Objavljeno u Nacionalu br. 820, 2011-08-02

Autor: Dean Sinovčić

Klupski skandal

Putakova posljednja prevara

Bivši voditelj Tvornice Darko Putak za najam duguje 140.000 eura, za glazbena prava državi treba dati dva milijuna kuna, a nije platio cijeli honorar ni Poguesima

Katarina i Darko Putak godinama su gospodarili Tvornicom kao apsolutni vladariKatarina i Darko Putak godinama su gospodarili Tvornicom kao apsolutni vladariPrije desetak dana nekoliko najvažnijih hrvatskih organizatora glazbenih koncerata primilo je e-mail od Nicka Hobbsa, jednog od najutjecajnijih glazbenih menadžera, koji je zadužen za posredovanje pri dovođenju glazbenih izvođača u istočnu Europu. Uz naslov “Darko&Katarina Putak” stajalo je: “Ovo dvoje zajebali su našeg prijatelja. Svima toplo preporučujem da ne surađuju s njima.” Jedan od onih koji je primio taj e-mail nazvao je Nicka Hobbsa, pitao o čemu je riječ, a on mu je objasnio da je Darko Putak u svibnju u Zagrebu organizirao koncert portugalske fado pjevačice Misie, ali menadžeru Henryju McGrogganu, Hobbsovu kolegi, nije platio veći dio dogovorene cijene za nastup, zbog čega je McGroggan najavio tužbu.

Ono što je Nick Hobbs ponajprije želio reći jest da ne želi da se koncerti više održavaju u zagrebačkom klupskom i koncertnom prostoru Tvornici kulture, koju je do početka ove godine vodio Darko Putak sa svojom suprugom Katarinom. No tada mu je objašnjeno da Putak više ne vodi Tvornicu kulture koju je izgubio zbog neplaćenih dugova spram vlasnika prostora, Saveza socijalističkih sindikata Hrvatske. Međutim, to je tek dio dugova koje Putak nikad nije podmirio, iako je Tvornica kulture dobro poslovala, a Putak se istaknuo i kao organizator koncerata izvođača kao što su Patti Smith, Gotan Project, Offspring, Leningrad Cowboys, Spandau Ballet te mnogih drugih, uključujući i izvođače s područja bivše Jugoslavije.


DARKO PUTAK jedan je od desetak osoba koje su u rujnu 1999. pokrenule multikultularni projekt Tvornice kulture, a u prostoru čiji je vlasnik SSSH trebale su se održavati razne kulturne manifestacije, koncerti, kazališne i plesne predstave, disko večeri itd. Samo godinu dana kasnije došlo je do razmimoilaženja među osnivačima, da bi s vremenom voditelj Tvornice kulture postao Putak sa suprugom. Tvornica kulture postala je poznata po koncertima mnogih grupa, a riječ je o izvrsnu koncertnom prostoru koji može primiti 1400 gostiju.

NO BEZ OBZIRA na uspjeh, potkraj prošle godine SSSH odlučio je raskinuti ugovor s Putakom o najmu prostora, jer su dugovanja premašila iznos veći od 140.000 eura. Ponaprije se radilo o neplaćanju najma za 2010. i dio 2009. godine. Odmah su se javili mnogi zainteresirani za zakup Tvornice kulture, kao što su voditelji klubova Močvara i Bogaloo te izdavačka kuća Dallas, ali su se čelnici Sindikata odlučili za tvrtku Raul, čiji su čelnici upravo u Tvornici kulture prošle godine organizirali koncerte grupa These New Puritans, Stiff Little Fingers, Carbon/Silicon, Hugha Cornwella itd. Tako je Putak prestao voditi Tvornicu kulture, ali je u međuvremenu zakupio novi prostor, dvoranu Kornati, u sklopu Hypo centra na Slavonskoj aveniji. Taj je program nazvao Tvornica DeLuxe i on nema nikakve veze s Tvornicom kulture. Ujedno, ugovorom koji je poslovna tajna Putak je oslobođen plaćanja duga SSSH-u. Putaku gubitak vođenja Tvornice kulture nije lako pao, pa se u ožujku ove godine, kada više nije kontrolirao klub, odlučio na nevjerojatan potez. Naime, u prostoru Tvornice kulture godišnje su se nekoliko puta održavali sajmovi na kojima su izdavačke kuće prodavale svoje knjige po povoljnim cijenama. U ožujku su se prilično iznenadili kad su iz Putakove tvrtke dobili obavijest da bi za 2011. trebali platiti akontaciju u iznosu od 50 posto za najam prostora za ovogodišnje sajmove. Nisu znali da Putak više nije voditelj Tvornice kulture, jer ta informacija nije bila javno objavljena.

Jednostavno su se iznenadili što se od njih traži akontacija, a do tada je nitko nikad nije tražio. Iako nije imao nikakvo pravo na to, jer više nema ništa s Tvornicom kulture, Putak je zatražio novac pod izlikom potencijalne popunjenosti termina, pa je naveo da je izdavačkim kućama bolje da ranije plate i rezerviraju termin. Neki su, poput Naklade Ljevak, platili akontaciju u iznosu od gotovo 15.000 kuna, a neki su, poput VBZ-a, odbili ponudu i tek poslije shvatili da je Putakova namjera bila financijski ih prevariti.

TI IZNOSI nisu veliki naspram iznosa koje Putak duguje HDS ZAMP-u, zbog čega je ta Shane MacGowan i grupa Poguesi nastupili su na Šalati; zbog velikog duga ZAMP je htio spriječiti koncert ali je netko zaštitio PutakaShane MacGowan i grupa Poguesi nastupili su na Šalati; zbog velikog duga ZAMP je htio spriječiti koncert ali je netko zaštitio Putakaorganizacija, nakon nekoliko prekršajnih prijava, prije nešto manje od mjesec dana podigla kaznenu prijavu protiv Putaka. “Za koncerte koje je organizirao preko više pravnih osoba - Agencija Putak d.o.o., Tvornica kulture d.o.o., Udruga Destilana, Udruga Multi Art (u kojima je bio odgovorna osoba) - Putak autorima i nositeljima prava na glazbena djela duguje više od milijun kuna. Također, otprilike je jednak iznos dugovanja u vezi s redovnim poslovanjem kluba Tvornica”, rekla nam je Marina Ferić Jančić iz odnosa s javnošću HDS ZAMP-a. Zbog duga od oko 2 milijuna kuna HDS ZAMP ima zakonsko pravo spriječiti održavanje koncerta organizatora koji je njihov veliki dužnik, a to se gotovo dogodilo s koncertom grupe The Pogues, održanom na zagrebačkoj Šalati 14. srpnja.

“Od MUP-a smo tražili zabranu za organizatora koncerta, tj. zabranu da udruga Multi Art priredi koncert. To smo i dobili kao administrativnu mjeru koja će nam svakako poslužiti u dokaznom postupku kaznenoj prijavi”, dodala je Ferić Jančić. Objasnila nam je da su dan prije održavanja koncerta dobili obavijest od MUP-a da usvajaju zahtjev za neodržavanje koncerta, pa je HDS ZAMP očekivao da se koncert neće održati. No koncert je ipak održan, što je potaknulo priče da je netko ipak odlučio zaštititi Putaka. Svejedno, HDS ZAMP je “na temelju presuda na Trgovačkom sudu pokrenuo i nekoliko ovršnih postupaka, zasad prema novčanim sredstvima i pokretninama. Ako ne podmiri svoja dugovanja i ne regulira odnos, nastavit ćemo s kaznenim prijavama i sporovima pred Trgovačkim sudom za naknadu štete. U svakom slučaju, iskoristit ćemo sva raspoloživa pravna sredstva da osiguramo plaćanje naknade za inozemne i hrvatske autore koje je Putak oštetio.”

KONCERT GRUPE The Pogues je održan, nakon čega smo dobili informaciju da je Putak, navodno, ostao dužan i grupi The Pogues, odnosno da im nije u cijelosti platio dogovoreni honorar za nastup koji je bio veći od 50.000 eura. Zbog toga smo kontaktirali Geoffa Mealla, direktora “The Agency Groupa” za Europu, koji zastupa grupu The Pogues, ali nismo dobili odgovor. Putak je doznao za naše istraživanje događaja u vezi s koncertom grupe The Pogues, pa iako je prošlog tjedna s obitelji boravio u Kanadi, poslao nam je e-mail u kojem unaprijed demantira navode iz teksta koji nije ni objavljen. “Tužno je da nakon 12 godina izvrsnih koncerata (više od 500) i brojnih kulturnih projekata u prostoru Tvornice kulture nitko nije našao za shodno da mojoj obitelji i meni zahvali na upornosti i entuzijazmu jer smo 98 posto svih troškova financirali isključivo sami”, navodi Darko Putak u e-mailu. To je suprotno onomu što je Jutarnji list objavio u rujnu 2006. kad je SSSH također želio raskinuti ugovor o najmu prostora Tvornice kulture zbog Putakova duga od milijun kuna.

Putak sa Zoranom Predinom, Masimom Savićem i Matejom Zugman u listopadu 2010.Putak sa Zoranom Predinom, Masimom Savićem i Matejom Zugman u listopadu 2010.TADA JE NOVINARKA Jutarnjeg lista u Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport doznala da su Agenciji Putak, odnosno Tvornici kulture, od 2002. do 2005. iz gradskog proračuna za programe isplatili oko milijun kuna. Najviše novca Putakove agencije dobile su za otkup termina za alternativne i programe urbane kulture (100.000 kuna), ciklus koncerata Tvornica glazbe svijeta 2004. (136.000 kuna) i 2005. (200.000 kuna) te za koncert Nicka Cavea (300.000 kuna). Tada je Duško Ljuština, bivši pročelnik gradskog Ureda za kulturu i blizak Putakov prijatelj još iz sredine sedamdesetih, sve to demantirao: “Otkad sam ja u Gradu, sigurno iz proračuna nije dobio ni kune.” Osim toga, od spomenutih 500 koncerata, više od pola nije organizirao Putak, on je samo iznajmio i naplatio prostor Tvornice organizatorima koncerata. “Tekuće poslovne dugove podmirit ćemo prema svojim mogućnostima kao i proteklih 12 godina”, zaključio je Putak.

Vezane vijesti

S RedCarpeta na Lovrinac - ali prije toga u Tvornicu.

S RedCarpeta na Lovrinac - ali prije toga u Tvornicu.

“Jedini hrvatski bend stvoren ovog tisućljeća koji je bitan” riječi su kojima Zondo iz hip-hop benda Dječaci opisuje važnost svoga benda za domaću… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika