03.05.2011. / 16:21

Autor: Igor Koruga

Konzerthausorchester Berlin i Beethovenova posveta prirodi

Berlinski su glazbenici u Zagreb stigli s aktualnim šefom dirigentom Lotharom Zagrosekom, a predstavili su se striktnim klasičnim repertoarom

Mirijam ContzenMirijam ContzenVodeći su svjetski ansambli i ove godine nastupili u sklopu ponajboljeg domaćeg koncertnog ciklusa Svijet glazbe, a posljednji je među njima sinoć oduševio poluispunjenu Veliku dvoranu Lisinski.

Preskroman odziv publike, usprkos svemu, bio je neobičan, posebno ako se osvrnemo na podatak da je Konzerthausorchester Berlin aktivan već 59 godina za kojih je pratio soliste poput Davida Oistracha i Emila Gilelsa.

Berlinski su glazbenici u Zagreb stigli s aktualnim šefom dirigentom Lotharom Zagrosekom, a predstavili su se striktnim klasičnim repertoarom; Uvertirom opere "Čarobna frula" i Violinskim koncertom u G-duru (KV 216) Wolfganga Amadeusa Mozarta (1756-1791), te Šestom "Pastoralnom" simfonijom u F-duru (op. 68) Ludwiga van Beethovena (1770-1827).

Spora su tempa Mozartovih djela ukazala na smjelost Lothara Zagroseka (r. 1942) glede stvaranja originalnih glazbenih momenata, u čemu je i uspio, te isticanja dinamičkog i kontrapunktskog obrata Uvertire čime se glazbenim načinom najavila i temeljna karakteristika spomenute opere. Na mjestu solista u Mozartovom Violinskom koncertu predstavila se njemačko-japanska violinistica Mirijam Contzen (r. 1976), školovana kod legendarnog violinističkog virtuoza Tibora Varge (1921-2003). Darovita se umjetnica istaknula čistim tonom i osjećajem za fraziranje bez suvišne oštrine koja bi u bilo kojem kontekstu poremetila skladan tok Mozartove glazbe. Sigurnošću i karizmom predvodila je berlinski orkestar do iznenadno blagog završetka koncerta, nakon kojeg je posve oduševila nazočne bezgrešnom izvedbom Bachove Fuge (Allegro) iz Prve sonate u g-molu za violinu solo u kratkom solističkom dodatku.

Vrhunski se pak njemački orkestar u svakom pogledu odužio publici tumačenjem Beethovenove "Pastoralne" simfonije u F-duru (op. 68). Uobičajeni četverostavačni simfonijski okvir Beethoven je za stavak proširio, a oznakama je tempa pridružio i programske nazive poput - Scena na potoku, Veselo seljačko društvo, Oluja... Kompleksna se glazbena građa simfonije razlučila sigurnom rukom Lothara Zagroseka, a trodijelna je izvođačka logika (I-II-III/IV/V) istaknula subdominantni prizvuk drugoga, ovdje središnjeg stavka u B-duru. Drvene puhače sam je dirigent posebno istaknuo izdvojenim oproštajnim predstavljanjem, te dodjelom darovanog mu cvijetnog buketa.

Sveopćoj zahvali pridružila se i publika na svoj način, a konačnu bi zahvalu valjalo uputiti zagrebačkoj Koncertnoj direkciji čije rasporede nastupa (Svijet glazbe, Forte Fortissimo) za iduću pretplatničku sezonu željno iščekujemo.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika