Objavljeno u Nacionalu br. 450, 2004-06-29

Autor: Plamenko Cvitić

INTERVJU: PRVI ČOVJEK VIPneta

Ostat ćemo najbolji i uz trećeg GSM operatera

Josef Vinatzer, predsjednik Uprave vodeće hrvatske telekomunikacijske tvrtke, govori o prvih pet godina poslovanja, komentira cijene mobilne telefonije i skorašnji ulazak trećeg igrača na tržište mobilnih komunikacija u RH te predviđa razvoj telekomunikacijske tehnologije

Na čelu domaće telekomunikacijske tvrtke već dvije godine je 38-godišnji Josef Vinatzer.Na čelu domaće telekomunikacijske tvrtke već dvije godine je 38-godišnji Josef Vinatzer.Tvrtka VIPnet početkom srpnja obilježit će petu godišnjicu svog rada. Pojavivši se na hrvatskom tržištu sredinom 1998., u samo godinu dana VIPnet je privukao brojne korisnike i postigao operativnu dobit, a danas se tvrtka nalazi na popisu deset najuspješnijih u Hrvatskoj. Na čelu domaće telekomunikacijske tvrtke već dvije godine je 38-godišnji Josef Vinatzer, koji za Nacional predstavlja uspjehe tvrtke od njezinog osnutka do danas, komentira stanje na domaćem telekomunikacijskom tržištu i opisuje promjene u sektoru mobilnih telekomunikacija.

U prvom kvartalu ove godine ukupni prihodi VIPneta povećali su se za 15,2 posto i iznose 75,2 milijuna euraNACIONAL: Kako je proteklo pet godina VIPnetova rada u Hrvatskoj? – U svibnju 1998. izašao je natječaj za drugog GSM operatora, prijavili smo se i vrlo brzo počeli s pripremama za rad. Već u listopadu te godine konzorcij “mobilkom austria” s hrvatskim partnerima počeo je s radom kao prvi privatni GSM operater u Hrvatskoj. Danas, nakon pet godina rada, među prvih smo deset kompanija u Hrvatskoj. Doista je riječ o velikom uspjehu u ovoj grani industrije i u europskim razmjerima, jer smo nakon samo šest mjeseci rada, već 1999. imali tržišni udio od 50 posto. Nakon godinu dana rada imali smo već malu operativnu dobit, što je rijetkost u ovoj industriji, jer obično za to treba tri do četiri godine. Za takav uspjeh najviše su zaslužni VIPnetovi zaposlenici kojih danas ima više od tisuću. Kad smo startali prije pet godina, u potpunosti smo izmijenili cijelo telekomunikacijsko tržište, posebice tržište mobilnih komunikacija. Uveli smo nove standarde, na tržište uveli konkurentnost, izgradili vrlo snažan hrvatski brand kojeg obilježavaju odlike poput inovacije, kvalitete i dinamike.

NACIONAL: Kakva je budućnost VIPneta? – Na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu još ima mnogo potencijala. Ima ga i u sektoru mobilnih komunikacija, iako ne više toliko mnogo. Velik potencijal vidim na području fiksne telefonije u kojoj još uvijek vlada monopol. Tehnologija se razvija strahovitom brzinom – kad smo prije pet godina počeli s radom, bilo je nezamislivo imati brzinu prijenosa podataka od 220 kb po sekundi. Tada nitko nije razmišljao o toj mogućnosti a mi smo to postigli prije nekoliko mjeseci. Ne znam će se dogoditi za pet godina jer su inovativni ciklusi u ovoj industriji brzi, a i korisnici su sve zahtjevniji. Trend u ovoj industriji je učiniti sustave korisnicima što jednostavnijima za uporabu. A naše je pravilo da ne slijedimo trendove, već ih predvodimo.

NACIONAL: Kako komentirate skoro raspisivanje javnog natječaja za trećeg GSM operatora? – Poštujemo odluku Vlade da raspiše natječaj za treću mrežu. Od trećeg operatora postoje vrlo visoka očekivanja i neka ponudi kvalitetu i ravnopravno se natječe na tržištu. Mi ćemo i dalje sljediti svoju strategiju predvodnika u kvaliteti, dobro smo pripremljeni za budućnost i spremni smo i dalje dokazivati da smo najbolji.

NACIONAL: U javnosti se često navodi da su cijene GSM usluga u Hrvatskoj skuplje nego u drugim europskim zemljama. – Ne bih se složio s tom tvrdnjom. Ako pogledamo situaciju kad smo ušli na tržište, cijena je pala za 50 posto. Uveli smo prepaid na tržište, što je bila velika inovacija da nema mjesečne pretplate na komunikacijskom tržištu. To je uvelike smanjilo troškove komuniciranja. Ako pogledamo cijene SMS poruka, one su najniže u cijeloj Europi, a uporaba je među najvišima u Europi. Cijene u Hrvatskoj su na nivou europskih.

NACIONAL: Kakvi su poslovni rezultati VIPneta u proteklom razdoblju? – Tijekom protekle i u prvom polugodištu ove godine tvrtka i dalje bilježi rast na svim područjima. Trenutačno imamo više od 1,24 milijuna korisnika, a samo smo prošle godine dobili i 113.000 novih. U prvom kvartalu ove godine u svim smo bitnim financijskim pokazateljima postigli rast: ukupni prihodi su nam se povećali za 15,2 posto i iznose 75,2 milijuna eura, a prihodi prije kamata, poreza i amortizacije narasli su za 1,8 posto i iznose 28,4 milijuna eura. Iznenađuje i porast korištenja podatkovnih usluga, u prvom redu zahvaljujući korištenju SMS poruka, ali i uspješnoj usluzi VIP parking. Prosjek korištenja SMS poruka iznosi 73 poruke mjesečno, što je europski rekord.

NACIONAL: Vlada će uskoro raspisati i natječaj za UMTS licenciju. – Mi smo za UMTS bili pripravni još u svibnju prošle godine. Uspješno smo testirali tu mogućnost ostvarivši četiri nacionalna i jedan međunarodni poziv, što je onda još bila rijetkost i u Europi. Dakle, s tehničke strane smo spremni i čekamo javni natječaj. No treba napomenuti da i u zemljama koje su raspisale natječaje i uvele UMTS njegov razvoj nije brz i korisnici se polako privikavaju. Veliku ulogu u tom procesu imaju i proizvođači mobilnih uređaja koji još nisu posve spremni isporučiti kvalitetnije mobilne telefone koji podržavaju UMTS i koji su još uvijek vrlo skupi.

NACIONAL: Krajem travnja javnosti ste predstavili novu EDGE tehnologiju. – EDGE je tehnologija koja bitno povećava mogućnosti GSM i GPRS mreže, jer je prijenos podataka višestruko brži nego putem GPRS-a. To je tehnologija koja našim korisnicima omogućuje prijenos audio i video zapisa, brže pretraživanje Interneta, brži pristup poslovnim aplikacijama i zabavnim sadržajima. Trenutačno su moguće brzine od oko 220 kbps u downlinku, a 110 kbps u uplinku. U ovom trenutku, nakon samo nešto više od dva mjeseca od početka uvođenja, možemo reći da imamo nacionalnu pokrivenost EDGE-om, tj. da je pokriveno 90 posto stanovništva. S obzirom na to da se EDGE ubraja u tehnologije treće generacije, to zapravo znači da smo prvi i za sada jedini u Europi ostvarili nacionalnu 3G pokrivenost.

NACIONAL: Posebnost vašeg poslovanja je u tome što ste usmjereni na poslovne korisnike. – Kad smo ušli na tržište tadašnji jedini operator, koji je startao tri godine prije, imao je vrlo visok tržišni udio u poslovnom segmentu. Poslovni korisnici jedna su od naših ciljnih skupina. Prošle smo godine pokrenuli dubinsku analizu tržišta kojom smo htjeli saznati koje su potrebe tržišta poslovnih korisnika, jer oni imaju posebne potrebe. Žele kompletna rješenja, važna im je kvaliteta, poslovanje temelje na našim uslugama i vrlo su zahtjevni. Kad smo došli do tih saznanja, odlučili smo im ponuditi projekt koja odgovara njihovim potrebama. Kreirali smo tzv. profi pakete koji predstavljaju cjelovito poslovno rješenje, a kombiniraju različite usluge poput pristupa Internetu, povezivanja mobilnih i fiksnih telefona u jednu mrežu, prijenos podataka, uredsku mrežu tvrtke i druge usluge.

NACIONAL: Nedavno ste drugim tvrtkama ponudili usluge vašeg call centra. – Jedna od brojnih novosti koju smo uveli na hrvatsko tržište bila je naša Služba za korisnike koja radi 24 sata dnevno svih sedam dana u tjednu. To je bio pun pogodak, jer imamo vrlo mnogo poziva i ostvarenih kontakata s našim korisnicima. Nakon što smo uveli visoke standarde u Hrvatsku, shvatili smo da imamo know how, tehnologiju i ljude obučene za rad. Zbog toga smo drugim tvrtkama ponudili usluge naše Službe za korisnike. Dakle, tvrtka ne mora ulagati u razvoj vlastitog call centra, što je vrlo skupo i zahtjevno, već može koristiti usluge naše službe. Pritom korisnici te tvrtke neće osjetiti da je riječ o službi koja nije njihova. Naše djelatnike obučavamo da odgovaraju na sva moguća pitanja vezana uz tvrtku koja koristi naše usluge.

NACIONAL: VIPnet je već tradicionalno jedan od partnera Nacionalovog projekta Top stipendija za top studente. Koja je vaša sponzorska i donatorska strategija? – Naša sponzorska strategija usmjerena je na vrhunska događanja u Hrvatskoj. Jedan od naših najvećih ciljeva je sport, što uključuje košarku i odbojku na plaži. Vrlo nam je važna i kultura, primjerice sponzori smo Dubrovačkog ljetnog festivala i Osječkog kulturnog ljeta. Treće važno područje je obrazovanje, što uključuje sponzorstvo akcije Top stipendija za top studente u kojoj sudjelujemo već treću godinu. Jedno malo sponzorstvo, ali meni vrlo drago je ono za zvjezdarnicu u Višnjanu. Što se tiče donacija, doista se trudimo što je više moguće pomagati onima kojima je to potrebno. Pomogli smo već velikom broju bolnica, posebice dječjim odjelima. Financirali smo izgradnju šumske staze Bliznec za osobe s invaliditetom. Već treću godinu sudjelujemo u razminiranju Hrvatske. Dvije godine za razminiranje smo donirali po milijun kuna a ove smo godine, povodom petog rođendana, odlučili i našim korisnicima pružiti mogućnost da nam se pridruže u rješavanju tog još uvijek akutnog hrvatskog problema. Slanjem SMS poruke na broj 5091 korisnici mogu donirati jednu kunu za razminiranje, a 3. srpnja dodatna sredstva prikupljat ćemo na trgovima 19 hrvatskih gradova. Sva prikupljena sredstva pribrojit ćemo milijunu koji ćemo dati i ove godine i bit će to naš način da, zajedno s korisnicima, učinimo nešto da Hrvatska postane još ljepše mjesto za život.

Vezane vijesti

VIPnet jedini ostvario rast u poslovima s državom

VIPnet jedini ostvario rast u poslovima s državom

Državne institucije i javna poduzeća lani su potrošili 128,3 milijuna kuna na nabavu telekom usluga, što je 45 posto manje u odnosu na 2010. HT -… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika