12.11.2010. / 20:56

Autor: Hina

Rožić: Stečajevi brodogradilišta izazvali bi teške ekonomske probleme

Rožić je ustvrdio da je tijekom proteklih deset godina na području hrvatske brodogradnje bilo lutanja, neodlučnosti, kupovanja vremena. Nema čvrstih ciljeva, nema vodstva, a bez vodstva nema akcije pa ni rezultata, kazao je

Brodogradilišta treba sanirati i preustrojiti ne likvidiratiBrodogradilišta treba sanirati i preustrojiti ne likvidiratiZadnjeg dana savjetovanja ekonomista u Opatiji razgovaralo se o hrvatskoj brodogradnji. Ante Rožić iz tvrtke Hrvatska brodogradnja-Jadranbrod kazao je kako hrvatskim brodogradilištima koja ne budu imala prihvatljive programe preustroja, odnosno onima čije programe preustroja odbije Europska komsija, slijedi stečaj, navodeći i moguća rješenja nastavka proizvodnje.

Hrvatskim brodogradilištima je zabranjeno ugovaranje novih poslova dok se ne usvoje programi preustroja, a neće se moći ugovarati ni tijekom stečajnog postupka pa bi stečaj značio likvidaciju. Stečaj i likvidacija brodogradilišta izazvali bi teške socijalne i ekonomske probleme, a tijek stečaja bi najviše ovisio o državi kao najvećem vjerovniku pa bi se trebalo pripremiti i za takvu mogućnost, kazao je Rožić.

Moguće je rješenje, istaknuo je, gradnja za domaće brodare pri čemu bi se dio cijene broda pokrivao tijekom eksploatacije, a brod bi se mogao prodati kad cijene porastu.

Umjesto likvidacije mogao bi se provesti stečaj s nastavkom poslovanja u skladu sa stečajnim planom kojeg bi trebalo pripremiti prije proglašenja stečaja. U tom slučaju bi se mogla osnovati vlastita brodarska tvrtka za koju bi se gradili brodovi. Osnivač bi mogla biti privatna društva utvrđena u stečajnom planu, pa i Hrvatska brodogradnja-Jadranbrod.

Rožić je ustvrdio da je tijekom proteklih deset godina na području hrvatske brodogradnje bilo lutanja, neodlučnosti, kupovanja vremena. Nema čvrstih ciljeva, nema vodstva, a bez vodstva nema akcije pa ni rezultata, kazao je.

Kao okolnosti koje su otežale poslovanje hrvatske brodogradnje istaknuo je tečajne razlike, troškove kredita, a poslovanje je ugrozio i prestanak ugovaranja brodova tijekom krize te premali udjel brodova koji se grade na domaće naručitelje. S druge strane, prednosti brodova proizvedenih u hrvatskim brodogradilištima su dizajn i kvaliteta, istaknuo je.

Hrvatska brodogradnja čini tek jedan posto svjetskih brodograđevnih kapaciteta, ali je važna u europskim razmjerima, a posebno u zemlji zbog 11.000 zaposlenih i još 3-6.000 u vezanim kooperantskim tvrtkama, kazao je.

No, problem su knjige narudžba sa samo 27 brodova. Financijsko stanje brodogradilišta je lošije nego prije 10 godina. Vrijednost društava, odnosno ukupni kapital je negativnih 8,5 milijardi kuna, a gubici su 12,2 milijarde kuna, iznio je Rožić.

Vezane vijesti

'Povezivanje je ključ uspjeha'

'Povezivanje je ključ uspjeha'

Na danas održanom okruglom stolu „Leading Through Connections" u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i tvrtke IBM Hrvatska, potaknuta je… Više

Komentari

registracija
27/4/10

fuzija2, 15.11.10. 00:38

Ponudilo je se ministarstvu znanosti konstrukcija
za gradnju tvornica za pitku vodu u Hrvatskim
brodogradilistima jer bi svi Hrvatski otoci imali
svoju vlastitu pitku vodu i nebi se uvozila sol iz
Egipta za sipanje po kolnicima u zimskim
nepogodana.
Ponudila je se nova formula sa
slobodnim izvorom snage koji moze da zamjeni
ne-obnovljive i obnovljive izvore energije, ti
proizvodi bi se sami financirali i drzavu nista
nebi kostalo.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika