Objavljeno u Nacionalu br. 786, 2010-12-07

Autor: Marko Biočina

Europska komisija ne vjeruje DIV-u: Nema ni novca ni znanja da se restrukturira Brodosplit

U Europskoj komisiji neuvjerljivim su ocijenili DIV-ov poslovni plan temeljem kojeg bi brodogradilište u njihovom vlasništvu gradilo brodove vlastitim sredstvima, a potom ih ako ne budu mogli biti prodani, koristilo u vlastitoj floti

BRODOSPLIT JE opterećen velikim dugovima, koje bi novi vlasnik trebao nadoknaditiBRODOSPLIT JE opterećen velikim dugovima, koje bi novi vlasnik trebao nadoknaditiPonuda samoborske tvrtke DIV za privatizaciju brodogradilišta Brodosplit trenutno je glavna prepreka uspješnom završetku procesa restrukturiranja brodogradnje u Hrvatskoj, jer je ocijenjena neodrživom. Kako doznaje Nacional od visokih diplomatskih izvora u Bruxellesu, pri analizi planova za restrukturiranje koje su u svojim ponudama priložili ponuđači za kupnju hrvatskih škverova predstavnici Europske komisije iskazali su najveće nezadovoljstvo upravo planom koji je priložio DIV. Naime, europski stručnjaci ne vjeruju kako DIV ima dovoljno financijske moći da bi mogao osigurati novac potreban za restrukturiranje Brodosplita, na što se obvezao u ponudi.

Također, u Europskoj komisiji neuvjerljivim su ocijenili DIV-ov poslovni plan temeljem kojeg bi brodogradilište u njihovom vlasništvu gradilo brodove vlastitim sredstvima, a potom ih ako ne budu mogli biti prodani, koristilo u vlastitoj floti. Upravo zbog toga, ali i činjenice da je DIV jedini ponuđač za Brodosplit, u Europskoj komisiji smatraju kako je sudbina tog brodogradilišta najneizvjesnija. Također, upitna je i budućnost brodogradilišta u Trogiru, budući da je tvrtka Kermas Danka Končara u svojoj ponudi obećala nastvak brodogradilišne djelatnosti u tom škveru, ali nije pružila vjerodostojan poslovni plan kako to misli ostvariti. U međuvremenu je taj plan nekoliko puta bio revidiran, no sad se nameće pitanje je li nakon značajnijih promjena to uopće plan koji je pobijedio na Vladinom natječaju.

Na kraju, čini se kako sudbina 3. Maja ovisi o sudbini tvrtke A-tec jedinog ponuđača za to brodogradilište. Uspije li A-tec prevladati svoje aktualne financijske probleme, uz plan koji je priložio mogao bi dobiti dozvolu Bruxellesa za preuziamnje tog riječkog škvera.

Vezane vijesti

3. maj preuzimaju Fondovi, Uljanik i Tankerska plovidba

3. maj preuzimaju Fondovi, Uljanik i Tankerska plovidba

Vlada se za nastavak privatizacije riječkog brodogradilišta 3. maj odlučila osloniti na Fondove gospodarske suradnje i domaće brodare, Uljanik i… Više

Komentari

registracija
24/3/10

bagsy, 07.12.10. 00:30

toliko o slobodnom poduzetništvu u europskoj uniji


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika