01.12.2010. / 20:00

Autor: Hina

Sabor o sigurnosti u prometu: Kazne neće spriječiti 'parajlije' da divljaju

Dragutin Lesar, zastupnik Hrvatskih laburista, zamjera što su se zakonske izmjene usmjerile samo na kažnjavanje vozača, ali ne i na "vlasnike" cesta zadužene za njihovo održavanje, što počesto i nije najbolje, osobito kad je riječ o signalizaciji

Premda su iz klubova zastupnika SDP-a i HNS-a poduprli većinu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ne slažu se s povišenjem novčanih kazni za manje prometne prekršaje, ustvrdivši kako se time neće poboljšati prometna sigurnost jer "obijesni i dalje divljaju".

"Nikakve kazne neće spriječiti 'parajlije' i obijesne da na cesti ne divljaju skupim automobilima. Njima nikakva kazna nije dovoljno visoka", kazao je Goran Beus Richembergh (HNS-HSU). Naveo je kako bi trebalo pojačati preventivu da bi sigurnost prometa na cestama bila bolja.

Dok promet ukupno pada za 15 posto, a broj prometnih nesreća za 5,8 posto, preuzetno je tvrditi da su smanjenju broja prometnih nesreća pridonijele dosadašnje zakonske mjere, napomenuo je Beus Richembergh.

Na to mu je odgovorio državni tajnik u MUP-u Ivica Buconjić, navevši kako je manji broj prometnih nesreća u 2009. činjenica, ali i da je, po podatcima iz Centra za vozila, istodobno bio veći broj prijeđenih kilometara u Hrvatskoj.

"U dvije godine spašeno je 350 života i ta je činjenica hvalevrijedna, bez obzira na to tko je za to zaslužan", istaknuo je Buconjić.

SDP-ov zastupnik Ivan Hanžek upozorio je kako se u vrijeme kad su kazne visoke, a platna moć niža, može pojaviti korupcija. Napomenuo je i kako bi, po uzoru na neke zapadne zemlje, bilo dobro razmisliti o uvođenju tzv. komunalne policije koja bi reagirala na kršenje zakona o komunalnom redu.

U pojedinačnoj raspravi Ingrid Antičević-Marinović (SDP) pozdravila je odluku da se izmjene zakona o sigurnosti prometa na cestama provedu u dva čitanja jer se po sadašnjem prijedlogu, kako kaže, "stječe dojam da državi manjka novca u proračunu pa povećava kazne". "Drastično kažnjavanje potrebno je za one koji divljaju na cestama i voze pijani ili pod utjecajem droga te za one koji voze bez dozvole, a ne za manje prometne prekršaje", kazala je.

Njezin stranački kolega Nenad Stazić navodi kako bi najbolja kazna za mlade vozače, recidiviste, koji ponavljaju prometne prekršaje i najčešće uzrokuju prometne nesreće sa smrtnim ishodom, bila oduzimanje automobila "koji je zapravo tatičin" te da i za najmanji prekršaj ponovno polažu vozački ispit.

"Bolje da takav 15 godina polaže vozački ispit nego da 15 godina sjedi u zavoru", rekao je Stazić.

Dragutin Lesar, zastupnik Hrvatskih laburista, zamjera što su se zakonske izmjene usmjerile samo na kažnjavanje vozača, ali ne i na "vlasnike" cesta zadužene za njihovo održavanje, što počesto i nije najbolje, osobito kad je riječ o signalizaciji.

Iz HDZ-a su se založili za još strože standarde za autobuse za prijevoz đaka.

Državni tajnik Buconjić ponovio je da predlažu samo tri nove novčane kazne, dok se za šest prometnih prekršaja kazne povećavaju s dvije na tri tisuće kuna jer će, dodaje, policija tako moći izreći zaštitne mjere počiniteljima prometnih prekršaja.

Vezane vijesti

Slinavci oko premijera plasiraju gadarije

Slinavci oko premijera plasiraju gadarije

Potpredsjednik SDP-a i predsjednik saborskog odbora za prostorno uređenje i graditeljstvo Zlatko Komadina odbacio je danas kao neistinite navode iz… Više

Komentari

registracija
10/10/09

denhaag, 01.12.10. 20:50

Rjesenja za takve probleme vec postoje u Europi samo ih treba primjeniti kod nas. Navest cu primjer Nizozemske gdje su voznje preko 130 km/h vrlo rijetke. To je postignuto velikim brojem kamera i mjeraca brzine. Svicarska i neke druge zemlje imaju rigorozne novcane kazne za prekoracenje ogranicenja brzine. Dodajte tome tehnicka rjesenja na naplatnim kucicama: ako je vozac vozio brze od prosjecne brzine na odredjenoj ruti kompjutor to moze izracunati (vrijeme ulaza i izlaza). kamere vec postoje na naplatnim kucicama. prije nego sto prekrsitelj dodje doma ima kaznu u postanskom sanducicu. Vrlo vazna stvar: zakon isti za sve. Uz malo promidzbe gdje se graficki prikazuje sto znaci voznja sa dozvoljenom brzinom (na vijeme stati u odredjenoj situaciji) i brza voznja za 10 km/h gdje vozac na istoj situaciji udara u stub (ozljeda ili stradanje) moze ostvariti ucinak na neke ljude. Mnoga osiguranja ne priznaju stetu nastalu po utjecajem kapi alkohola, droge i prekoracenja brzine. Sretno.


registracija
24/3/10

bagsy, 02.12.10. 00:09

ne razlikuje se brza vožnja i divljaštvo,u njemačkoj na nekim dijelovima autoputa možete voziti neograničeno brzo,ali ako netko vozi 2 metra iza vas,e to je divljaštvo,u hrvatskoj nije problem brzina na cessti,već oduzimanje prednost,promjena traka bez žmigavaca,ne poštovanje pješaka ,razne vrste provokacija itd.


registracija
24/3/10

bagsy, 02.12.10. 00:09

ne razlikuje se brza vožnja i divljaštvo,u njemačkoj na nekim dijelovima autoputa možete voziti neograničeno brzo,ali ako netko vozi 2 metra iza vas,e to je divljaštvo,u hrvatskoj nije problem brzina na cessti,već oduzimanje prednost,promjena traka bez žmigavaca,ne poštovanje pješaka ,razne vrste provokacija itd.


registracija
29/11/09

Ivis, 18.12.10. 15:05

Oduzimanje dozvole, mjereno godinama ili na stalno, uvest' ce red vrlo brzo. Dodatno, ukoliko ovakvi sjednu za volan, odvesti ga direktno u zatvor, kao uvijet predhodnog kaznjavanja. Tada mu novci, a ne pare, mogu posluziti za placanje privatnog vozaca, sto se ne kosi protiv sigurnosti.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika