10.11.2011. / 15:10

Autor: Hina

Digitalno izdavaštvo - uzbudljiva budućnost za izdavače

U iznimno uzbudljivom, digitalnom razdoblju za izdavaštvo britanski izdavači morat će se suočiti s mnogim izazovima kako bi mogli odgovoriti na potrebe i navike čitatelja koje se mijenjaju iz dana u dan, rekao je Nathan Hull, direktor digitalnog nakladništva u Penguinu, na predavanju "Digitalno izdavaštvo – kakva je budućnost izdavaštva", održanom danas u sklopu tzv. Britanskog kutka na Interliberu.

Tablet računala mijenjaju način na koji se prodaju i čitaju tiskani medijiTablet računala mijenjaju način na koji se prodaju i čitaju tiskani medijiU iznimno uzbudljivom, digitalnom razdoblju za izdavaštvo britanski izdavači morat će se suočiti s mnogim izazovima kako bi mogli odgovoriti na potrebe i navike čitatelja koje se mijenjaju iz dana u dan, rekao je Nathan Hull, direktor digitalnog nakladništva u Penguinu, na predavanju "Digitalno izdavaštvo – kakva je budućnost izdavaštva", održanom danas u sklopu tzv. Britanskog kutka na Interliberu.

Uloga izdavača u potpunosti se mijenja, oni se više ne bave samo slikom i tekstom, nego trebaju prenijeti priču čitateljima u skladu sa zahtjevima novih tehnologija i kroz različite oblike, od elektroničkih i audio knjiga do aplikacija i audiovizualnih igrica, rekao je Hull. Moramo biti fleksibilni kako bi zadovoljili potrebe naših kupaca i pratili nove trendove, znati kako knjigu prilagoditi za različite formate i uređaje na kojima se ona može čitati, dodao je.

Uz Hulla, koji je i dugogodišnji direktor digitalne strategije u glazbenoj produkcijskoj kući "Universal Music", gdje je osmišljavao digitalnu strategiju za U2 i Rolling Stonese, prezentaciju o digitalnom izdavaštvu imala je Emma House, direktorica za međunarodnu trgovinu britanske Udruge izdavača i direktorica Međunarodnog razvoja Londonskog sajma knjiga.

Digitalno izdavaštvo najveća je promjena u povijesti izdavaštva, pa se javlja dvojba hoće li to za izdavače biti kraj ili novi početak, jer oni moraju prihvatiti diktat tehnologije koji nije uvijek u njihovu korist, ustvrdila je House.

Čitatelji smatraju kako sve što je na internetu treba biti besplatno ili jeftinije, a izdavači trebaju pronaći način da se približe njihovim željama, rekla je House, kao poseban izazov navevši borbu s piratstvom u izdavaštvu, protiv kojega njezina udruga aktivno vodi kampanje.

O značaju izdavaštva kao ogromne industrije u Velikoj Britaniji govorio je britanski veleposlanik David Blunt, iznijevši podatke kako taj sektor zarađuje oko 20 milijardi eura, a zapošljava 170 tisuća ljudi u više od deset tisuća tvrtki. Svake godine u Britaniji se objavljuje 120 tisuća novih knjiga, izvoze se u većem broju nego u bilo kojoj drugoj kreativnoj industriji, a izdavaštvo je jače i od farmaceutske industrije, istaknuo je.

Iako knjiga košta tek kao pola DVD-a ili ulaznice za kino, jednu trećinu kompjutorske igrice, pisana riječ ostaje, ona mijenja svijet, provocira, inspirira, povezuje generacije i različite zajednice, zaključio je. Blunt drži kako je izdavaštvo i važan temelj za televiziju, film, kazalište, obrazovanje, primjerice čak tri od četiri najslavnija i najuspješnija svjetska filma temelje se na britanskoj književnosti, James Bond, Harry Potter i Gospodar prstenova.

Britanski kutak na 34. međunarodnom sajmu knjiga i učila na Zagrebačkom velesajmu organiziralo je Britansko veleposlanstvo i UKTI, Britanski ured za trgovinu i ulaganja.

Vezane vijesti

Biškupić otvorio 33. međunarodni sajam knjiga Interliber

Biškupić otvorio 33. međunarodni sajam knjiga Interliber

Ministar kulture Republike Hrvatske Božo Biškupić otvorio je danas na Zagrebačkom velesajmu (ZV) 33. međunarodni sajam knjiga i učila - Interliber.… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika