10.02.2011. / 10:20

Autor: Nacional.hr

Američka istraga dokazala ispravnost Toyotine elektronske kontrole gasa

U planu je uvođenje tri obavezne sigurnosne karakteristike u automobile - ručnu kočnicu koja bi se mogla upotrijebiti ukoliko elektronika zakaže, standardizaciju paljenja automobila bez ključa te obavezne "crne kutije" za automobile koje bi pratile događaje tijekom vožnje

Toyota je zadovoljna rezultatima istrageToyota je zadovoljna rezultatima istrageUred za promet SAD-a objavio je kako elektronika i elektromagnetske smetnje nisu krive za nenamjerno ubrzanje u Toyotinim vozilima, izvještava portal autonews.com. Tajnik za promet SAD-a Ray LaHood u izjavi je naveo nenamjerno ubrzanje Toyotinih automobila nema veze s elektronikom u automobilu.

Na zahtjev Kongresa SAD-a Nacionalna administracija za sigurnost na autocestama (NHTSA) pokrenula je istragu prije deset mjeseci nakon što je zabilježen veći broj prometnih nesreća Toyotinih automobila. Uz pomoć NASA-inih inženjera studija je trebala otkriti razloge za nenamjerno ubrzanje automobila, osim zapinjanja papučice gasa i problematičnih podnih obloga. NASA je testirala devet vozila s navodnim problemima kod kočenja, a provjerili su i softver koji elektronski kontrolira gas u automobilu.

Istraživači NHTSA-e i NASA-e izjavili su kako je jedini razlog nenamjernog ubrzanja već ranije otkriveni problem s zapinjanjem papučice gasa i podnim oblogama, koje mogu smetati pri vožnji.

Problemi s papučicom gasa uzrokovali su masovno povlačenje Toyotinih vozila 2009. i 2010. godine, no studija je pokazala kako je većina tih problema bila uzrokovana nepravilnom primjenom gasa.

Upravo kako bi se izbjegli slični problemi u budućnosti, u planu je dugoročna studija o smještaju i dizajnu papučica gasa u vozilima kako bi se vidjelo može li se na taj način smanjiti broj nesreća. Također, u planu je uvođenje tri obavezne sigurnosne karakteristike u automobile - ručnu kočnicu koja bi se mogla upotrijebiti ukoliko elektronika zakaže, standardizaciju paljenja automobila bez ključa te obavezne "crne kutije" za automobile koje bi pratile događaje tijekom vožnje.

Steve St. Angelo, Toyotin šef za kvalitetu za Sjevernu Ameriku, rekao je kako se nada da će ovo istraživanje otkloniti nagađanja o navodnoj greški u sustavu za kontrolu gasa. Vjeruje kako će rezultati povratiti povjerenje potrošača u Toyotina i Lexusova vozila. Naglasio je kako je "elektronska kontrola gasa standardna oprema u automobilskoj industriji i pruža veliku prednost kupcima. Toyotin ETCS pokazao je sigurnost u više od 40 milijuna automobila i kamiona diljem svijeta, uključujući više od 16 milijuna u SAD-u. Ovaj sistem pokazao se značajnim kada su u pitanju sigurnosne prednosti kao kontrola stabilnosti vozila i kontrola vučne snage. Ove karakteristike samo su dvije od pet sofisticiranih tehnologija za izbjegavanje nesreći u Toyotinom Star Safety Systemu".

Vezane vijesti

Električni automobili - skupa greška?

Električni automobili - skupa greška?

Euforija od prije tri, tri i pol godine je splasnula. Tadašnja vladajuća koalicija u Berlinu postavila si je veliki cilj: Njemačka je trebala postati… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika