07.07.2011. / 15:40
Njemačka automobilska industrija obara rekorde
Njemačka automobilska industrija lebdi na oblacima uspjeha. Unatoč rekordnim cijenama goriva i financijskoj krizi u zoni eura Mercedes, BMW i ekipa prodaju više automobila nego ikad.
Financijska i gospodarska kriza nije naštetila automobilskom sektoruAutomobil je bio i ostao najdraža igračka Nijemaca. Kako inače objasniti činjenicu da njemačkoj automobilskoj industriji ide bolje nego ikada. Nijemci kupuju automobile kao da rasprave o zaštiti klime i vrtoglavog rasta cijene goriva nikad niije ni bilo. Shodno tomu je i bilo raspoloženje predstavnika Udruge njemačke automobilske industrije (VDA) prilikom predstavljanja podataka za prvu polovicu ove godine. "Očekujemo nove rekorde, kako u izvozu tako i u proizvodnji", rekao je predsjednik VDA Matthias Wissmann.
Rekordne brojke
U prvih šest mjeseci ove godine njemačka automobilska industrija proizvela je u pogonima u Njemačkoj oko tri milijuna automobila, što je najviša vrijednost ikad. Tomu pridonosi porast novoregistriranih vozila u Njemačkoj, no motor porasta ipak je izvoz i to prije svega u SAD. I ovdje su s preko pola milijuna prodanih vozila njemačke automobilske tvrtke potukle sve rekorde. Automobilsko tržište u SAD-u je u porastu, no još brže raste udio njemačkih proizvođača. Drugo rastuće tržište je Azija i to prije svega gospodarstva poput indijskog i kineskog. Potencijal je ovdje još veći jer je i kupovna moć preko dvije milijarde građana u stalnom porastu. No unatoč vrtoglavom uspjehu na prekomorskim tržištima, Zapadna Europa i dalje ostaje najvažniji izvozni cilj njemačkih proizvođača automobila.
No svaki rast ima svoje granice. Predstavnici industrije strahuju da bi upravo odustajanje od nuklearne energije u Njemačkoj i bojazan da bi to moglo poskupjeti električnu energiju, za sobom moglo povući i neke rigorozne mjere poput preseljenja proizvodnje u inozemstvo.
Inženjeri na djelu
Prometni stručnjak Stefan Bratzel ne gleda tako pesimistično na budućnost automobilske industrije. No to prije svega ovisi o inovativnosti njemačkih inženjera. "Gorivo može preći i cijenu od 2 eura po litri no ako istodobno motori postignu bolju iskoristivost to neće utjecati na popularnost automobila i njihovu prodaju", smatra Bratzel. On isto tako smatra da će ulazak elektro-automobila na velika vrata tržišta pričekati još koju godinu. "Još uvijek baterije elektro-automobil čine skupljim od benzinskog i dizelskog i zato se s automobilom na eklektrični pogon još uvijek ne može dobro zaraditi", smatra Bratzel.
Njemačka automobilska industrija nije poznata po malim vozilima kod kojih nije teško postići potrošnju od 4 litre. Stoga bi i sva pažnja, kako smatra Matthias Wissmann, trebala biti usredotočena na postizanje bolje učinkovitosti upravo u onom segmentu po kojom je njemačka automobilska industrija i najpoznatija. "Velika će umjetnost biti automobile poput Mercedesa S klase ili BMW-a serije 7 dovesti do do potrošnje od 5 litara i to je najveći izazov", zaključuje Wissmann.
Vezane vijesti
Električni automobili - skupa greška?
Euforija od prije tri, tri i pol godine je splasnula. Tadašnja vladajuća koalicija u Berlinu postavila si je veliki cilj: Njemačka je trebala postati… Više
- E-automobili samo za bogataše?
- U grčkom gradu Volosu stvorili vlastitu valutu
- BMW povlači 1.3 milijuna automobila serija 5 i 6
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu