11.07.2011. / 15:45

Autor: Nacional.hr

Ne samo sunčanje - Najbolji izvori vitamina D

Od sunca nećete dobiti potrebnu količinu D vitamina ako je zima, ako ste stariji ili imate tamniju kožu pa zato valja posegnuti za nekim drugim izvorima ovog vitamina

IlustracijaIlustracijaSunčeva svjetlost

Sunčeva svjetlost potiče tijelo da stvara vitamin D. No, zbog rizika od raka kože, ne preporuča se predug boravak na suncu a i kratko izlaganje sunčevim zrakama može potaknuti stvaranje vitamina D. No, od sunca nećete dobiti potrebnu količinu D vitamina ako je zima, ako ste stariji ili imate tamniju kožu pa zato valja posegnuti za nekim drugim izvorima ovog vitamina, prenosi Aol.

Masna riba

Ovo je dobar izvor vitamina D. Masna riba je losos, pastrva, tuna, jegulja i skuša. Osim što je ovakva riba bogata D vitaminom, bogata je i zdravim omega-3 masnim kiselinama.

Konzervirana tuna

Konzervirana tuna ili srdela također su bogate vitaminom D, a jeftinije su od svježe ribe.

Gljive

Gljive poput ljudi stvaraju vitamin D kada su izložene sunčevim zrakama. Neke gljive se obično uzgajaju u mraku pa ne sadrže dovoljno vitamina D, no neke vrste se uzgajaju izložene ultraljubičastom zračenju kako bi se potaklo stvaranje vitamina D.

Mlijeko

Skoro svi mliječni proizvodi sadrže vitamin D, osim sira i sladoleda. Neke vrsta sojinog i rižinog mlijeka sadrže jednaku količinu vitamina D kao i kravlje mlijeko, no prije kupnje ipak valja provjeriti etiketu na kojoj piše koji se sve vitamini nalaze u mlijeku.

Sok od naranče

Ako ne volite mlijeko ili ga ne možete konzumirati zbog određenih zdravstvenih problema, alternativa može biti sok od naranče, a također se prije kupnje preporuča provjera etikete na soku.

Dodatci prehrani

Dodatci prehrani koji sadrže vitamin D mogu zadovoljiti dnevne potrebe za ovim vitaminom. Zdravije vitamin D nadomjestiti na ovakav način nego se izlagati suncu i opasnim UV zrakama. No, previše vitamina D može biti toksično, pa na treba pretjerivati. Najbolje je da se posavjetujete sa liječnikom o veličini dnevne doze, prije nego što počnete uzimati dodatke prehrani s vitaminom D.

Jaja

Vitamin D se u jajima nalazi u žumanjku, no kako u žumanjku ima i kolesterola, ne treba ni sa jajima pretjerivati. Jedno jaje ima oko 200 miligrama kolesterola, a dnevno se preporuča maksimalno 300 miligrama kolesterola.

Zobene pahuljice

Preporučaju se niskokalorične zobene pahuljice koje možete kombinirati sa mlijekom ili sokom od naranče u kojima ima vitamina D.

Goveđa jetra

Osim vitaminom D, goveđa jetra je bogata i vitaminom A, željezom i proteinima, no kako je bogata i kolesterolom možda se bolje odlučiti za neki drugi izvor vitamina D.

Ulje jetre bakalara

Ovo ulje može se kupiti u kapsulama i bogato je vitaminom D.

UV lampe i žarulje

Ovakav način za dobivanje dovoljno vitamina D je prigodan za osobe koje ne mogu apsorbirati vitamin D ili tijekom zimskih mjeseci kada manjka sunčeve svjetlosti. No i kod Uv lampi prijeti rizik od raka kože pa ne valja pretjerivati.

Vezane vijesti

Niske doze vitamina D ne pomažu starijim ženama

Niske doze vitamina D ne pomažu starijim ženama

Postmenopauzalne žene ne bi trebale uzimati niske doze vitamina D i kalcija za jačanje kostiju, jer imaju neznatan pozitivan učinak a povećavaju… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika