18.09.2011. / 09:28

Autor: Igor Koruga

Nakon ljetne stanke nastavlja se ciklus Bachovih koncerata

Priznate će domaće orguljaše, Knešaureka i Mašića, i ovoga puta svojim prisustvom podržati brojni ljubitelji Bachovog orguljskog opusa, jednako kao i oni koji će mir nedjeljne molitve u nastavku oplemeniti duboko nadahnutim glazbenim sadržajima.

Trinaesti koncert iz niza onih posvećenih izvođenju integralnog opusa za orgulje Johanna Sebastiana Bacha (1685-1750), održat će se u nedjelju 18-og rujna 2011, u zagrebačkoj Bazilici Srca Isusova u Palmotićevoj 33, s početkom u 20 sati.

Koncertom pod nazivom - Komorni stil i transkripcije - mladi će orguljaši Ante Knešaurek i Pavao Mašić zagrebačkoj publici predstaviti izbor skladbi iz Bachovog orguljskog opusa nastalih tehnikom parodije, odnosno preuzimanjem i aranžiranjem već skladanih vlastitih i tuđih djela za izvedbu na orguljama. Uz posebno uspjele transkripcije orkestralnih koncerata, u Bachovom je opusu bio prisutan i znatan broj trija koji svjedoče o paralelno prisutnoj praksi aranžiranja komornih djela. U izvedbi Pavla Mašića dvostavačni će Trio u c-molu, BWV 585, predočiti Bachovu preradu prva dva stavka Triosonate u c-molu za dvije violine i basso continuo Johanna Friedricha Fascha (1688-1758), inače jednog od Bachovih protukandidata na audiciji za mjesto kantora crkve sv. Tome u Leipzigu. Ante Knešaurek će pak pokušati u Sonati u e-molu, BWV 528, istaknuti mnoge posebnosti među kojima valja izdvojiti posljednji virtuozni stavak u obliku rondo-fuge, te drugi stavak s karakterističnim dvotaktnim frazama i mnogobrojnim sekvencama.

U jednosatnom glazbenom programu biti će izveden i niz trija nastalih po predlošku skladbi Françoisa Couperina (1668-1733) i Georga Philippa Telemanna (1681-1767), kojima će se pridružiti izbor aranžmana Bachovih ranijih opusa: izrazito virtuozna Triosonata u e-molu, BWV 528 (u kojoj Bach koristi uvodni stavak kantate BWV 76) , Preludij i fuga u d-molu, BWV 539 (zapravo orguljska transkripcija poznate fuge iz Sonate u g-molu za violinu solo), te zbirka od šest korala iz 1748. g. poznatija pod nazivom Schüblerovi korali.

Samo dvije godine prije smrti Bach je 6 stavaka iz lajpciških kantata tiskao u obliku aranžmana za orgulje solo i time postavio nove standarde u skladanju koralnih preludija u kojima je istaknuo pridruženu, novokomponiranu, lako pamtljivu melodiju. Takvim je načinom povećao atraktivnost i uspješnost svojih izvedaba, kako u muzičkom tako i u komercijalnom smislu. Konačan domet spomenutog skladateljskog stila zagrebačka će publika moći čuti i u Mašićevoj izvedbi jednog od najpoznatijih i najradije slušanih Bachovih korala, ali i skladbi uopće - Wachet auf, ruft uns die Stimme, BWV 645.

Priznate će domaće orguljaše, Knešaureka i Mašića, i ovoga puta svojim prisustvom podržati brojni ljubitelji Bachovog orguljskog opusa, jednako kao i oni koji će mir nedjeljne molitve u nastavku oplemeniti duboko nadahnutim glazbenim sadržajima.

Vezane vijesti

14. koncert iz ciklusa Bachovih skladbi za orgulje - Bach kao pedagog

14. koncert iz ciklusa Bachovih skladbi za orgulje - Bach kao pedagog

U nedjelju, 23. listopada 2011., u Bazilici Srca Isusova u Palmotićevoj 33 u Zagrebu, održat će se četrnaesti koncert u nizu onih posvećenih… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika