Objavljeno u Nacionalu br. 457, 2004-08-17

Autor: Sanja Romić

PRVA LOW COST AVIOKOMPANIJA U RH

Avionom do Frankfurta i Koelna za 19 eura

Njemačka kompanija Germanwings, u djelomičnom vlasništvu Lufthanse, čija cijena karte, ovisno o vremenu rezervacije, iznosi između 19 i 200 eura, prvi je europski lokalni avioprijevoznik dozvolom leta za Hrvatsku i za sada jedina konkurencija Croatia Airlinesu

Po nevjerojatno niskim cijenama koje, ako se let rezervira na vrijeme, mogu iznositi samo 19 eura, Germanwings nudi sve ono uobičajeno za velike avionske tvrtkePo nevjerojatno niskim cijenama koje, ako se let rezervira na vrijeme, mogu iznositi samo 19 eura, Germanwings nudi sve ono uobičajeno za velike avionske tvrtkeCroatia Airlines od svibnja ove godine, kad je uspostavljena prva niskobudžetna veza njemačke tvrtke Germanwings s Hrvatskom, ima svog prvog i zasad jedinog konkurenta na hrvatskom nebu. Ova je, naime, europska tvrtka, inače u djelomičnom vlasništvu Lufthanse, postala prvim lokalnim prijevoznikom s dozvolom leta za Hrvatsku te ubrzo nakon svibanjskog pokusnog leta započela aktivnu kampanju širenja u Hrvatskoj: već od 26. lipnja tri puta tjedno leti prema Zagrebu, a od 26. srpnja i prema Splitu. Prvog tjedna kolovoza uslijedili su i redoviti letovi Germanwingsa iz Kolna za Zagreb te iz Kolna za Split, a od 4. kolovoza iz Stuttgarta za Zagreb. Potkraj listopada, doznajemo od managementa tvrtke sa sjedištem u Kolnu, u planu joj je i otvaranje linije Stuttgart – Split.

Germanwings rentabilnost postiže velikom aktivnošću aviona koji ostaju na zemlji samo 25 minuta, a u zraku provedu dnevno i do 14 sati Germanwings se od ostalih low cost kompanija po tome što uglavnom koristi glavne zračne luke, udaljene sat vremena od odredišta Po nevjerojatno niskim cijenama koje, ako se let rezervira na vrijeme, mogu iznositi samo 19 eura, Germanwings nudi sve ono uobičajeno za velike avionske tvrtke, ali i mnoge primamljive dodatke, primjerice, luksuzne hotelske ponude na egzotičnim lokacijama po cijenama koje se trenutačno ne mogu pronaći nigdje drugdje. Uz to, kroz prodajni imidž tvrtke, uočljiv na njenim Internet stranicama, ističe se prvorazredna a jednostavna usluga.

To je, dakako, marketinški dio Germanwingsove priče. Takvim nam se, međutim, učinilo i njezino vodstvo. Naš sugovornik, glavni direktor za komunikacije korporacije Germanwingsa u Kolnu, Heinz-Joachim Schoettes, od kojeg smo htjeli doznati što je Germanwings potaknulo na prodor na hrvatsko tržište, prilično nas je ležerno informirao kako ova mlada tvrtka među ostalim raspolaže potpuno novim zrakoplovima, da nudi letove na 34 lokacije u Europi, te internacionalan i visokoprofesionalan tim od 440 članova, među kojima i dvoje Hrvata, Suzana Krnjajić, quality manager, i Ognjen Zerić, manager odgovoran za destinacije u Hrvatskoj.

“To nije čudno s obzirom na to da mnogi Hrvati žive i rade u Njemačkoj, osobito u Stuttgartu i pokrajini Baden-Wurttemberg”, objašnjava Heinz-Joachim Schoettes i uz ispriku dodaje: “Na žalost, ne mogu vas spojiti ni s jednim od njih jer su trenutačno na odmoru u Hrvatskoj.”

Lani je Germanwingsom letjelo 2,4 milijuna putnika na 34 lokacije diljem svijeta, a ove godine cilj im je između 3,5 i 3,8 milijuna putnika. Startna je cijena avionske karte 19 eura, najviša oko 200 eura. “Cijena leta ovisi o raspoloživosti kapaciteta i vremenu rezervacije, objašnjava Schoettes te dodaje: “Za 2005. godinu okvirni nam je cilj prevesti između 5 i 6 milijuna putnika.”

Germanwings je osnovan u listopadu 2002. u Kolnu s početnom flotom od pet aviona marke Airbus. Danas kompanija ima 14 aviona koji, osim u Kolnu, baznu luku imaju u Stuttgartu. Germanwings je tvrtka-kći Eurowingsa, regionalne zračne linije čiji je 49-postotni vlasnik Lufthansa. “S čarter letovima počeli smo 1997., ali kad smo uočili da ljudi žele letjeti za malen novac iz točke u točku, uslijedila je segmentacija u kvalitetnu mrežu prijevoznika kao što je Lufthansa. Britanski je partner 2002. vidio u Njemačkoj potencijalno tržište i tada smo lansirali lokalnog prijevoznika”, prepričava Schoettes kratku povijest Germanwingsa.

Koln i Stuttgart, kao bazne luke Germanwingsa, odabrane su, vele u kompaniji, jer to područje, koje zahvaća dolinu Rajne i Ruhrsku oblast čini potencijalno tržište od 17 milijuna ljudi na dva sata vožnje autom od zračne luke. Samo Stuttgart obuhvaća 7 milijuna ljudi u radijusu od sat vremena vožnje od zračne luke.

Germanwings je Internet kompanija koja oko 94 karata prodaje on-line i jedan je od najvećih europskih portala za putovanja. “Interes za takav način poslovanja sve je veći pa smo ponudu s vremenom proširili na turističke aranžmane i automobile. Odlazimo na određeno tržište, primjerice u Grčku, i ondje sami kontaktiramo s hotelima s kojima pregovaramo o cijeni. Primjerice, nudimo smještaj u Grčkoj za 8 eura, u Hiltonu u zuriškoj zračnoj luci nudimo popust od 30 posto ili pak smještaj u hotelu s četiri zvjezdice u Lisabonu za 42,30 eura. Ako je redovita cijena hotela 80 eura, preko Germanwingsa možete ga dobiti za 40 ili 50 eura. No mi ne zarađujemo izravno od prodaje hotelskog smještaja, a od ukupne dobiti samo 5 posto otpada na ponudu koja nema veze s letenjem. Najveća je zarada na web stranicama za koje ljudi plaćaju kako bi ih koristili u prodaji avionskih letova. Samo smo prošli mjesec imali 2,5 milijuna posjetitelja”, kaže Schoettes, koji prodor na hrvatsko tržište opravdava time što na njemu nisu potpuno razvijene zrakoplovne usluge, što otvara prostor za rast i razvoj poslovanja. “Hrvatska je zemlja čiji je turizam u usponu, a mi smo prvi europski lokalni avioprijevoznik koji leti u Hrvatsku. Zasad je to prava priča o uspjehu”, napominje Schoettes. Zanimljivo je da je Germanwings dozvolu za uporabu luka u Zagrebu i Splitu te letenje u Hrvatskoj dobio za samo nekoliko tjedana od početka pregovora. “Pitali smo, aplicirali i dobili. Hrvati su bili zainteresirani za našu ponudu, a razgovori koje smo vodili bili su vrlo konstruktivni”, kaže Schoettes.

Dok su ostali europski lokalni prijevoznici izbjegavali istočnoeuropsko tržište, Germanwings je razvio vlastiti “Go East” (Kreni na istok) program i već više od godinu dana zrakoplovi te kompanije povezuju Koln i Frankfurt s Pragom, Varšavom, Krakowom i Budimpeštom. “Naša su iskustva na istočnoeuropskim tržištima samo pozitivna. Od travnja bilježimo dobit i nadamo se da će tako biti do kraja godine”, kaže Schoettes. Na pitanje koja je poslovna filozofija Germanwingsa, on odgovara: “Učiniti letenje dostupnim svima. Svakomu tko si želi priuštiti jeftin let visoke kvalitete i zato moto Germanwingsa glasi – jeftini letovi vrlo visoke kvalitete”. Upravo po tome Germanwings se razlikuje od ostalih low-cost kompanija, koje uglavnom slijeću na sporedne aerodrome. U Germanwingsu ističu da za razliku od, primjerice irskog konkurenta Ryanaira, lete u sve velike europske gradove, a izbjegavaju zračne luke iz kojih ljudi moraju putovati dva sata autom u grad. Rentabilnost postižu velikom aktivnošću zrakoplova, koji ostaju na zemlji samo 25 minuta i polijeću 25 minuta nakon slijetanja, pa u zraku provedu i do 14 sati dnevno.

‘Naša je filozofija – što prije bukirate, manje ćete platiti’
Razgovor s Heinzom-Joachimom Schottesom, glavnim direktorom korporativnih komunikacija Germanwingsa

NACIONAL: Zašto druge privatne zrakoplovne tvrtke ne mogu prodrijeti na hrvatsko tržište? – To ima veze sa zrakoplovnim pravom u Europskoj uniji. Unutar EU možete letjeti kamo god želite. Za zemlje bivšeg istočnog bloka, međutim, postoji iznimka, takozvani paušal: primjerice, domicilna tvrtka leti u Njemačku i onda vlada dotične države odobrava drugoj njemačkoj tvrtki da leti u tu zemlju. Treći stadij je kad nam kažu koje cijene moramo prihvatiti i koliko sjedala u zrakoplovu smijemo ponuditi.
NACIONAL: Koja su vam najveća tržišta? – Letimo četiri puta tjedno u London, u zračne luke Stanstead i Gatwick. Biramo isključivo glavne zračne luke i gradove koji su zanimljivi biznismenima i turistima. Čak 80 naših putnika za Zurich poslovni su ljudi koji su voljni platiti više jer ne rezerviraju unaprijed nego uglavnom u zadnji čas, a naša je filozofija ”što prije bukirate, manje ćete platiti”.
NACIONAL: Po čemu se razlikujete od drugih low cost kompanija? – Kombiniramo cijelu Europu – od Izmira, Atene, Istanbula, Soluna, Splita i Zagreba, do Bologne, Rima, Ibize, Lisabona, Madrida i Londona. Mi ne letimo uvijek na najjeftinije aerodrome, nego na one koji su ljudima najpraktičniji. Osim toga, služimo se strategijom kvalitetnog avioprijevoznika, što nas čini potpuno drukčijima od konkurencije. Letimo najmodernijim i tišim zrakoplovima koji manje zagađuju okoliš.
Naša je pouzdanost 99,9 posto i od 35.000 letova otkazali smo samo 31 zbog štrajka ili vremenskih uzroka.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika