05.01.2012. / 15:11

Autor: Dean Sinovčić

Američka kritika:

Film Angeline Jolie o Bosni - osrednji

Kritičarima u prvom redu nije jasno zašto se Angelina Jolie uhvatila teme rata koji Amerikancima nije značio ništa ni dok je trajao, a kamoli sada, gotovo 20 godina kasnije

Ovog vikedna u Americi se počinje prikazivati film Angeline Jolie „In the Land of Blood and Honey" koji kroz ljubavnu priču srpskog vojnika i muslimanke opisuje rat u Bosni i Hercegovini. Elitni američki filmski kritičari ovih su dana objavili prve recenzije filma kojeg su generalno ocijenili - osrednjim. Njima u prvom redu nije jasno zašto se Angelina Jolie uhvatila teme rata koji Amerikancima nije značio ništa ni dok je trajao, a kamoli sada, gotovo 20 godina kasnije. Iako, iz istog razloga joj čestitaju na hrabrosti. Tako najpoznatiji među njima, Roger Ebert iz Chicago Sun Timesa piše „Je li to bio rat Srba protiv Hrvata? Kršćana protiv Muslimana? Zar to nije bila nekada Jugoslavija? Na čijoj smo mi strani bili? Ili smo samo željeli da rat prestane?".

Ebert kaže da baš zbog navedenog neznanja Amerikanaca cijeni odluku Angeline Jolie da za svoj redateljski debi odabere ovu temu i dodaje kako i ovaj film koristi ono što koriste mnogi ratni filmovi, a to je da reduciraju patnju bezbrojno mnogo ljudi na račun uspjeha nekolicine. Kao primer Ebert navodi „Schindlerovu listu" kao i druge filmove (one koji nisu utemeljeni na stvarnim događajima) o Židovima iz Drugog svjetskog rata.

Ebert je film ocijenio sa dvije i pol od moguće četiri zvjezdice, a istu ocjenu mu je dao i Peter Traver u magazinu Rolling Stones koji je napisao kako je ova tema za Angelinu Jolie previše kompleksna te da njezin scenarij, koji se raspada, nije mogao prikazati kao zaokruženu. Manohla Dargis napisala je u New York Timesu kako se film čini kao dio njezinog cijenjenog humanitarnog rada te da, uz nešto iznimaka, ipak zadržava pažnju gledatelja. Slično navodi i Karina Longworth u Village Voiceu koja kaže kako je humanitarni rad, a ne umjetnost, motiviralo Angelinu Jolie da snimi ovaj film. Zanimljivo, na recenziju u Village Voiceu komentar je na internet stranicama ostavila Bakira Hasečić, predsjednica organizacija „Žene žrtve rata" , koja se od prvog dana suprotstavljala snimanju ovog filma.

Ona u komentaru opet navodi da je film neistinit, da je tijekom rata bila nemoguća ljubav između muslimanke zarobljene u srpskom kampu i njezinog čuvara, te da je Angelina Jolie trebala snimiti film, ako je već htjela, o sustavnom i planiranom silovanju muslimanki tijekom rata, organiziranom od Mladića i Karadžića. Kyle Smith u New York Postu ocijenio je film s dvije zvijezdice uz naslov „Dobar pokušaj Angeline Jolie kao redateljice, ne i kao scenaristice" kritizirajući Angelinu Jolie kako u filmu ne pokazuje interes za objašnjavanjem situacije u kojoj muslimanka Ajla odlučuje spavati sa neprijateljem dok Mary Pols, kritičarka magazina „Time" na početku teksta piše kako film zaslužuje respekt ali je kvalitetom osrednji.

Todd McCarthy ističe zanimljivost u Hollywood Reporteru vezanu za Balkan i naslov filma „U zemlji krvi i meda" i objašnjava da se na turskom med kaže „bal" a krv „kan".

Vezane vijesti

Angelina Jolie promaknuta za posebnu izaslanicu UN-a