Objavljeno u Nacionalu br. 787, 2010-12-14

Autor: Nina Ožegović

Medvešekova obrada Šoljana: 'Čovjek koji je spasio Nizozemsku'

U predstavi "Čovjek koji je spasio Nizozemsku" bavi se političkim životom unutar i izvan Europske unije

RENÉ MEDVEŠEK novom
predstavom završava
svoju trilogijuRENÉ MEDVEŠEK novom predstavom završava svoju trilogijuGlumac i i kazališni redatelj René Medvešek, poznat po specifičnom senzibilitetu u predstavam "Brat magarac" i "Naš grad", upravo u ZKM-u završava svoj novi autorski projekt "Čovjek koji je spasio Europu". Predstava je nastala po slušanoj radijskoj drami Antuna Šoljana "Čovjek koji je spasio Nizozemsku", o čovjeku koji prstom začepi rupu i tako spasi grad Haarlem od poplava, a, po Medvešekovim riječima, zamišljena je kao završni dio trilogije sastavljene od komada "Vrata do" i "Najbolja juha! Najbolja juha!"

Premijera će biti u utorak 21. prosinca u ZKM-u, a u predstavi glume članovi KUD-a Gastarbajteri, sastavljenog od glumaca ZKM-a - Goran Bogdan, Nataša Dorčić, Suzana Nikolić, Barbara Prpić, Marica Vidušić i Milivoj Beader - i etno grupe Cinkuši. NA PITANJE ŠTO GA je ponukalo da na pozornicu postavi tu poznatu Šoljanovu dramu, Medvešek je odgovorio da mu je tekst dao još prije nekoliko godina Tomislav Rališ, profesor s Akademije dramskih umjetnosti. "Rekao mi je da je tekst vrlo zanimljiv, ali kad sam ga pročitao, shvatio sam da nije dostatan za scenu i odložio sam ga u ladicu gdje je ležao nekoliko godina", rekao je Medvešek. "A kad sam ga nedavno ponovno uzeo u ruke, shvatio sam da je danas idealno vrijeme za njegovu adaptaciju. Šoljanov tekst danas je vrlo aktualan, jer govori o problemima s kojima se danas suočavamo. Iako ga je napisao četiri godine prije pada Berlinskoga zida, u njemu je anticipirao neke stvari u vezi s položajem Hrvatske u nekadašnjoj državi, kao i u odnosu prema imaginarnoj budućoj europskoj zajednici u kojoj se prepoznaje današnja Europska unija.

Kako su danas vrlo aktualni problemi integracije i asimilacije europskih zemalja u EU, učinilo mi se odličnim da se adaptira taj Šoljanov tekst i postavi na pozornici." Medvešek je dodao da je osnovna struktura Šoljanove radijske drame o gastarbajteru u Nizozemskoj, koji čini puno dobroga svojoj novoj zemlji, ostalaista, no dodana joj je "europska dimenzija". "Danas se puno govori o multikulturalnom društvu koje je postalo upitno, osobito u Nizozemskoj, a može se puno raspravljati i o uspješnom, odnosno neuspješno integriranju novih tranzicijskih zemalja u Europsku uniju", smatra Medvešek i zaključuje da predstava korespondira s hrvatskom zbiljom jer posredno govori i o problemima s kojima se i Hrvatska uoči ulaska u EU suočava u svakodnevnici i na najvišoj razini. Medvešek o temi razmišlja već gotovo dvije godine, samim tekstom bavio se zadnjih šest mjeseci, a s glumcima intenzivno radi nepuna dva mjeseca.

Kaže da se odlučio za kaotično- eklektičan kazališni jezik, "kao što je i ova naša stvarnost u kojoj živimo, htjeli - ne htjeli, pod snažnim utjecajem informacija što oblikuju i usmjeravaju naše živote". Na pitanje što povezuje njegovu kazališnu trilogiju, Medvešek je odgovorio da je u svakoj predstavi u središtu pojedinac u odnosu na društvo i sustav, ali je taj odnos drukčiji. "Tako u ovom zadnjem dijelu trilogije pojedinac vjeruje da je to što radi njegova misija, a onda shvati da svijet ide nekim svojim tijekom i da on zbog toga ne može na sebe preuzeti odgovornoost."

Vezane vijesti

Rene Medvešek - nova crna komedija optimističnog redatelja

Rene Medvešek - nova crna komedija optimističnog redatelja

Rene Medvešek (47), glumac i redatelj, stalni član ansambla Zagrebačkog kazališta mladih, profesor glume na Akademiji dramske umjetnosti i dobitnik… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika