05.09.2011. / 08:29

Autor: Deutsche Welle

"Čarobne kremice" su sve samo ne čarobne

Dobar san, zaštita od sunca i zdrava prehrana mnogo su bolji protiv bora nego skupe kreme. Zašto, unatoč tome, žene tako rado kupuju „čarobne kutijice“? Iz istog razloga zbog kojeg kupuju brandiranu garderobu.

Kreme čine dobro tijelu, ali i duhuKreme čine dobro tijelu, ali i duhuSkoro isto tako kao proizvodi protiv starenja (anti-aging) popularne su i studije koje dokazuju da one nemaju nikakav ili minimalni efekat - barem ne vidljiv. Dobra stara Nivea ima isto toliko, malo ili mnogo, utjecaja na starenje kože, kao i krema koja stoji deset puta više. Znanost kaže da je kupovina skupih krema čisto bacanje novca. Protiv starenja postoji beskrajno jeftina trojka: zdrava prehrana, dovoljno sna i redovna zaštita od sunca.

Žene ove studije primaju na znanje, a muškarci ih obožavaju. One ukazuju na brojne tube i kutijice u kupaonici na kojima pišu čarobne riječi kao što su "pomlađuje", "vlaži", "čini kožu prozračnom", "mijenja strukturu kože" i " obogaćuje ". Zašto su žene tako lakovjerne?

"Klinička ispitivanja dokazuju ..." Je li moguće da žene stvarno vjeruju da im kreme koje koštaju i po više stotina eura mogu ispeglati bore oko očiju, oko nosa i usta? Odgovor glasi, pa naravno da ne vjeruju, ali ih ipak kupuju. Postavlja se pitanje - zašto?

Nema lijeka protiv bora

Takozvane anti-aging kreme, nisu lijekovi protiv bora, već lifestyle proizvodi. Od njih se ne očekuje da ponovo stvore predivno glatko čelo - to može botoks - ali zato pružaju osjećaj da sebi činimo nešto dobro, da smo okrznuti daškom luksuza. U „paketu" su i dobar miris, ugodan osjećaj na koži i lijepa ambalaža, koja dobro izgleda na polici u kupaonici.

U tom smislu, kozmetika se danas jedva razlikuje od mode. Zimski kaput možete kupiti za 60 eura u C&A ili po stostruko većoj cijeni kod Chanela. I jedan i drugi kaput će vas grijati. Chanel kaput će zadovoljiti i neke druge, više psihološke potrebe onih koji ga nose. Da li to opravdava i njegovu astronomsku cijenu, to odlučuje osoba koja ga kupuje.

Mnoge žene još uvijek koriste Niveu, druge kupuju La Mer, Clinique, La Prairie. Ni jedan od tih proizvoda ne može zaustaviti proces starenja. Međutim, svako tko troši novac za nešto što mu, iskreno govoreći ne treba, taj neizbježno ima osećaj da sebi čini nešto dobro. Zbog toga ženama nisu potrebne nikakve studije, one definitivno znaju da im proizvodi protiv starenja jednostavno pružaju osjećaj da su njegovane i da čine nešto lijepo i dobro za sebe. Osim toga, tko voli stalno biti racionalan?

Autor: Dijana Roščić

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Postoji li globalni ideal ljepote?

Postoji li globalni ideal ljepote?

"Stvarno mi je dosta ove tiranije u modi. Zbog toga sad živim u Berlinu. Berlin je puno slobodniji", tvrdi španjolsko-kolumbijski modni dizajner… Više

Komentari

registracija
18/2/10

endimion, 06.09.11. 02:17

Ne znam zašto onda uopće postoje dermatolozi koji kliničkim ispitivanjima testiraju ili razvijaju nove proizvode kad svaki novinar opće prakse može prdnuti u svojoj kolumni da nivea radi što i krema s recimo retinolom ili niacinamidom.
Postoje i potrošački testovi, kad skupine žena troše neku kremu a prije i poslije 2 mjeseca korištenja snime se Visia Complexion Analysis ili nekim sličnim aparatom koji analizira bore, pore i staračke pjege. Ali ne, korištenje googlea ili čitanje specijaliziranih časopisa Nacionalovom peru ne pada na pamet, dovoljna je "racionalnost" nestručnjakinje iz pozicije potrošača.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika