19.07.2011. / 20:10

Autor: Nacional.hr

Jeste li neandertalac? Neki ljudski kromosomi potječu od neandertalaca

IlustracijaIlustracijaNova genetička analiza je pokazala da neki od ljudskih X kromosoma potječu od neandertalaca, no takvi kromosomi su pronađeni isključivo izvan Afrike, prenosi Fox News.

Pretci neandertalaca su Afriku napustili pred 400,000 do 800,000 godina, evoluirali u najvećem broju u Francuskoj, Španjolskoj, Njemačkoj i Rusiji, nakon čega su pred 30,000 godina izumrli ili se priključili populaciji modernog čovjeka.

Preci modernog čovjeka Afriku su napustili pred 50,000 do 80,000 godina, no kakao je otkriveno da neki X kromosomi potječu od neandertalaca, smatra se da su se ove dve vrste međusobno križale. Znanstvenici smatraju da se križanje najvjerojatnije dogodilo na području Bliskog Istoka. Kako su neandertalci imali gene za govor, bili vješti u pravljenju oružja i alata, a imali su smisla i za glazbu, znanstvenici smatraju da vjerojatno nisu bili odbojni modernom čovjeku.

Iako znanstvenici smatraju da gotovo da i nema sumnje da su se ove dve vrste križale, ipak bi trebalo obaviti dodatna istraživanja kako bi se otkrilo više detalja.

Genom gorile baca novo svjetlo na evoluciju čovjeka