17.11.2011. / 15:29

Autor: Nacional.hr

Sve više Hrvata brine o okolišu

Upitani na koji način najviše brinu o okolišu, 23% ispitanika je izjavilo da se trudi smanjiti potrošnju vode, njih 19 posto odvaja otpad i pokušava smanjiti potrošnju električne energije

Hrvati sve osvještenijiHrvati sve osvještenijiPovodom početka kampanje „Pametnije pranje za čišću budućnost" tvrtka Henkel u suradnji s Udrugom „Lijepa naša", provela je anketu u četiri hrvatska grada o osviještenosti građana po pitanjima uporabe deterdženata i zaštite okoliša.

Anketa provedena u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Rijeci na uzorku od 400 građana, pokazala je da je više od trećine ispitanika (36%) u posljednjih pet godina počelo brinuti više o okolišu. No isto tako više od polovice građana (56%) smatra da će se stanje u okolišu u budućnosti promijeniti na gore.

Upitani na koji način najviše brinu o okolišu, 23% ispitanika je izjavilo da se trudi smanjiti potrošnju vode, njih 19 posto odvaja otpad i pokušava smanjiti potrošnju električne energije.

Ovim povodom, dr. Ante Kutle, predsjednik udruge Lijepa Naša, partnera kampanje, izjavio je: „Mi potičemo i podupiremo sve inicijative koje vode prema smanjenju utjecaja na okoliš. Svi bismo trebali preuzeti odgovornost kako bi zadržali naš okoliš nepromijenjenim i čistim za buduće generacije. S obzirom da uporaba kompaktiranih deterdženata znači smanjenu emisiju CO2, manje goriva, manje kemikalija i manje ambalažnog materijala, očito je kako je ovo bolja alternativa za budućnost svih nas".

Anketa je također pokazala da većina Hrvata (81%) već koristi neke od kompaktiranih proizvoda, od kojih većina (23%) najčešće kupuje koncentrirane deterdžente, omekšivače (22%) i sredstva za čišćenje (21%) i na taj način vodi brigu o smanjenju negativnog utjecaja na okoliš. Prema mišljenju većine ispitanika (42%) pri odabiru deterdženta za pranje rublja najvažniji je broj mogućih pranja, a njih 24% smatra da je najveća prednost kompaktiranih prašaka manje opterećenje okoliša.

Upitani za prednosti manje ambalaže gotovo polovina ispitanika (49%) navela je da to za njih znači manje opterećenja za okoliš zbog manje ambalažnog otpada i manje kemikalija, dok su ostali izjavili da im se prednost sastoji u činjenici da će nositi manju težinu iz trgovine (28%) te da će im trebati manje mjesta za pohranu (25%). Smanjenje težine deterdženta od 20% po pojedinom pranju stoga donosi potrošačima i vrlo očitu svakodnevnu prednost u vidu manjih pakiranja, koja su lakša za nošenje i pohranu. Također, nova pakiranja kompaktiranog deterdžent zahtijevaju i 24% manje ambalažnog materijala što će smanjiti količinu ambalažnog otpada u Hrvatskoj za 78 tona što je otprilike jednako težini osam trajekata Marko Polo, najvećeg hrvatskog trajekta. Ujedno će utjecati i na smanjenje transportnog prometa. Naime, samo u Hrvatskoj transport će se smanjiti za čak 8 tisuća kilometara, gotovo jednako ukupnoj dužini Hrvatske granice koja je iznosi 7863 km.

Kampanja „Pametnije pranje za čišću budućnost" logičan je nastavak procesa koji je na tržištima Srednje i istočne Europe započeo 2006. godine projektom (LSP1) (Laundry Sustainability Project) koji je pokrenuo A.I.S.E. (Međunarodno udruženje proizvođača sapuna, deterdženata i sredstava za čišćenje).

Vezane vijesti

Ugrožen Veliki koraljni greben

Ugrožen Veliki koraljni greben

UNESCO je u subotu pozvao Australiju da poduzme hitne mjere za zaštitu Velikog koraljnog grebena koji se, kako stoji u izvješću tog UN-ovog tijela,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika