28.12.2010. / 10:40

Autor: Hina

Studija pokazala: Neandertalci su kuhali hranu i jeli povrće

Neandertalci, koji su živjeli prije približno 30.000 godina, nisu jeli samo meso nego i povrće i kuhali su hranu, baš kao i njihov rođak, moderni čovjek, pokazala je studija.

Po dosadašnjim pretpostavkama neandertalci su bili uglavnom lovci i mesojedi, što je možda ubrzalo njihov nestanak, dok su prvi ljudi, uz koje su živjeli približno 10.000 godina, preživjeli jer su prihvatili i druge načine prehrane.

Međutim nova studija objavljena u Analima Američke akademije znanosti (PNAS) prikazuje nestale čovjekove rođake u posve drukčijem svjetlu.

Proučavajući fosilizirane zube neandertalaca s belgijskih i iračkih nalazišta, znanstvenici pod vodstvom Dolores Piperno s Odsjeka za antropologiju američkoga prirodoslovnog muzeja Smithsonian otkrili su tragove škroba koji potječe s brojnih biljaka te tragove različitog povrća, korjenja i gomolja.

Velik dio te hrane doživio je fizičke modifikacije svojstvene kuhanju, što nam pokazuje da se neandertalac znao služiti vatrom, baš kao i prvi moderni ljudi. "Ti tragovi pokazuju nam da su neandertalci nastojali poboljšati hranu i povećati joj hranjivost", ocjenjuju istraživači.

"Svi ti podaci pokazuju da je neandertalac bio dovoljno razvijen da može nabaviti i pripremiti hranu, bez obzira na to je li riječ o ulovljenoj životinji ili ubranoj biljci", dodaju.

Antropolozi tvrde da su velike prilagodbe u nabavljanju i pripremi hrane kod hominida, odnosno kuhanje biljne hrane, koje su otvorile put obrađivanju zemlje počele već prije približno 50.000 godina.

SAD čestitao Hrvatskoj Dan državnosti

Sjedinjene Države uputile su Hrvatskoj čestitku u povodu Dana državnosti 25. lipnja. "U ime predsjednika Baracka Obame i naroda Sjedinjenih Država,… Više

registracija
25/1/11

zubicvila, 25.01.11. 23:37

Ima ljudi koji kao da su došli ravno iz Kamenog doba. Najčešće svoja ''znanja'' demonstriraju u prometu. Zašto ne pokažu što znaju i u kuhinji?