Objavljeno u Nacionalu br. 818, 2011-07-19

Autor: Ante Mihić

FAVORIT ADRIA AIR RACEA

Bit ću najbolji u akrobacijama iznad Zadra

Na prvoj međunarodnoj utrci akrobatskih zrakoplova u Hrvatskoj pilotske zvijezde letjet će između zračnih jastuka na vodi i slobodnim stilom, a vozit će avione različitih performansi

ANDY BICKMORE
akrobatskim letenjem
bavi se 15 godina, kaže da je cijena njegova novog aviona 310.00 eura i da najviše može zaraditi
u Kini i Ujedinjenim
Arapskim EmiratimaANDY BICKMORE akrobatskim letenjem bavi se 15 godina, kaže da je cijena njegova novog aviona 310.00 eura i da najviše može zaraditi u Kini i Ujedinjenim Arapskim EmiratimaAdria Air Race održat će se iznad zadarske rive 20. srpnja 2011. Riječ je o utrci akrobatskih zrakoplova s nekima od najboljih pilota svijeta. Početak utrke predviđen je oko 18 sati: šest pilota izvodit će zadane akrobacije i pokušati u što kraćem vremenu proći stazu. Nakon toga svaki od njih šestorice kreće u drugi dio utrke, gdje mogu izvesti svoje najbolje akrobacije u letenju slobodnim stilom. Nakon što se zbroje njihova vremena i ocjene sudaca, Zadar će dobiti svog prvog pobjednika utrke Adria Air race. Kao jedan od glavnih kandidata za pobjedu spominje se Andy Bickmore, po mišljenju stručnjaka a i na osnovu rezultata, jedan od najboljih akrobatskih pilota svijeta. S Bickmoreom smo razgovarali nekoliko dana uoči utrke i doznali zašto se upustio u akrobatske letove i što je sve proživio u svojoj uspješnoj letačkoj karijeri.


“MOJ BLIZAK PRIJATELJ kupio je 1995. mali akrobatski avion CAP 10, tada jedan od najboljih aviona za akrobatsko letenje na svijetu. Tog dana zaljubio sam se u akrobatsko letenje”, rekao je Bickmore. U 15 godina koliko se bavi akrobatskim letenjem sudjelovao je u brojnim natjecanjima i mnoga su mu ostala u lijepom sjećanju, a želi na svakom natjecanju napraviti nešto novo, akrobaciju koja će oduševiti gledatelje. “Nažalost, osim dobrih stvari, ovaj sport donosi i niz teškoća. Ovakva vrsta aviona mora se pokvariti i tehnički kvarovi sastavni su dio leta. Prije dva tjedna otkazao mi je motor, zapalio se, pa sam bio sretan što sam uopće sletio i napustio avion prije eksplozije”, rekao je Bickmore. Ističe da je prije svakog leta koncentracija najvažniji dio pripreme, ali i da je tjelesna spremnost itekako važna u akrobatskom letenju. Kondiciju održava svakodnevnim voženjem bicikla i vježbanjem u teretani, a mladim pilotima poručuje da moraju kontinuirano raditi i da samo svakodnevni rad donosi rezultate. Zahvaljujući treninzima Bickmore nije u karijeri imao ozbiljnih zdravstvenih tegoba, osim što mu ponekad puknu krvne žilice u očima zbog velike G-sile. S godinama piloti steknu otpornost prema G-sili pa mogu redovitije i lakše letjeti.

“Letio sam diljem Europe i već dugo na vrhunskoj razini, pa je vrlo teško reći gdje je bilo najljepše. Sve ovisi o lokaciji, godišnjem dobu, ali i o konfiguraciji terena, jer nekad uživam u snijegu na vrhu planina, a ponekad u prekrasnom krajoliku neke obale ili jezera. Teško je izabrati najljepše mjesto za letenje, ali znam da, ako želim ostati u vrhu, moram neprestano letjeti i uvijek na najvišoj razini”, kaže Bickmore.

NA PITANJE ima li neke praznovjerne rituale Bickmore kaže da nema te da ga zanima jedino njegov zrakoplov i da prije utrke sve dobro provjeri da ne bi slučajno nešto otpalo ili se pokvarilo. Najveća draž svakog njegova leta je kako sam kaže kada u porinućem letu ima pogled na publiku koja uživa u njegovim akrobacijama. “A naravno da vjerujem u pobjedu jer inače ne bih ni dolazio i cijeli show bih gledao iz publike. Nažalost, neću moći letjeti svojim avionom jer sam ga morao odvesti na posebnu kontrolu u tvornicu. Ipak, još vjerujem da ću biti najbolji iznad Zadra. Kao u svakom sportu, i u akrobatskom zrakoplovstvu postoji rivalstvo i sportsko nadmetanje, ali uvijek je najvažnija sigurnost i fair-play”, rekao je Bickmore.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika