zarada nakon odbitka manjinskih udjela iznosila je 349 milijuna eura, u odnosu na 256 milijuna eura u trećem kvartalu 2009. godine. Zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) više je nego udvostručena sa 1,00 eura na 2,01 eura. Prilagođena brojka porasla je sa 1,27 eura na 2,13 eura.

Poslovanje poslovnog sektora u trećem kvartalu

Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu povećao je prodaju za 8,4 posto na 1.123 milijuna eura. Utjecaj deviznog tečaja iznosio je pozitivnih 5,4 posto. Organska prodaja narasla je za 3,4 posto u odnosu na isti kvartal prošle godine. Operativna dobit uvećana je za 1,4 posto na 139 milijun eura. Prilagođeni prinos na prodaju bio je nešto niži od tromjesečja prethodne godine, 13,6 posto, što je pozitivno utjecalo i na visoku razinu prodaje i na niže cijene materijala.

Poslovni sektor kozmetike i proizvoda za osobnu njegu nastavio je s izvrsnom prodajom i poslovanjem prethodnih kvartala. Sa organskim rastom od 4,6 posto na 845 milijuna eura značajno premašuje ionako visoku razinu prodaje ostvarene u istom razdoblju prošle godine. Stopa rasta ostvarena u poslovnom sektoru kozmetike i proizvoda za osobnu njegu još je jednom nadmašila tržišne rezultate te je posljedica izvrsnog poslovanja na razvijenim tržištima i tržištima u razvoju. Operativna dobit porasla je za 13,4 posto, na 113 milijuna eura, odnosno za 7,3 posto nakon prilagodbe tečaju. To je uzrokovalo i poboljšanje prinosa na prodaju u ovom kvartalu. U iznosu od 13,4 posto predstavljan 0,4 postotnih bodova iznad razine istog kvartala prethodne godine. Nakon prilagodbe troškova restrukturiranja i jednokratnih dobitaka, prinos na prodaju porastao je za čak i više od 0,6 postotnih bodova na 13,6 posto, što predstavlja novu razinu za poslovni sektor kozmetike i proizvoda za osobnu njegu.

Poslovni sektor tehnologije i ljepila ostvario je profitabilni rasta u trećem kvartalu. Prodaja je premašila razinu krizom pogođenog istog kvartala prethodne godine za znatnih 19,3 posto, dosegnuvši 1.945 milijuna eura i nadmašivši tržišni rast u svim regijama. Organska prodaja narasla je za 9,7 posto. Operativna dobit udvostručena je u odnosu na isti kvartal prethodne godine, dosegnuvši rekordnu razinu od 268 milijuna eura. Prinos na prodaju također je značajno porastao za 8,3 postotna boda na značajnih 13,8 posto. Taj razvoj je još značajniji uzme li se u obzir rast cijena sirovina i ambalaže u ovom kvartalu, koji je imao znatno veći negativni utjecaj nego u prethodnim kvartalima.

Regionalni rezultati

U regiji Europe/Afrike/Bliskog Istoka prodaja je poboljšana u organskim uvjetima za 5,3 posto u usporedbi s trećim kvartalom 2009. godine te je dosegla 2.342 milijuna eura čemu su doprinijela sva tri poslovna sektora. U Africi, na Bliskom Istoku i u Istočnoj Europi ostvarena je stopa jednoznamenkastog povećanja organske prodaje. Zapadna Europa uključujući Njemačku objavila je srednje jednoznamenkasto povećanje organske prodaje kao i u prva dva kvartala 2010. godine. Sa 733 milijuna eura, prodaja u regiji Sjeverna Amerika organski je povećana za 4,2 posto u odnosu na prošlogodišnji kvartal. Organska prodaja u regiji Latinska Amerika povećana je za 10,8 posto na 259 milijuna eura čemu su doprinijela sva tri poslovna sektora. U regiji Azija-Pacifik nastavljen je dvoznamenkasti rast te je iznosio 14,9 posto, s organskom prodajom od 579 milijuna eura. U regijama tržišta u razvoju Istočne Europe, Afrike, Bliskog Istoka, Latinske Amerike i Azije (izuzev Japana), prodaja je porasla za 20,7 posto na 1.656 milijuna eura. U usporedbi s prošlogodišnjim kvartalom organski rast iznosio je 10,1 posto, zadržavajući dvoznamenkasto povećanje. Povećanju je posebno doprinijelo ostvareno povećanje prodaje od strane sektora ljepila i tehnologije i sektora kozmetike i proizvoda za osobnu njegu. Udio prodaje u regijama u razvoju povećan je s 39 na 42 posto.

Prognoze za prodaju i dobit u 2010. godini

S obzirom na gospodarske prognoze za tekuću godinu, Henkel očekuje da će svjetsko gospodarstvo rasti oko 3,5 posto.

Henkel je uvjeren u ponovno nadmašivanje tržišnih rezultata u smislu rasta organske prodaje. Uvedeno je i provedeno niz mjera na operativnoj strani, od kojih Henkel očekuje dodatan pozitivni zamah u razvoju. U usporedbi s razinama iz 2009. godine, Henkel očekuje da će se marža prilagođenog EBIT-a značajno povećati, čak iznad 12 posto, dok bi poboljšanje prilagođene zarade po preferencijalnoj dionici trebalo iznositi više od 45 posto.

Vezane vijesti

Rastu prihodi u ligama 'Petice'

Rastu prihodi u ligama 'Petice'

Klubovi iz pet najjačih europskih nogometnih liga u sezoni 2010/11. imali su ukupne prihode od 16.9 milijardi eura što je rast za četiri posto u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika