24.04.2011. / 15:32

Autor: Hina

Umro "otac" CD-a Norio Ohga

Bivši predsjednik uprave Sonyja Norio Ohga, koji je razvojem kompaktnog diska (CD) uvelike utjecao na preobrazbu glazbene industrije, umro je u subotu u 81. godini, objavila je njegova kompanija.

Norio Ohga (Reuters)Norio Ohga (Reuters)Bivši predsjednik uprave Sonyja Norio Ohga, koji je razvojem kompaktnog diska (CD) uvelike utjecao na preobrazbu glazbene industrije, umro je u subotu u 81. godini, objavila je njegova kompanija.

Ohga je bio predsjednik Sonyja od 1982. do 2000. godine i predvodnik evolucije tog proizvođača elektroničkih uređaja u globalno korporativno carstvo industrije zabave, koje se bavi glazbom, filmovima i računalnim igrama.

"Ohga-san je preobrazovši Sony uspio tamo gdje su ostale japanske tvrtke bile neuspješne. Nije nikakvo pretjerivanje ako se razvoj Sonyja iz proizvođača audio i video uređaja u vodeću kompaniju u svijetu zabave pripiše viziji i dalekovidnosti Ogha-sana", izjavio je sadašnji čelnik Sonyja Howard Stringer.

Ohga je vodio pregovore s korporacijom CBS koje su dovele do stvaranja nakladničke kuće CBS/Sony Records, danas Sony Music Entertainmenta. Njegova odluka iz 1989. godine da kupi Columbia Pictures za 3,4 milijarde dolara zacementirala je Sonyjevu poziciju kao konglomerata u industriji zabave, unatoč prvotnom žestokom protivljenju da se jedan od najpoznatijih hollywoodskih studija proda japanskoj kompaniji.

Ohga je i dizajnirao Sonyjev logo i nagledao ulazak kompanije na tržište video igara. Unatoč otporu čak i unutar kompanije, konzola PlayStation pojavila se u prodaji 1994. godine i uskoro postala srž Sonyjeva biznisa na tom tržištu.

Pod Ohginim vodstvom, Sony je izveo revoluciju u glazbenoj industriji stvaranjem CD formata 1982. godine. Ohga je inzistirao na stvaranju formata velikog 12 centimetara na koji će stati cijela Beethovenova Deveta simfonija bez prekida.

Jedan od rijetkih poraza doživio je nuspjehom Sonyjeva video formata Betamaxa koji je izgubio tržišnu utakmicu s konkurencijskim VHS-om.

Svjestan važnosti brenda, sam je dizajnirao Sonyjev logo, rekavši da je ta četveroslovna riječ najveća vrijednost kompanije.

Vodeći japanski list Asahi Shimbun nazvao ga je danas "utjelovljenjem Sonyjeva duha".

Vezane vijesti

Japan zadovoljan dogovorom o dokapitalizaciji španjolskih banaka

Japan zadovoljan dogovorom o dokapitalizaciji španjolskih banaka

Japanski ministar financija Jun Azumi izrazio je u nedjelju zadovoljstvo dogovorom koji je dan ranije postigla eurozona o pomoći u dokapitalizaciji… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika