01.12.2010. / 20:00
Sabor o sigurnosti u prometu: Kazne neće spriječiti 'parajlije' da divljaju
Dragutin Lesar, zastupnik Hrvatskih laburista, zamjera što su se zakonske izmjene usmjerile samo na kažnjavanje vozača, ali ne i na "vlasnike" cesta zadužene za njihovo održavanje, što počesto i nije najbolje, osobito kad je riječ o signalizaciji
Premda su iz klubova zastupnika SDP-a i HNS-a poduprli većinu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ne slažu se s povišenjem novčanih kazni za manje prometne prekršaje, ustvrdivši kako se time neće poboljšati prometna sigurnost jer "obijesni i dalje divljaju".
"Nikakve kazne neće spriječiti 'parajlije' i obijesne da na cesti ne divljaju skupim automobilima. Njima nikakva kazna nije dovoljno visoka", kazao je Goran Beus Richembergh (HNS-HSU). Naveo je kako bi trebalo pojačati preventivu da bi sigurnost prometa na cestama bila bolja.
Dok promet ukupno pada za 15 posto, a broj prometnih nesreća za 5,8 posto, preuzetno je tvrditi da su smanjenju broja prometnih nesreća pridonijele dosadašnje zakonske mjere, napomenuo je Beus Richembergh.
Na to mu je odgovorio državni tajnik u MUP-u Ivica Buconjić, navevši kako je manji broj prometnih nesreća u 2009. činjenica, ali i da je, po podatcima iz Centra za vozila, istodobno bio veći broj prijeđenih kilometara u Hrvatskoj.
"U dvije godine spašeno je 350 života i ta je činjenica hvalevrijedna, bez obzira na to tko je za to zaslužan", istaknuo je Buconjić.
SDP-ov zastupnik Ivan Hanžek upozorio je kako se u vrijeme kad su kazne visoke, a platna moć niža, može pojaviti korupcija. Napomenuo je i kako bi, po uzoru na neke zapadne zemlje, bilo dobro razmisliti o uvođenju tzv. komunalne policije koja bi reagirala na kršenje zakona o komunalnom redu.
U pojedinačnoj raspravi Ingrid Antičević-Marinović (SDP) pozdravila je odluku da se izmjene zakona o sigurnosti prometa na cestama provedu u dva čitanja jer se po sadašnjem prijedlogu, kako kaže, "stječe dojam da državi manjka novca u proračunu pa povećava kazne". "Drastično kažnjavanje potrebno je za one koji divljaju na cestama i voze pijani ili pod utjecajem droga te za one koji voze bez dozvole, a ne za manje prometne prekršaje", kazala je.
Njezin stranački kolega Nenad Stazić navodi kako bi najbolja kazna za mlade vozače, recidiviste, koji ponavljaju prometne prekršaje i najčešće uzrokuju prometne nesreće sa smrtnim ishodom, bila oduzimanje automobila "koji je zapravo tatičin" te da i za najmanji prekršaj ponovno polažu vozački ispit.
"Bolje da takav 15 godina polaže vozački ispit nego da 15 godina sjedi u zavoru", rekao je Stazić.
Dragutin Lesar, zastupnik Hrvatskih laburista, zamjera što su se zakonske izmjene usmjerile samo na kažnjavanje vozača, ali ne i na "vlasnike" cesta zadužene za njihovo održavanje, što počesto i nije najbolje, osobito kad je riječ o signalizaciji.
Iz HDZ-a su se založili za još strože standarde za autobuse za prijevoz đaka.
Državni tajnik Buconjić ponovio je da predlažu samo tri nove novčane kazne, dok se za šest prometnih prekršaja kazne povećavaju s dvije na tri tisuće kuna jer će, dodaje, policija tako moći izreći zaštitne mjere počiniteljima prometnih prekršaja.
Vezane vijesti
Slinavci oko premijera plasiraju gadarije
Potpredsjednik SDP-a i predsjednik saborskog odbora za prostorno uređenje i graditeljstvo Zlatko Komadina odbacio je danas kao neistinite navode iz… Više
- Sućut predsjednika Sabora u povodu stradanja čeških putnika
- Bespravna gradnja je i pravno i moralno pitanje
- Sabor sutra o izmjenama i dopunama Zakona o HRT-u
Komentari
registracija
24/3/10
bagsy, 02.12.10. 00:09
ne razlikuje se brza vožnja i divljaštvo,u njemačkoj na nekim dijelovima autoputa možete voziti neograničeno brzo,ali ako netko vozi 2 metra iza vas,e to je divljaštvo,u hrvatskoj nije problem brzina na cessti,već oduzimanje prednost,promjena traka bez žmigavaca,ne poštovanje pješaka ,razne vrste provokacija itd.
registracija
24/3/10
bagsy, 02.12.10. 00:09
ne razlikuje se brza vožnja i divljaštvo,u njemačkoj na nekim dijelovima autoputa možete voziti neograničeno brzo,ali ako netko vozi 2 metra iza vas,e to je divljaštvo,u hrvatskoj nije problem brzina na cessti,već oduzimanje prednost,promjena traka bez žmigavaca,ne poštovanje pješaka ,razne vrste provokacija itd.
registracija
29/11/09
Ivis, 18.12.10. 15:05
Oduzimanje dozvole, mjereno godinama ili na stalno, uvest' ce red vrlo brzo. Dodatno, ukoliko ovakvi sjednu za volan, odvesti ga direktno u zatvor, kao uvijet predhodnog kaznjavanja. Tada mu novci, a ne pare, mogu posluziti za placanje privatnog vozaca, sto se ne kosi protiv sigurnosti.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu
registracija
10/10/09
denhaag, 01.12.10. 20:50
Rjesenja za takve probleme vec postoje u Europi samo ih treba primjeniti kod nas. Navest cu primjer Nizozemske gdje su voznje preko 130 km/h vrlo rijetke. To je postignuto velikim brojem kamera i mjeraca brzine. Svicarska i neke druge zemlje imaju rigorozne novcane kazne za prekoracenje ogranicenja brzine. Dodajte tome tehnicka rjesenja na naplatnim kucicama: ako je vozac vozio brze od prosjecne brzine na odredjenoj ruti kompjutor to moze izracunati (vrijeme ulaza i izlaza). kamere vec postoje na naplatnim kucicama. prije nego sto prekrsitelj dodje doma ima kaznu u postanskom sanducicu. Vrlo vazna stvar: zakon isti za sve. Uz malo promidzbe gdje se graficki prikazuje sto znaci voznja sa dozvoljenom brzinom (na vijeme stati u odredjenoj situaciji) i brza voznja za 10 km/h gdje vozac na istoj situaciji udara u stub (ozljeda ili stradanje) moze ostvariti ucinak na neke ljude. Mnoga osiguranja ne priznaju stetu nastalu po utjecajem kapi alkohola, droge i prekoracenja brzine. Sretno.