13.01.2012. / 13:04

Autor: Deutsche Welle

Lufthansa odustaje od bio-goriva

Nakon više od 1.000 pokusnih letova (dijelom i preko Atlantika), Lufthansa je prestala koristiti bio-gorivo. Njemački avio-prijevoznik vraća se normalnom kerozinu. Razlog je jednostavan: nema dovoljno bio-goriva.

Lufthansa ipak odustaje od biogorivaLufthansa ipak odustaje od biogorivaU petak na aerodromu u Frankfurtu na Majni spremnik jednog zrakoplova tipa Boeing 747 (let preka Washingtona) servisno osoblje će napuniti bio-kerozinom. Bit će to posljednji let tijekom pokusne faze korištenja bio-goriva, koja je počela u srpnju 2011. Oko 1.200 puta tijekom tog razdoblja letjelice njemačke avio-kompanije su koristile bio-kerozin.

Lufthansa je, po vlastitim navodima, u pokusnoj fazi smanjila emisiju ugljičnog dioksida za ukupno 1.500 tona. Test je, kako doznajemo iz Lufthanse, bio uspješan. "Bio-gorivo se pokazalo prikladnim za korištenje u svakodnevici", kaže Joachim Buse. On je u Lufthansi bio odgovoran za projekt.

Lufthansa i druge zrakoplovne kompanije traže alternative normalnom kerozinu, i to ne samo iz znanstvenih razloga. Od početka 2012. Europska je unija obvezala sve avio-prijevoznike da transparetno (za letove iz i u Europu) prikazuju količinu emisije CO2 u obliku certifikata. Drugim riječima: što se tijekom nekog leta u atmosferu pošalje više CO2, let će biti i skuplji za prijevoznike.

Povratak "normalnom" kerozinu

Svejedno Lufthansa prekida test s bio-gorivom i ubuduće će u svoje avione točiti "normalni" kerozin. U ovom trenutku jednostavno nema dovoljno bio-goriva. Za proizvodnju goriva je potrebna bio-masa, točnije: jako puno bio-mase, po povoljnoj cijeni. Drugi je problem i činjenica da su za proizvodnju bio-goriva potrebna i odgovarajuća postrojenja. A to nisu iste rafinerije u kojima se proizvodi primjerice bio-dizel, dodaje Arne Roth, stručnjak za zrakoplovni promet.

Ekološke organizacije kritizirale su korištenje bio-goriva za avione. Gesche Jürgens iz Greenpeacea to naziva "pogrešnim korakom" i precizira: "Poljoprivredne površine su ograničene, moramo odlučiti hoćemo li proizvoditi hranu ili bio-gorivo." Jürgen Schmid, šef Fraunhoferovog instituta za energetsku sustavnu tehniku iz Kassela je još precizniji. On smatra da je bio-masa pogodna za grijanje zgrada, ali ne i kao gorivo za vozila ili avione.

Lufthansa pak tvrdi da se korištenjem bio-kerozina (u odnosnu na fosilna goriva) uštedi 50% CO2.

Autori: A. Becker

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Gasi se Germanwings?

Gasi se Germanwings?

Obično dobro informirani tabloid Bild objavljuje detalje korjenite reforme poslovanja Lufthanse. Zbog gubitaka Germanwingsa koji je uzrokovao da i… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika