Objavljeno u Nacionalu br. 827, 2011-09-20

Autor: Marko Biočina

Zašto država pogoduje stranim brodarima nauštrb vlastite Jadrolinije?

Ovaj slučaj je odlična pouka svima onima koji tvrde da liberalizacija tržišta i ulazak privatnih kompanija nužno i automatski rezultira kvalitetnijom uslugom za korisnike. Dapače, situacija je upravo suprotna

Među domaćim neoliberalnim ekonomskim analitičarima, poput Borislava Škegre, već godinama je iznimno popularno kritizirati državne monopole. Ipak, što kad državne institucije očito favoriziraju stranu privatnu tvrtku na račun kompanije u državnom vlasništvu? Upravo takav slučaj otkriven je nakon prijave Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske o prošlogodišnjem prekidu prometa na liniji Split-Ancona od strane strane tvrtke Blue Line International.

Svaka tvrtka koja dobije koncesiju za održavanje neke brodske linije, dužna je činiti to tijekom cijele godine. Državna Jadrolinija to i čini, često unatoč značajnim gubicima u zimskom razdoblju, no privatni brodari često tu obvezu izbjegavaju. Prvi službeni takav slučaj zabilježen je početkom ove godine kad je Blue Line International u četiri navrata tijekom veljače i ožujka prekidao redovnu liniju koja povezuje Split i talijansku Anconu. Nakon prijave sindikata u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture osnovano je povjerenstvo koje je zaključilo da je strani brodar uistinu bez najave prekinuo liniju i time prekršio uvjete koncesije. Dapače, predstavnici Blue Linea institucije su izvijestili da su svim putnicima na otkazanim plovidbama kupili karte za Jadroliniju.

Rezultat bi trebao biti taj da kompaniji koncesija neće biti obnovljena za 2012. godinu, no značajniji od toga bili su zaključci Povjerenstva iz kojih se može nazrijeti da su neke državne institucije pogodovale toj stranoj kompaniji u samom procesu dobivanja suglasnosti za održavanje te linije, jer im je ona odobrena prije nego što je tvrtka kupila i tehničkom pregledu podvrgula brod koji će na toj liniji i ploviti. Ovaj slučaj je odlična pouka svima onima koji tvrde da liberalizacija tržišta i ulazak privatnih kompanija nužno i automatski rezultira kvalitetnijom uslugom za korisnike. Dapače, situacija je upravo suprotna

Vezane vijesti

Bačić i Kalmeta Jadroliniji nezakonito dali 200 milijuna kuna potpora?

Bačić i Kalmeta Jadroliniji nezakonito dali 200 milijuna kuna potpora?

Brodarska tvrtka 'Linijska nacionalna plovidba' iz Splita optužila je ministra zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Branka Bačića,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika