26.01.2011. / 11:34

Autor: Igor Koruga

Posebno izdanje Sebastian kvarteta

Izbor skladbi valjalo je pohvaliti i zbog dijela antologijskog opusa Antona Weberna što je, na žalost, rijetka pojava na domaćim i stranim koncertnim pozornicama

Prekjučerašnji nastup Sebastian kvarteta, drugi u ovosezonskom devetom ciklusu koncerata u Maloj dvorani Lisinski, ponudio je interesantan odabir skladbi domaćih i stranih autora.

Dva opsežnija kvarteta, Beethovenov u f-molu op.95 i Haydnov u Es-duru Hob. III: 64, bila su zanimljivo programski dopunjena kraćim djelima Vatroslava Lisinskog, Frana Lhotke i Antona Weberna.

Uzorni Haydnov Es-dur kvartet na samome je početku ugodio iznimno kvalitetne glazbenike s ruba ansambla (Anđelko Krpan na violini i Zlatko Rucner na violončelu) s onima u sredini (Korana Rucner na violini i Nebojša Floreani na violi), a potpuna se uigranost osjetila u zanosnoj Elegiji i scherzu za gudački kvartet hrvatskog skladatelja češkog porijekla Frana Lhotke.

Izbor skladbi valjalo je pohvaliti i zbog dijela antologijskog opusa Antona Weberna što je, na žalost, rijetka pojava na domaćim i stranim koncertnim pozornicama. Webernovim totalnim serijalizmom i novom dodekafonskom estetikom, te svojevrsnim odgovorom na Šest malih djela za klavir op.19 Arnolda Schönberga, Sebastianovci su se predstavili u najboljem izdanju uspjevši dočarati sažet, pomno smišljen i izražajan glazbeni slog. Minuciozni i britki Webernovi glazbeni aforizmi ubrzo su se rasplinuli pojavom prvih neobuzdanih i dramatičnih taktova Beethovenovog kvarteta za kojeg je i sam napomenuo kako je ¨...namijenjen uskom krugu prijatelja i glazbenih znalaca, te se ne bi trebao javno izvoditi.¨. U ¨Seriozni¨ f-mol kvartet Beethoven je ukomponirao brojne nove skladateljske postupke koje je usavršio tek nakon petnaestak godina u svojim kasnim kvartetima (opp.127, 130-133, 135), a njihova je gustoća bila izazovnija glazbenicima nego slušateljima,.

Uz glazbeni doživljaj, vjerni su pretplatnici i slučajni posjetitelji imali priliku uživati i u četiri izložene slike mladog akademskog slikara Jagora Bučana, a svoj je umjetnički doprinos dao i Felix Spiller priredivši Mazurke u a-molu i D-duru Vatroslava Lisinskog za gudački kvartet i njima ispunivši glazbeni podciklus - Pet minuta salonske glazbe.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika