16.09.2011. / 10:22

Autor: Bojana Križić

Predstavljen program Festivala eksperimentalnog filma u Kinu SC

Arheo 29: Prvi hrvatski eksperimentalni 3D film

Festival počinje sljedeći utorak, 20. rujna, i prikazat će filmove podijeljene u pet programskih cjelina, a nagrađene radove imat ćemo priliku vidjeti još jednom posljednjeg dana festivala, u nedjelju 25. rujna.

Zagreb, 15. rujna 2011. Uz ugodno jutarnje druženje s novinarima, kolegama i autorima filmova, selektorice i organizatorice 25 FPS-a, Internacionalnog festivala eksperimentalnog filma i videa, Marina Kožul, Mirna Belina i Sanja Grbin predstavile su i pomno pripremljeni program. Festival počinje sljedeći utorak, 20. rujna, i prikazat će filmove podijeljene u pet programskih cjelina, a nagrađene radove imat ćemo priliku vidjeti još jednom posljednjeg dana festivala, u nedjelju 25. rujna. Mjesto događanja je zagrebačko Kino SC, a svi festivalski programi su besplatni.

Marina Kožul predstavila je filmove iz festivalske konkurencije koja ima za zadatak detektirati aktualne trendove i dostignuća suvremene eksperimentalne produkcije. Natjecateljski program tako čine 33 filma iz 1.200 festivalskih prijava. Selekcija je subjektivan izbor, ali raznolikost tema, filmskih tehnika i izvedbi ono je što je stalno svake festivalske godine. Selektorica je izrazila zadovoljstvo velikim brojem mladih autora, prvenstveno iz Europe i Amerike i zavidnim brojem radova autora čiji su se prijašnji filmovi prikazivali na minulim festivalskim izdanjima. Ne želeći izdvajati pojedine naslove iz programa, pozvala je sve zainteresirane i radoznale ljubitelje filma da sami posvjedoče ovoj tijesnoj konkurenciji.

Mirna Belina predstavila je čak dva festivalska žirija koji odlučuju o najboljim filmovima iz programa konkurencije: glavni žiri, koji gleda natjecateljske programe i prikazuje svoje programe publici, i žiri kritike, kojim se nastavljaju nastojanja za kritičkim promišljanjem eksperimentalnog filma. Uroš Živanović, redatelj i filmski kritičar, Sunčica Fradelić, videoumjetnica, i Leonida Kovač, kustosica i povjesničarka umjetnosti, ove će godine donijeti zajedničku odluku o najboljem filmu po izboru kritike. Američki autor Ben Russell, austrijska videoumjetnica i jedna od najboljih svjetskih grafičkih dizajnerica Tina Frank te domaća filmska teoretičarka i umjetnička direktorica festivala Filmske mutacije Tanja Vrvilo žirirat će glavni program.

Ben Russell je dobitnik nagrade FIPRESCI u Rotterdamu za film L"et Each One Go Where He May". Plodni autor, putnik, predavač, ljubitelj noisea i buke, često spominjan kao etnografski eksperimentalist, predstavlja vrlo zanimljiv program koncentriran oko svog novog filma Trypps #7 (Badlands). Kao i cijeli ciklus Tripova, i ovi tematiziraju duboko filmske elemente: čaroliju gledanja i identifikaciju, brušenje vida…, što su ujedno i glavni motivi filmskog programa "Potraga za vidom" koji nam Russell predstavlja. Tina Frank – slavna svjetska dizajnerica koja je pomogla oblikovati lice suvremene eksperimentalne elektroničke glazbe, prije svega izdanja etikete Mego, pročelnica katedre za dizajn i fotografiju na sveučilištu u Linzu, i sama je autorica i performerica. Frank predstavlja program grafičkih filmova – niz radova koji govore različitim grafičkim jezicima, prateći razvoj rane kompjuterske umjetnosti i animacije u tijesni odnos slike i zvuka – sve ono što nam nose apstraktne filmske/kompjuterske vizualizacije današnjice.

Tanja Vrvilo osobno je okupljenima predstavila filmove iz programa Kratki organon za filmsko oko te se posebno osvrnula na prvu hrvatsku projekciju japanskog filma "Za moje skršeno desno oko" (For My Crushed Right Eye, 1968) autora Toshia Matsumota koji se projicira s čak tri 16 mm projektora. Hrvatski fokus program je koji funkcionira kao neformalna konkurencija i prikazuje najzanimljivije hrvatske radove iz prošle godine domaćoj publici i stranim kustosima, koji i očekuju uvid u rad hrvatskih autora. Gledat ćemo "Nogomet" Ane Hušman – film nastao na vrpci nagrade Fujifilm s 25 FPS-a 2009.

Dalibor Barić je iznimno plodan i svestran mladi autor i donosi svoj novi animirano-eksperimentalni film "The Spectres of Veronica". Ivan Faktor daje nam uvid pravog veterana eksperimentalne scene u jedan zanimljiv društvenopovijesni fenomen, ravničarsku pustaru, koji nadograđuje osobnim pričama i prekrasnom kamerom Vedrana Šamanovića. Josip Šćurec – koji je ovih dana zauzet organiziranjem Međunarodnog susreta filmskih laboratorija u MM-u – jedan je od inicijatora i začetnika Klubvizije, jedinstvenog domaćeg filmskog laba koji njeguje materijalnost vrpce. Njegov je film "Oio" predstavnik filmske priče, mali 16 mm performerski biser. Sanja Grbin predstavila je Kino 16 - novu programsku cjelinu srednjometražnih naslova koje je teško svrstati u poznate žanrovske kategorije, a koji izazivaju ustaljena očekivanja gledatelja i otkrivaju bogatstvo smjerova kojima se filmska umjetnost može razvijati u budućnosti. John Price u filmu "Home Movie" snimke svoje djece maestralnom ručnom obradom pretvara u svjetlosnu ekspresiju koja se doživljava kao psihodelična fantastika, Thom Andersen u filmu "Get Out of The Car" iz uličnih fragmenata Los Angelesa stvara simfoniju velegrada u raspadanju, Olivia Rochette i Gerard-Jan Claes u "Because We Are Visual" od snimki anonimnih internetskih videodnevnika stvaraju tipičan dokumentarac netipične lirske kvalitete, Ben Rivers predstavlja se filmom "Slow Action" - bastardnom formom znanstveno-fantastičnog dokumentarca, a Mara Mattuschka radom "Burning Palace" izaziva vizualno i konceptualno bizarno-fascinantnim spojem politike identiteta, plesa i seksualnih aluzija u maniri Davida Lyncha.

Intimna projekcija prvog hrvatskog eksperimentalnog 3D filma Arheo 29 autora Vladislava Kneževića Tri su popratna događanja festivala 25 FPS: spomenuti Međunarodni sastanak filmskih laboratorija (21.-24.9.) koji se odvija kao satelitsko festivalsko događanje, izložba "Proširena fotografija" autora Vladimira Kanića koja će se moći razgledati u predvorju Kina SC za vrijeme trajanja festivala te projekcija prvog hrvatskog stereoskopskog, 3D eksperimentalnog filma "Arheo 29" autora Vladislava Kneževića. "Arheo 29" filmski je žurnal napravljen od dijelova ilustriranih magazina iz 1929. godine, a okupljenima ga je predstavio sam autor, naglasivši da se stereoskopskom obradom dobio potpuno novi film te je pozvao sve posjetitelje 25 FPS-a na intimni i potpuno posebni filmski doživljaj gledanja filma – naime, film će se prikazivati "jedan na jedan" na 3D televizoru s pripadajućim naočalama.

Vezane vijesti

Voda koncesionarima

Voda koncesionarima

Prvi regionalni festival vode, kojeg je inicirala najveća regionalna izdavačka kuća Europa press holding, a organizirao Jutarnji list započeo je… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika