06.11.2011. / 10:43

Autor: Nacional.hr

'Tableti su nam omogućili da sve svoje medije nosimo sa sobom'

Tablet radi za nas ako ga držimo u rukama, ali također može producirati sliku na velike TV ekrane. Radi se o nečemu što je u 10 ili 20 milijuna kućanstava, ali sam uvjeren da će biti u 100 do 200 milijuna kućanstava u roku pet godina. To je, vjerujem, velika promjena za sve nas

John S. Hendricks osnivač je i predsjednik Discovery Communicationsa, medijske tvrtke specijalizirane za 'non-fiction' zabavne sadržaje. Hendricks je 1985. osnovao Discovery Channel kao prvu kablovsku mrežu u SAD-u dizajniranu tako da osigurava visokokvalitetni dokumentarni program omogućujući ljudima da istražuju svijet oko sebe i zadovolje znatiželju.

Vizionar u medijskoj industriji, Hendricks je dobitnik nagrade Primetime Emmy Award i priznanjem Governors Award za osmišljavanje TLC-jeve serije 'Great Books'. Zaklada Ark imenovala ga je primateljem Genesis nagrade za životno djelo zbog napora u podizanju svijesti o pitanju životinja. Hendricks je također prvi predsjednik korporacije koji je primio nagradu Nacionalne obrazovne organizacije za prijatelja obrazovanja (National Education Association's Friend of Education) zbog „inovacija u obrazovanju i tehnologiji i značajnog proširenja obrazovnih mogućnosti za američke školarce."

Upravo zbog svih njegovih dostignuća, razgovarali smo s njim o budućnosti medija. Ne samo televizije i računala, nego medija uopće.

Nacional.hr: Kako će se kabelska televizija promijeniti u sljedećih 20 godina?

Svjedočimo stalnom napretku prema tehnologiji koja omogućuje ljudima gledanje i uživanje u onome što žele gledati u točno određenom trenutku. Ako se vratite dva-tri desetljeća unatrag i upalite televiziju u 20 sati, općenito smo gledali ono što su tri ili četiri velike televizijske mreže odlučile da trebamo gledati u 20 sati.

Pojavom kablovske televizije dobili smo kategorije sadržaja. HBO će emitirati film u 20 sati, ali će to možda biti film koji vi ne želite gledati. U tom slučaju bar imate filmski kanal. I imate dokumentarnu i ne-fikcijsku uslugu kao što je Discovery.

Kontinuirano napredujemo prema mogućnostima potrošača, ako imaju dva dragocjena sata za gledanje televizije, gledat će upravo ono što žele. Imaju mogućnost gledanja na zahtjev, kao i brojni potrošači s digitalnom kablovskom te uživaju u izboru upravo onog što u tom trenutku žele gledati.

Smatram da je veliki evolucijski trend prijelaz s 'point-to multipoint' emitiranja u kojemu šaljete signal kojeg istovremeno gledaju brojni korisnici širom svijeta. Sada idemo prema 'point-to point' emitiranju, gdje ćete jednog dana moći iz doma ili mjesta na kojem ste se zatekli - zahvaljujući internetu i povezivosti interneta - doći izravno do Discovery servera...i moći odabrati između 30,000 ili 40,000 videa napravljenih kroz niz godina.

Mislim da je to dugoročni trend koji nas očekuje. Ide od 'point-to multipoint' komunikacije do 'point-to-point' komunikacije kroz IP tehnologiju.

Nacional.hr: Kako se televizijski brendovi poput Discoveryja mogu istaknuti na internetu?

Ako stvorite brend tokom vremena, bilo da je taj brend ABC, HBO ili Discovery, on se bazira na uređivačkom obećanju kvalitete. Između tisuća i tisuća produkcija koje možete gledati, znate da će vam vodeće TV kuće, vodeći kablovski operateri, ponuditi nešto u što su uložili puno truda i novca. To je snaga brenda.

No, izazov u svijetu u kojem postoji 'point-to-point' distribucija - gdje bilo tko može napraviti dokumentarac - vidimo kako se čak i fiktivni sadržaji mogu pojavljivati na internetu (bilo da je riječ o Youtubeu ili nekome tko izrađuje web stranicu sa sadržajem kojeg je sam proizveo). Možda se ne radi o najskupljem sadržaju, ali fragmentira publiku.

Naš je izazov iskoristiti snagu brenda koju smo tijekom vremena izgradili kako bismo kroz tu „šumu" doprli do publike. To je pravi izazov interneta. Danas smo zatrpani informacijama. Ako pretražujete bilo kakvu temu, dobit ćete na tisuće odgovora.

Ono što nam u nekim aspketima nedostaje je upravo uredničko pokriće što je, primjerice, desetljećima osigurano u novinama. Od tisuća događaja koji su se dogodili diljem svijeta, 'The New York Times' je na naslovnoj stranici napisao: „Od svega toga, mislimo da biste se trebali usredotočiti na ovo". Tada su časopisi Time i Newsweek napisali: „Od svega što se dogodilo ovaj tjedan, ovo su 40 stvari na koje biste se trebali usredotočiti". To u velikoj mjeri nedostaje zatrpanosti informacijama s kojom se susrećemo na internetu. Mislim da se ponovno trebamo uključiti, uz vjerodostojno urednikovo pokriće, i u mnogim aspketima se time namjerava baviti naš projekt Curiosity (Znatiželja). Kada ljudi postavljaju važna pitanja, nadamo se da ćemo okupiti najbolje umove, najbolje misli o toj temi i tada vam to predstaviti zajedno s uredničkim pokrićem kao obećanjem kvalitete.

Nacional.hr: Kako će budućnost televizije kao medija izgledati?

Televizijska platforma je odlična za dugo pričanje priča, bilo da je ona ispričana u 30 minuta, sat vremena ili 90 minuta. Mislim da će tako i ostati. Naš je cilj pokušati sudjelovati na svim tim platforama, ispričati te predivno oblikovane priče na velikom ekranu i otkriti gdje potrošač namjerava „seliti" tijekom vremena za iskustva bliska stvarnosti. Zbog toga smo rano prešli na visoku definiciju. Znali smo da će se potrošači preseliti tamo. Zbog toga smo pokrenuli 3D kanal, kako bismo ljudima pružili to iskustvo blisko stvarnosti.

U konačnici, uvjeren sam da ćemo doći do, kako ga ja zovem, RD3D medija što predstavlja retinalnu definiciju, riječ je o trodimenzionalnom mediju koji je gotovo nerazlučiv od, primjerice, pogleda kroz prozor. Kada dobijemo gustoću piksela osam puta veću od one u današnjoj visokoj definiciji i kada riješimo neka od zaostalih pitanja s 3D televizijom bez naočala, vjerujemo da je to potpuno ostvarivo na toj gustoći piksela u sljedećih 10 godina, tako da želimo biti prisutni i na tim platformama.

Nacional.hr: Je li se televizijska publika udaljila od pričanja priča tokom godina?

John HendricksJohn HendricksTemelji još uvijek postoje. Ljude privlači linearan redoslijed priče. To je genetski urođeno. Zbog toga vam četverogodišnje dijete pridaje ushićenu pažnju kada počnete pričati ili čitati priču. Na taj način prenosimo informacije s jedne generacije na drugu. To je u nama. Dobro ispričana priča privlači pozornost i zato želimo saznati kraj.

Prije 20 godina smo eksperimetirali i dali ljudima mogućnost da izaberu kraj po vlastitom izboru. Ali zapravo je većina to mrzila. Ljudi žele da im vi ispričate priču. Žele da se ta zagonetka otkrije u trenutku u kojem to sama priča zahtijeva.

Priča će ostati s nama jer nam je potrebno iskustvo linearnog pričanja priče. Zaista uživamo u njemu, ali smo i znatiželjni. Ponekad zadovoljavamo svoju znatiželju na različite načine. Kroz čitanje, kroz istraživanje, kroz korištenje interneta i provodimo sate i sate baveći se time i pitajući se kako je vrijeme tako brzo prošlo. Mislim da mediji na određeni način oslobađaju ljudsku sklonost znatiželji. Volimo rješavati zagonetke i zato se ne čudim što je igranje igara postiglo takav uspjeh, pogotovo među tinejdžerima. Ako se osvrnete na sve te igre, one zapravo rješavaju zagonetke. Prolazi se kroz različite svjetove. Pokušavaju se osvojiti bodovi. Uključuje sve one osobine koje posjedujemo za rješavanje problema. Vjerujem da će u tom području mediji nastaviti zadovoljavati tu potrebu.

Iz naše perspektive, radi se o ne-fikcijskom sadržaju - zatim o tome da se potrudimo najbolje što možemo da iskoristimo sve platforme kako bismo zadovoljili znatiželju. Radi se o velikom zadatku jer postoji tako puno stvari radi kojih bi trebali biti znatiželjni. Veliki je broj ljudi znatiželjan, ali znatiželjni su da saznaju više o zvijezdama Hollywooda i slavnim osobama. Mreže nude sadržaje koji zadovoljavaju tu razinu znatiželje. Mi želimo dublje ući u to i razmatrati znatiželje.

Sve nas zanima kako drugi žive. Zanima nas zašto je rak tako teško izliječiti? Postoje ljudi koji su proveli puno vremena razmišljajući o tim zagonetkama. To će biti zadatak naše emisije Curiosity (Znatiželja) - stvoriti mjesto na kojem će ljudi nedjeljom navečer znati da će se postaviti važna pitanja i da će stručnjaci pokušati odgovoriti na njih.

Nacional.hr: Kako će se promijeniti isporuka sadržaja na internetu?

Mislim da postoji ogromna prednost u mreži optičkih i koaksijalnih kablova jer je iznimno snažna. Njome možete istovremeno isporučiti veliku količinu sadržaja. Napredak će se odvijati u smjeru u kojem će ljudi moći još učinkovitije primati te sadržaje i uživati u njima prema vlastitom rasporedu. Taj trend će se nastaviti jer danas veliki postotak publike koristi DVR tehnologiju koja im omogućuje da ne moraju biti ispred televizije da bi gledali što žele.

Zatim ćemo nastaviti napredovati prema 'point-to-point' komuniciranju koje se neće isporučivati domovima širokopojasno. Neće se isporučivati kablovskim ili satelitskim streamingom. Nalazit će se na serveru, gdje ćete ga morati pronaći i preuzeti. Stoga će biti gust, Internet će postati nešto snažniji. Drugim riječima, samo ćete naručiti sadržaj i isporučit će vam ga preko noći. Doći će sljedeće jutro, bilo da je riječ o platformi vašeg tablet računala ili televizijskom prijamniku s aktiviranim IP-om. To će se promijeniti.

Mislim da svjedočimo vremenu kada je potrošaču sretniji i zadovoljniji s televizijom jer ju može prilagoditi svome rasporedu. Zapravo više gledaju TV što je bilo veliko iznenađenje za sve nas. Neilson je to dokumentirao. Prije deset godina konzumirali su nešto manje od četiri sata televizije dnevno. Danas je to nešto više od četiri sata televizije dnevno i zadovoljniji su s proizvodom. Bez obzira na to kako defniniraju što je za njih najbolje od televizije, mogu ju gledati prema vlastitom rasporedu.

Internet će nam samo omogućiti ubrzavanje tempa kojim dobivamo određene sadržaje koje želimo gledati, bilo da je riječ o starom filmu iz 30-ih koji se nalazi na nekom serveru, ili je riječ o sportskom događaju negdje na Zapadnoj obali dok putujemo na Istočnu obalu, mogu to gledati prema vlastitom rasporedu.

Nacional.hr: Koja medijska tehnologija najviše zanima osnivača Discoveryja?

Fasciniran sam platformom tableta. Mislim da je riječ o velikoj promjeni koja nam omogućuje da zaista sve svoje medije nosimo s nama. Tablet radi za nas ako ga držimo u rukama, ali također može producirati sliku na velike TV ekrane. Radi se o nečemu što je u 10 ili 20 milijuna kućanstava, ali sam uvjeren da će biti u 100 do 200 milijuna kućanstava u roku pet godina. To je, vjerujem, velika promjena za sve nas.

Vezane vijesti

Cameron u četvrtak na saslušanju o etici u medijima

Cameron u četvrtak na saslušanju o etici u medijima

Britanskog premijera Davida Camerona u idući četvrtak će saslušati povjerenstvo koje istražuje povezanost medija i vlasti, nakon skandala zbog… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika