05.07.2011. / 12:58

'Republika Agrokor' ili 'kritički osvrt na poslovanje Todorićeve tvrtke'

Projekt, čiji je idejni inicijator mlada umjetnica i dizajnerica Rafaela Dražić, sastojao se od dvosatne noćne projekcija parola, fotomontaža i ilustracija usmjerenih na kritiku Todorićevog Agrokora koje je kreirala grupa nezavisnih novinara/ki, aktivista/ica, dizajnera/ica i umjetnika/ca, a koje su se vrtile na pročelju Ciboninog tornja

Konzumov logo na mjestu nacionalnog grba foto: Damir ŽižićKonzumov logo na mjestu nacionalnog grba foto: Damir ŽižićOgromne vizualne poruke koje su 30. lipnja, pod okriljem noći, osvanule na Ciboninom tornju i formalnom sjedištu Agrokora - kritički se osvrćući na poslovanje potonje korporacije u vlasništvu Ivice Todorića - dio su projekta iza kojeg stoji više hrvatskih umjetnika, u sklopu ovogodišnjeg UrbanFestivala. Projekt, čiji je idejni inicijator mlada umjetnica i dizajnerica Rafaela Dražić, sastojao se od dvosatne noćne projekcija parola, fotomontaža i ilustracija koje je kreirala grupa nezavisnih novinara/ki, aktivista/ica, dizajnera/ica i umjetnika/ca, a koje su se vrtile na pročelju Ciboninog tornja.

"Sadržaj poruka kritički se osvrtao na poslovanje tvrtke Agrokor kroz kratke tekstualne ili slikovne poruke, manje ili više direktno provokativne. Nama, kao kustosicama ovog projekta, ali ujedno i autoricama jedne od poruka koja se vrtila na Ciboni i osobama koje su zajedno s Rafaelom bile prisutne u trenutku realizacije i odradile tehnički dio priprema, bilo je prije svega važno odaslati u javni (fizički) ali i medijski prostor kritiku poslovanju Agorokora, za koju smatramo da u aktualnom javnom diskursu nije dovoljno zastupljena", ističu u priopćenju kustosice UrbanFestivala Ana Kutleša, Ivana Hanaček i Marijana Rimanić, otkrivajući zašto su akciju u medije prvotno plasirale anonimno: "S jedne smo strane htjele u prvom koraku izbjeći da događaj dobije etiketu umjetničkog, da se o njemu izvještava samo u okviru kulturnih događanja pri čemu smo uočile opasnost da na važnosti izgubi aspekt direktnog izraza frustracije zbog političke i ekonomske situacije u zemlji. S druge strane, zanimalo nas je na koji će način, i hoće li uopće akcija biti interpretirana u medijima", kažu iz UrbanFestivala, čija je ovogodišnja tema problematiziranje zagrebačkih nebodera.

Rafaela Dražić svoj rad posebice kontekstualizira sa sportsko-arhitektonskim simboličkim značajem kojeg je Cibonin toranj imao, posebice koncem 80-ih godina 20. stoljeća.

"Odluka Agrokora da upravo ovdje preseli svoje sjedište, "okupirajući" četrnaest najviših katova nebodera i postavljajući svoj logo na njegov vrh, može se čitati kao "uzorak" procesa privatizacije javnog prostora tijekom posljednjeg desetljeća i načina simboličke reprezentacije društvene i ekonomske moći privatnog kapitala nad javnim dobrom, koja svoj najbolji izraz nalazi upravo u arhitekturi i promjenama urbanog tkiva grada", kaže u priopćenju Rafaela Dražić. (H.Š.)

Fotogalerija

• Konzumov logo na mjestu nacionalnog grba foto: Damir Žižić

Vezane vijesti