01.12.2010. / 13:06

Autor: Nacional.hr

Deloitte: Agrokor najveća tvrtka u maloprodaji u Adria regiji

Agrokorova maloprodaja tj. Konzum i Idea su, s 2,67 milijardi eura konsolidiranih prihoda od prodaje, najveća maloprodajna grupa u Adria regiji u 2009. godini, objavio je Deloitte u svojoj regionalnoj analizi sektora maloprodaje u 2009. godini.

Vlasnik Agrokora, Ivica TodorićVlasnik Agrokora, Ivica TodorićRevizorska kuća Deloitte objavila je podatke o maloprodajnim tvrtkama u regiji Adria. Prema njihovim podacima, koji se temelj na rezultatu poslovanja tijekom 2009. godine, hrvatski koncern Agrokor najveća je tvrtka u maloprodaji u regiji.

Agrokor slijedi grupa Mercator, s konsolidiranim regionalnim prihodima od 2,64 milijarde eura. Treći maloprodajni igrač u Adria regiji je srpski trgovački lanac Delta Maxi, s nešto preko milijardu eura regionalnih prihoda u 2009. godini.

Konzum je, s nešto više od 1,54 milijardu eura prihoda od prodaje samo u Hrvatskoj, ujedno i najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj. Plodine i Metro Cash & Carry zauzeli su drugo i treće mjesto na listi najvećih u Hrvatskoj, a zatim slijede Mercator - H i Kaufland.

Osim vodeće pozicije u Hrvatskoj, koju je zauzeo s obzirom na prihode od prodaje ostvarene tijekom 2009., Konzum je, s 220.281 metara kvadratnih prodajne površine i svoje 682 trgovine, i po tim kriterijima vodeći na hrvatskom tržištu. S obzirom na maloprodajnu površinu i broj trgovina u Hrvatskoj, iza Konzuma slijede Mercator-H i Plodine.

„Vrijednost maloprodajnog indeksa koji se često koristi kao indikator povjerenja potrošača prvi put je nakon duljeg perioda u pozitivnom području je od srpnja 2010.", ističe Slaven Ćurić, manager u Deloitteu.

Vlasnička struktura najvećih trgovačkih lanaca je otkriva da polovica trgovačkih lanaca na Top 10 listi Adria regije je u vlasništvu tvrtki koje dolaze iz neke od država iz ove regije, a nakon preuzimanja trgovina Emmezete u Hrvatskoj od strane Spara, druga polovica je u njemačkom ili austrijskom vlasništvu.

"U protekle dvije godine, diskontni trgovci poput Lidla ili Kauflanda, nastavili su otvarati svoje diskonte u Hrvatskoj i Sloveniji, a u budućnosti možemo očekivati daljnje širenje diskontnih trgovačkih lanaca i u druge države Adria regije. Lidl se pored toga u regiji ističe i po najvećem rastu prihoda od prodaje, koji je u 2009. u odnosu na 2008. iznosio 27 posto" ističe Slaven Ćurić, menedžer u Deloitteu.

Davor Tolić, Research Manager u Ipsos Pulsu, istaknuo je trend povećavanja udjela prometa u maloprodaji koji otpada na supermarkete, na štetu malih trgovina u gradskim kvartovima, u kojima su kupci u prošlosti uobičajeno dnevno kupovali osnovne prehrambene namirnice.

„Svega 13 posto građana Hrvatske obavlja dnevnu kupnju (do 200 kuna) u kvartovskim, malim trgovinama, dok gotovo 22 posto građana kupuje u Konzumu. Velike tjedne nabave hrane 24 posto građana najčešće obavlja u Konzumu, dok 15 posto ispitanika ovog istraživanja, hranu u iznosu većem od 200 kuna kupuje u Kauflandu", naglašava Tolić.

„Pojavom diskontnih trgovaca dodatno se ubrzao trend polarizacije kupaca. Raste broj potrošača kojima je cijena najvažniji kriterij prilikom odabira proizvoda ili mjesta kupnje i oni se jasno diferenciraju od kupaca koji traže proizvode iz višeg cjenovnog razreda. Trend polarizacije je prepoznat i kod najvećih maloprodajnih lanaca u regiji. Tako je Mercator nedavno u Hrvatskoj predstavio nove prodavaonice Getro-a koje ciljaju na kupce slabije kupovne moći, dok unutar grupe Delta Maxi posluje Tempo. S druge strane, Konzum je polarizaciji drugačije pristupio, pa je uveo više različitih trgovačkih marki (K+, Rial, Standard)", napominje Ćurić.

„U Hrvatskoj oko 39 posto potrošača kupuje trgovačke robne marke, a više od polovice (57 posto) smatra da su one jednako kvalitetne kao i brandovi poznatih proizvođača. Međutim čak 39 posto ispitanika vjeruje da su proizvodi koji se prodaju pod trgovačkim markama lošiji" ističe Tolić. Prema istraživanju Ipsos Pulsa, najpopularnije trgovačke marke koje se mogu naći u hrvatskim trgovačkim lancima su K-Plus, Clever, Standard, Rial i Mercator, pri čemu Konzumova trgovačka marka K-Plus uživa najveću popularnost među potrošačima u Hrvatskoj.

Vezane vijesti

Otvorena prva trgovina vojne opreme u Hrvatskoj

Otvorena prva trgovina vojne opreme u Hrvatskoj

U Zagrebu je danas otvorena prodavaonica vojne neborbene opreme, prva takva u Hrvatskoj, u kojoj se građanima nudi oprema kojom se koriste Oružane… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika