14.04.2011. / 14:30

Autor: Nacional.hr

Znanstvenici: Brokula je dobra i za pluća

IlustracijaIlustracijaPoznato je da je brokula među najzdravijim namirnicama i da pomaže u prevenciji tumora, no nedavno je otkriveno da pomaže i bolesnicima s plućnim bolestima, prenosi New Scientist.

Kako bi pluća bila zdrava, bijele krvne stanice koje se zovu makrofagi iz njih uklanjaju bakterije koje mogu uzrokovati infekciju ako ih se previše nakupi. Ovaj proces čišćenja pluća je ne funkcionira dobro kod pušaća i kod osoba sa kroničnom opstruktivnom bolesti pluća. Nedavno su znanstvenici otkrili kemijski spoj u plućima NRF2 koji je pomaže djelovanju mikrofaga, a brokula, cvjetača i slično povrće pomažu u obnavljanju NRF2 pomoću tvari sulphoraphane.

Sulphoraphane se u ljudskom organizmu aktivira pomoću enzima koji se nalaze u slini i u crijevnim bakterijama. Količina enzima u plućima varira od osobe do osobe pa tako i količina sulphoraphanea. Znanstvenici tvrde da su potrebne nove studije na ljudima kako bi se otkrilo koje su sve dobrobiti od prehrane bogate ovom tvari, a treba istražiti i koje bi se još plućne bolesti mogle liječiti na ovakav način. Do tada se svima preporuča da jedu brokulu kad god mogu.

Znanstvenici potvrdili genetsko podrijetlo migrene