27.12.2011. / 15:11

Autor: Hina

Geni određuju izbor parfema?

Parfem koji je privlačan jednoj osobi drugoj može biti odbojan, a sve je zapisano u genima, zaključak je švicarskih znanstvenika, prenosi američka mreža MSNBC.

IlustracijaIlustracijaGeni bi mogli imati ključnu ulogu u izboru parfema, pokazalo je švicarsko istraživanje po kojem je u odluci presudno koji miris smatrate privlačnim na suprotnome spolu.

Znanstvenici su u sklopu istraživanja od ispitanika najprije zatražili da po privlačnosti poredaju desetak mirisa čijim se kombinacijama stvaraju parfemi, a nakon toga proučavali su razlike u genima.

Već su prijašnja istraživanja proučavala vezu skupine gena poznatih kao MHC geni i toga smatrate li neku osobu seksualno privlačnom po mirisu te je utvrđeno kako je veća vjerojatnost da nam je privlačniji miris osobe suprotnoga spola koja ima drugačije MHC gene od nas. Biolozi vjeruju da je evolucijski razlog tomu bio osigurati da se ne pare bliski rođaci.

Znanstvenici su u istraživanju krenuli od pretpostavke da ta skupina gena određuje i naše sklonosti prema parfemima te je 116 sudionika ispitivanja oba spola moralo poredati po privlačnosti 10 različitih mirisa među kojima i ružu, cimet, cedar i mahovinu u različitim koncentracijama i omjerima.

Neki mirisi bili su pravi pobjednici, poput tolua, mirisa južnoameričke mahunarke koji podsjeća na vaniliju, a najgore je prošla indijska trava zbog previše zemljanog mirisa. No, kad su znanstvenici počeli mijenjati koncentracije i omjere mirisa, uočili su da je sklonost nekom mirisu ovisila o sastavu MHC gena.

"Mnogi ljudi donose odluke na temelju reklama, a ne na temelju toga koje mirise vole. Naša je zamisao bila uvesti biologiju u to pitanje i upitati možemo li odrediti koje bi mirise osoba voljela na temelju njihova genotipa", rekao je jedan od istraživača August Hammerli sa Švicarskoga saveznog instituta za tehnologiju u Zuerichu.

Hammerli je rekao kako vjeruje da su ljudi skloniji onim mirisima koji mogućim partnerima najbolje 'reklamiraju' njihove prirodne mirise.

Istraživanje je objavljeno u prosinačkom broju časopisa "International Journal of Cosmetic Science".

SAD čestitao Hrvatskoj Dan državnosti