28.09.2011. / 14:30

 

Vladimir Arsenijević:

O Vukovaru s Momom Kaporom

Vukovar je definitivno bio tačka na kojoj smo se Kapor i ja nepomirljivo razilazili. Količina razaranja i sva ona tragedija koja se četiri godine ranije sručila na taj grad bila je gotovo nepojmljivih razmera. Naše suočavanje s posledicama onoga što su tamo učinile razularene trupe pijanih rezervista iz Srbije puštenih s lanca, i oni tenkovi koji su cvećem ispraćani u rat, bilo je izuzetno potresno. Mene lično je iz osnova izmenilo, a o svemu tome sam na najneposredniji način pisao i u knjizi „U potpalublju". Piše: Vladimir Arsenijević

Vladimir Arsenijević; Foto: VBZVladimir Arsenijević; Foto: VBZGodine 1995, kad je moja prva knjiga „U potpalublju" dobila Ninovu nagradu za roman godine i postala instant bestseler, i dalje sam, kao i ranije, radio kao turistički vodič u jednoj beogradskoj turističkoj agenciji. To sam leto većim delom proveo na ostrvu Tasos u severnoj Grčkoj. Boravio sam u letovalištu Makrijamos, strmoj, šumovitoj uvali s plažom prekrivenom belim peskom za koji se pričalo da ga je stari vlasnik još pedesetih kupio u Egiptu i dovukao tu direktno iz Sahare. Naše grupe turista su se uredno smenjivale, a ja sam ih dočekivao i brinuo o njima i svim njihovim potrebama. Dolazili su beli i premoreni, a odlazili s osmesima na preplanulim licima. Među njima je uvek bilo i poneko lice iz medija: Bora Čorba, Lokica Stefanović, Boba Stojnić, Lazar Ristovski, Dušan Kovačević, Đuza Stojiljković, Aleksandar Tijanić, pa čak i Zoran Đinđić, letovali su tamo te godine. Bilo je to vreme kada su samo malobrojni mogli sebi da priušte odmor u inostranstvu, pa je ta visoka koncentracija poznatih ličnosti bila na izvestan način razumljiva i očekivana. Tako je sredinom leta te devedeset pete, na Makrijamos stigao i Momo Kapor. Bio sam, prirodno, poslovno ljubazan prema njemu, ali intimno poprilično suzdržan. Ako u ranijem vremenu Momo Kapor svakako nije spadao u moje omiljene pisce, prema njemu ujedno nisam imao razloga da gajim nikakve antipatije. Međutim, od početka devedesetih i svih ratova koji su nas sačekali odmah tu, iza ugla, bio sam šokiran i duboko zgađen svim njegovim ratnohuškačkim izjavama, kojima je tih godina naprosto zasipao medije. Za mene (a verujem i za mnoge druge) sve je te bilo utoliko frapantnije što je dolazilo od čoveka koji se proslavio po, kao, urbanoj prozi i svojevrsnom mangupskom duhu kome bi takođe lako pristajali značajna širina pogleda, tolerancija i pacifizam. Međutim, ne, devedesete su nam donele mnoga neprijatna iznenađenja, a otkriće Mome Kapora kao tvrdokornog srpskog šoviniste bilo je samo jedno od mnogih, ni po čemu najvažnije. Ali, da je doprinelo gorčini poraza svega u šta sam ja intimno verovao, jeste. Ovaj nekad srazmerno simpatični, šatro urbani pisac, najmilije čedo čuvene zagrebačke biblioteke „Hit" i rado čitan autor od Triglava do Đevđelije, preživeo je podroban preobražaj u izrazito aktivnog medijskog promotera rata i ekstremne međunacionalne mržnje s posebnom fascinacijom Radovanom Karadžićem. Pokazalo se, tako, da je naš masovno obožavani pisac lakih nota istinski zaljubljenik u smrt.

Momo Kapor (foto: Blic)Momo Kapor (foto: Blic)Te godine, i ja sam, igrom bizarnog spleta okolnosti, postao atraktivan za širu javnost. Knjiga „U potpalublju" bila je neočekivani, ali apsolutni hit te devedeset pete. S obzirom na to što se tematski bavila ratom u Hrvatskoj 1991, posebno strahovitim razaranjem Vukovara, te onim fijaskom od pokušaja mobilizacije rezervista u Beogradu i drugim srpskim gradovima, kao i da je to bila godina Miloševićevog „mirotvorstva", neprestano sam bio prisutan na svim postojećim - samo privremeno otvorenim - medijima. Moj je život, tako, odjednom postao značajno napetiji i neprijatniji nego ranije. O poslu da i ne govorim. Budući da sam se bavio jednom suštinski uslužnom delatnošću, nastojao sam da budem jednako neutralan i ljubazno nastrojen prema svim gostima bez razlike. Te godine sam, međutim, primećivao kako se pojedini gosti presamićuju preda mnom od nekakve nelagode - bilo im je neobično, možda čak i pomalo glupavo, što ih ličnost koju su viđali na televiziji sad dočekuje na grčkom ostrvu, pomaže im da se smeste u sobe, daje im neophodne informacije i u njihovo ime organizuje turističke obilaske i slične aktivnosti. Ali, ja sam sve to gutao i uporno nastavljao sa svojom profesionalnom uslužnošću.

Tako sam pristupio i Momi Kaporu, kad je stigao na Makrijamos u društvu svoje vitke, plavokose supruge. Moj recept za pristup poznatima bio je da primenjujem istovetnu blago mehaničku ljubaznost, koju sam koristio i pred svima ostalima, i da naprosto ničim ne pokazujem da znam ko su, a kamoli šta mislim o njihovom radu, javnom nastupu ili njima samima. Tako je komunikacija naprosto bila lakša po mene. Ali uprkos svoj mojoj inicijalnoj suzdržanosti, Momo Kapor me je otkravio veoma brzo, verovatno brže od bilo koga drugog. Pokazao se, možda i očekivano, kao izuzetno prijatna i interesantna osoba. Razgovori s njim bili su laki, zabavni i ispunjeni najneobičnijim anegdotama i informacijama. Znao je tačno kad da počne i kad da stane, u konverzaciji nikad nije dominirao, a pitao je u jednakoj meri u kojoj je odgovarao. Retki su ljudi s tako istančanim osećajem za ritam razgovora kao što je to bio Momo Kapor kakvog pamtim. Sretali bismo se svakog jutra u restoranu ispred recepcije i pili kafu opušteno ćaskajući, on bi često usput crtao, dok je do nas s plaže dopirala platinasta svetlost sunca koje se prelamalo o svetlozelene talase Tračkog mora i onaj zamamni slatki morski žagor. Jednog dana, tako, u sred razgovora o ko zna čemu, Momo Kapor mi je iz neba pa u rebra rekao da zna da sam ja „onaj nagrađeni mladi pisac" i dodao da se poprilično iznenadio kad me je video u ulozi turističkog vodiča.

Vukovarci nakon pada grada (Wikipedia)Vukovarci nakon pada grada (Wikipedia)„Pa, to je moj posao", promumlao sam i slegnuo ramenima. Bio sam zbunjen, osećao sam se u izvesnom smislu raskrinkano, mislim da sam možda i pocrveneo. Ali, činilo se da on to ne primećuje. Čestitao mi je na nagradi. „Knjigu nisam pročitao, priznajem", rekao je, ne skidajući svoje svetle oči s mene, „ali pratim redovno sve tvoje nastupe po medijima. I moram da kažem: odlično ti sve to radiš, zaista - odlično!"

„Uh, hvala, zaista", odgovorio sam, zbunjen još više, jer nekako nisam mogao da poverujem da tu rečenicu izgovara upravo čovek od koga bih tako nešto tih godina ponajmanje očekivao.

„Ma, i više nego odlično", gotovo je klicao Momo Kapor, „fantastično! Iskreno ti ovo govorim. Sve ti to radiš izuzetno profesionalno. Svaka čast, zaista. Samo što moram nešto da ti priznam: slušao sam te na radiju neki dan, pričalo se o ratu u Hrvatskoj i, da ti kažem, ne slažem se sasvim s tobom, ali, hajde da kažem, razumem te. Mlad si i tako dalje. Nisi navikao. Žao ti je. Međutim, pazi: u jednom jako grešiš."

Aha, pomislio sam. Znao sam da iza čitavog tog početnog oduševljenja stoji već nekakva kvaka, te da uzbudljiv preokret naprosto mora da usledi. Inače preda mnom ne bi sedeo autor tolikih literarnih hitova - the one and only Momo Kapor.

A on se tad naglo nagnuo ka meni. Prostor između nas se drastično suzio. Kad god bi mi neko tako iznenada uleteo u zonu, ja bih se uvek blokirao i srce bi mi snažno zabubnjalo. Tako je bilo i sad. Hteo sam da se nekako odmaknem, ali stolica je naslonom bila oslonjena o živu ogradu pa nije bilo kud. Oblizao sam suve usne i nemoćno zatreptao.

„Pričali ste o Vukovaru", gotovo mi je došapnuo Momo Kapor. Osetio sam salve njegovog daha na obrazu.

Klimnuo sam glavom. Vukovar je definitivno bio tačka na kojoj smo se on i ja nepomirljivo razilazili. Količina razaranja i sva ona tragedija koja se četiri godine ranije sručila na taj grad bila je gotovo nepojmljivih razmera. Naše suočavanje s posledicama onoga što su tamo učinile razularene trupe pijanih rezervista iz Srbije puštenih s lanca, i oni tenkovi koji su cvećem ispraćani u rat, bilo je izuzetno potresno. Mene lično je iz osnova izmenilo, a o svemu tome sam na najneposredniji način pisao i u knjizi „U potpalublju". Svi oni prizori koje smo tada užasnuti gledali po prvi put: masovne grobnice pune civila, leševi po razrušenim ulicama jednog utučenog grada, deca čije su kose posedele nakon stotinak dana provedenih u podrumima - Vukovar je ukratko bio tadašnja mera naše okrutnosti i našeg ludila, krajnji domet nakaznog projekta koji je zarazio tolike među nama i doveo nas ovde gde se danas nalazimo. Bilo je, međutim, i tada mnogih, kao što ih nažalost i danas ima, koji su o čitavoj stvari razmišljali na jedan značajno drugačiji, po meni suštinski bezosećajan, nerazumljiv način. Niko, doduše, kao kralj svih sociopata, preplanuli, sedokosi, plavooki, belozubi i beskrajno šarmantni Momo Kapor, na ostrvu Tasos jula godine 1995. Istih onih vrelih dana kada se u Bosni odvijao jedan novi masakr koji će daleko nadmašiti sve što se dogodilo u Vukovaru i praktično ga baciti u zasenak.

Samo što mi u rajskom letovalištu Makrijamos to još uvek nismo mogli da znamo.

„Pričali ste o Vukovaru", ponovio je Momo Kapor, nešto glasnije - imao sam utisak da će me njegove svetloplave oči progutati. „I ti si jako lepo govorio. Ali, svejedno grešiš, znaš. Zato što, realno, nema baš nikakvog razloga da ti bude žao tog grada."

Svario sam njegove neobične reči, i ledena jeza mi je proklizala niz kičmu. „Nikakvog, zaista?" promucao sam. „Kako to mislite?"

„Pazi", uzvratio mi je Momo Kapor, „pazi, naivno je da misliš da je ono tamo bio neki ne znam kakav barok, razumeš!"

Dvorac Eltz nakon raketiranja (Wikipedia)Dvorac Eltz nakon raketiranja (Wikipedia)I osmehnuo mi se, s divljom veselošću.

Barok, pomislio sam, ko je ikad govorio o baroku? Ali nisam ništa rekao. Između nas je ionako stajao zid.

„Jer, to je bio najobičniji provincijski barok, razumeš!" gotovo je uzviknuo tada Momo Kapor. „Praktično - ništa!"

„Praktično ništa", ponovio sam za njim kao hipnotisan. Nisam mogao da verujem šta čujem.

Do nas je u tom trenutku ponovo dopro veseli letnji žagor s plaže i zvonki smeh zadovoljnih turista. Pomislio sam na sve one poginule i ranjene, na sve čiji su domovi uništeni, čije su porodice prepolovljene, voljeni osakaćeni ili mrtvi, životi smrvljeni na nesastavljivu paramparčad, na svu tu strašnu gomilu ljudske patnje koju je za mene tada predstavljao - Vukovar.

Kakav crni barok, provincijski ili bilo koji drugi??

„Ništa, tako je", odgovorio mi je Momo Kapor, uz svoj neodoljivi osmeh, konačno izlazeći iz moje zone i smeštajući se udobno u naslon sopstvene stolice, „baš ništa. Vukovar je - ništa."

*

Od tad je prošlo punih šesnaest godina, a od vukovarskog masakra čitavih dvadeset. Nedavno sam pozvan u taj barokni grad na Dunavu i Vuki da, povodom neveselog jubileja dve decenije od njegovog razaranja, učestvujem u Prvom susretu književnika podunavskih zemalja zajedno s još nekoliko pisaca iz regiona s kojima sam ionako prijatelj i koje je uvek uživanje ponovo videti, poput Roberta Perišića, Srećka Horvata, Damira Karakaša ili Selvedina Avdića. Upoznao sam Ivanu Simić Bodrožić, a bio je tu i Teofil Pančić, kao i još mnogi drugi. I drago mi je što nisam propustio ovu sjajnu priliku da bliže upoznam Vukovar - grad ljubaznih ljudi, gde se pravi sjajan fiš-paprikaš s testeninom, kao i druge lokalne slavonske i sremske đakonije, gde se pije ukusni espreso na mnogobrojnim terasama i kafićima, uz koji teče predivan široki Dunav, grad koji i dalje pokazuje mnoge svoje ožiljke, ali se ujedno i obnavlja, ma koliko sporo, i u koji ću se uvek rado vratiti bez obzira na to šta je o kvalitetu njegovog baroka imao da kaže danas, nažalost, pokojni Momo Kapor.

Tu sam se, uostalom, šetajući pored Dunava i posmatrajući sunce kako se predivno prelama u zelenoj vodi, nakon ko zna koliko godina setio tog mog davnašnjeg poznanstva s njim i opisane epizode u letovalištu Makrijamos onog stravičnog i vrelog jula 1995. kad sam otkrio njegovu suštinsku bezosećajnost koju je vešto maskirao svojim čuvenim šarmom. I osetio sam da ga, možda zato što više nije među nama, zapravo više i ne mrzim zbog svega toga. Bilo mi ga je, moram da priznam, čak na izvestan način žao, zbog svega što je taj čudni čovek bio u stanju i zbog svega što nije bio u stanju. Nekad sam ga iskreno mrzeo, a sad više ništa osim tuge nisam bio u stanju da iscedim iz sebe. Tuge zbog onog njegovog: „Vukovar je - ništa", i načina na koji je čitav jedan grad, sa svim njegovim žiteljima, anulirao jednim ovlašnim pokretom ruke.

Veče se lagano spuštalo, vodena masa je namah potamnela, a meni se učinilo da njome ponovo plutaju nerazaznatljivi, naduveni leševi, Srbi jednako kao i Hrvati, ali uvek i jedino civili, najobičniji građani ovog prokleto baroknog i prokleto divnog grada, za kojima sam ja tugovao i tada kao i dan-danas, a koje je Momo Kapor, taj naš velepopularni pisac lakih nota, u svom zastrašujućem ledenohladnom estetizmu potpuno propustio da primeti.

S barokom ili bez njega.

Napisao: Vladimir Arsenijević

Tekst je originalno objavljen u Pressu i prenesen uz dozvolu autora


Vezane vijesti

Turisti u potrazi za inspiracijom

Turisti u potrazi za inspiracijom

'Smješten sam u predivnom stanu u centru grada, prozori mi gledaju na Trg sv. Barbare i osjećam se sjajno. Što reče onomad Kiš: nisam nimalo… Više

Komentari

registracija
20/8/10

McCoy, 28.09.11. 16:05

Predivan tekst pisca ciju knjigu sam procitao sada vec davne 1996. godine. Na zalost, vecina stanovnika kako Srbije tako i Hrvatske sklonija je da predstavu o ljudima s druge strane granice temelji na informacijama iz medija i, jos cesce, onima tipa "rekla-kazala".
Ali pretpostavljam da je ipak lakse mrzeti nego staviti prst na celo i razmisliti.


registracija
28/4/10

Zvonko, 28.09.11. 16:09

Svaka čast Vladimiru. Po prvi put čitam tekst pisca s one strane koji je, bez onog uvijek neohodnog i uvijenog ALI, iskreno i otvoreno prozborio o grijehu i odgovornosti Srbije! Ovaj otklon od Mome samo ulijeva nadu da postoji iskra u srpskom društvu, u njenoj mladosti, koja je spremna okrenuti ploču i napraviti otklon od velikosrpskog projekta. Time nam daje nadu da postoji ipak i svjetlija budućnost naših susjedskih odnosa.

Inače, kada se malo pregledaju komentari na nekim stranicama, kao na kurirovim, ovo djeluje kao veliko osvježenje.


registracija
4/6/11

VladSerbia, 28.09.11. 18:27

Tekst je dobar i znam na sta pisac misli, ali nije mi jasno zasto ga gospodin Arsenijevic, toliko veran svojim principima, nije objavio u julu ili avgustu 1995. Zasto je cekao 16 godina? Zasto je cekao da onaj koji je proglasen sociopatom umre? Nikada se nisam slagao sa Kaporovim stavovima, ali mislim da ovakve tekstove treba objaviti na vreme (dakle pre 16 godina) i kada je osoba koje se ovako nesto tice ziva.


registracija
14/11/07

laufer, 28.09.11. 19:42

Pametno i normalno razmišljanje Vladimira Arsenijevića.
Što se ne može reći za komentar MarioBošnjaka - dokaz da glupost nema nacionalnost.


registracija
20/6/11

AntePorkas, 28.09.11. 20:45

Kako se to moze biti "humanist" prema vlastitom narodu a sociopat prema susjednom, jedna je od misterija nasih prostora. Istina je vjerojatno da se ne moze, da je humanizam samo zvucno ime koje smo davali plemenskoj empatiji i rodovskoj privrzenosti. Prave humaniste su na Balkanu uvijek tjerali bicem i gladili cakijom - siledzijama na jednoj strani trebaju nasilnici na drugoj da bi oboje opstali. Humanisti samo kvare sliku i ideal homogene nacije.

Kapor i njegova generacija morat ce nazalost doista fizicki izumrijeti prije nego sto se popravi opce stanje duha na Balkanu. Tragicno je bilo za sve nas sto su Srbiju vodeci intelektualci (ne svi, ali njih dobar broj) gurali u rat i svojim javnim nastupima sirili mrznju i pripremali narod na "neminovne" obracune. A kad do njih ("nenadano - ko nas bre zavadi?") dodje, onda se samo promijeni lokacija ljetovanja i umjesto u granatirani Dubrovnik, otputuje se malo juznije. U Vukovar se nikad nije niti islo, on je stoga "nista".

Glede tog Kaporovog komentara, mutno se sjecam neke analize iz ratnih vremena gdje je neki hrvatski intelektualac (navodnike si stavite sami) objasnjavao velikosrpsku agresiju i razaranje Vukovara mrznjom prema baroku jer ga Srbija, buduci tada pod Otomanima, nikad nije prozivjela, te je stoga gonjena zaviscu. Kaporov komentar zvuci kao replika na to isprazno hrvatsko intelektualiziranje, minimiziranjem hrvatskog (Austro-Ugarskog ?) podunavskog baroka. No, s te je strane on imao pravo - nisu cetnici rusili Vukovar jer mrze barok u Hrvatskoj...

A Vladimiru svaka cast, svaka mu dala (pa makar bila i Hrvatica ;))


registracija
29/7/11

posejdon, 29.09.11. 00:41

MarioBosnjak
da li je tvoja mracna i ustaska strana zapisana u tvojim genima??? - Svima si vec dosadio svojim nacional-sovinistickim stavovima i komentarima, da svakome tko procita tvoj komentar dodje da se pobljuje.Sram moze da te bude, jer ti nisi covjek vec najveca retardirana i glupa licnost, koja do podne mrzi sebe sto je takav, a poslije podne citav svijet.Krmak jedan neodgojeni.


registracija
28/9/11

drcr, 29.09.11. 00:58

Srbija napala Hrvatsku u ovoj igri, prikljuci se i pomozi:
http://www.erepublik.com/hr/referrer/Dr_Revenue


registracija
17/5/11

MarioBosnjak, 29.09.11. 07:31

@posrejdon
odjebi usro jedan balavi.
Kao što reče, nevjeruj Srbinu nikad !

HDZ uvjerljivo pobjeđuje.


registracija
20/8/10

McCoy, 29.09.11. 09:59

@VladSerbia
Da li zaista mislis da bi taj tekst, u to vreme bio objavljen u Politici? Ili Vecernjim novostima? Sigurno ne u Borbi... Ako si u to vreme ziveo u Srbiji sigurno se secas da slobodnih medija skoro da nije ni bilo ili su bili pod presijom rezima S. Milosevica. Takav tekst, ako bi i bio objavljen nestao bi jako brzo u moru drugih, beznacajnih informacija.
Mislim da stanje sa slobodom medija u to doba na Balkanu nije bilo vredno pomena.


registracija
20/8/10

McCoy, 29.09.11. 15:36

Verovatno zato sto su preduboki...


registracija
29/7/11

posejdon, 29.09.11. 16:13

MarioBosnjak,
Balav ti je tata, koji je takvog ludog napravio.Bas imas super gene budalo jedna.


registracija
17/5/11

MarioBosnjak, 29.09.11. 16:30

@posrajdon
Popuši mi moj ustaški kurac idiote glupi.


registracija
4/6/11

VladSerbia, 29.09.11. 16:42

@McCoy
Ako nije mogao objaviti 1995 ovaj clanak, onda ga je mogao objaviti 1996 kada je Blic poceo da izlazi. Vec su tada krenule da se pojavljuju opozicione novine. Ako je smatrao da mu je ugrozen zbog Milosevica, mogao je to da uradi posle 2000-te. Covek koga naziva sociopatom (iskreno, nikad se nisam slagao sa Kaporovim stavovima) je mrtav i ne moze da mu odgovori. Problem je u tome,
@MarioBosnjak
Jako fino Ste vaspitani i vrlo kulturno se obracate onome sa kojim se ne slazete. Sto se tice Vasih stavova prema Srbima (medju njima, eto, i prema mojoj malenkosti), mogu samo da kazem da sam uveren da bi Hitler, Mengele, Pavelic i posebno Maks Luburic bilo jako ponosni na Vas. A od ovih cetiri je tesko utvrditi ko je bio veci psihopata.


registracija
12/12/10

Klarens, 30.09.11. 07:30

Stoko sitnozuba
.....................................
U hrvatskom tjedniku
......................................
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.......................................
Chlanak na
.......................................
STRANOM JEZIKU
..........................................
Netko nas dobro "zna"
............................................
TKO TO TAMO SPAVA
............................................
??????????????????????


registracija
12/12/10

Klarens, 30.09.11. 07:35

Stoko pobljuvana
................................
Mora da vam je ovo
.................................
Jedini strani jezik
..................................
Kojeg imalo
................................
Razabirete
................................
Nechu rechi znate
................................
Jer ovakvi kao vi
...............................
Moraju fuchkati u zahodu
.......................................
Jer to je jedini nachin
.....................................
Kako znati
.......................................
Koju rupu
....................................
OBRISATI


registracija
25/12/09

dragan73, 30.09.11. 10:32

jos da se neko nadje sa hrvacke strane,da nesto kaze al,nako istinito....a milosevic =tudjman,ista bagra...


registracija
11/10/10

agaSovulj, 30.09.11. 13:37

svaka čast autoru. Probaću nabavit knjigu. Iznenadio me Zvonko, ugodno. A BOSANÐEROS i dalje nastavlja ispoljavati svu svoju moralnu kržljavost i bahatost krvnika nabrojanih od VladSerbia.


registracija
17/5/11

MarioBosnjak, 01.10.11. 10:25

@agaSerulj

Moral je narcis-disciplina za slabiće.
Mi plemići smo iznad tih +- igrica i kategorija.

Tuđman je mega svetac za razliku od razbojnika Miloševića.

HDZ uvjerljivo pobjeđuje.


registracija
20/8/10

McCoy, 01.10.11. 16:46

@MarioBosnjak
Ti nisi plemić nego psihopata. Obe reči počinju istim slovom pa si se verovatno zabunio...


registracija
20/8/10

McCoy, 02.10.11. 16:27

Ponavljam, verovatno su bili preduboki....


registracija
5/3/10

starimudrac, 04.10.11. 21:49

marija bošnjak je opet preskočila terapiju.


registracija
14/8/09

NeMresBilivit, 08.10.11. 18:22

McCoy, mogao je objaviti u bilo kom hrvatskom časopisu. bez obzira na stavove kapora i na stavove arsenijevica, ovo je pamflet jer je nisko ovako 16 godina nakon se praviti pametan. sve hrvatske novine bi rado to objavile. pa bi prozvani kapor mogao odgovoriti. ovako to izgleda kao obracun sa mrtvim kaporom, a to si jedan, za kapora ipak minoran pisac, ne bi smio dozvoljavati. tako da je onaj vlad sto posto u pravu. ovako su se pametni pravili svi kod nas kada je umro krleza. odhjednom su svi razgovarali sa njim, pa se prisjecali po novinama, ispalo je da je svaka susa prijateljevala sa njim. cak je toliko groteska otisla daleko da su se pojavile majice sa natpisom "ja NISAM razgovarao s krlezom" ... tako i vladimir.... da je sve istina, bespredmetno je 16 godina nakon. koja je korist osim pljuvanja? a onda... e pa moglo je biti koristi da se tada takvo sto objavilo.


registracija
17/5/11

MarioBosnjak, 19.10.11. 10:25

Zašto se brišu molim lijepo, moji duboko nadahnuti postovi ?
Ne vjeruj Srbinu...nikad !
Arsenijević je još mlad, relativno.
Njegova mračna strana zapisana mu je u genima.
Kad tad to će izići van. Ako se uvjeti poklope ubrzo bi saznali o čemu govorim. Zar nije sam Kapor najbolji dokaz za to ? Ako nojevski zabijate glavu u pijesak samo zato da istinu ne vidite, to onda nije činjenični nego vaš karakterni problem
I sam Arsenijević zna da je to tako, pitaj te ga.

HDZ uvjerljivo pobjeđuje.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika