25.01.2012. / 18:04

Autor: Deutsche Welle

Google želi znati baš sve o vama

Najveći internetski pretraživač Google nudi svoj novi super-servis, a aktivisti za zaštitu podataka su skeptični. Google želi povezati sve podatke o svojim korisnicima i iskombinirati ih u novi servis.

Google želi ujediniti sve podatkeGoogle želi ujediniti sve podatkeNovi sistem bi trebalo da služi kao asistent korisnika, asistent koji samo što ne čita misli. Korisnik će ubuduće, na primjer, moći biti automatski upozoren ukoliko je pogrešno upisao ime svog prijatelja. A biti će obaviješten i ako postoji opasnost da zakasni na neki sastanak. Kada je ranije postavljano pitanje da li Google raspolaže sa previše podataka o svojim korisnicima, odgovor velikog koncerna je najčešće glasio: možda, ali mi te podatke ne spajamo u jedinstveni profil.

Korisnik Googlea koji se služi uslugom internetske obrade teksta (Docs), kalendarom, RSS-čitačem ili foto-platformom Picasa, odaje toj firmi mnogo o sebi. Oni koji koriste i mobilne telefone sa operativnim sistemom Android, odaju i gdje se trenutno nalaze, a ako koriste navigaciju - i kuda idu. Sada bi se sve te informacije i službeno trebale objediniti.

Šta je sa zaštitom podataka?

Novi sistem bi trebalo proraditi početkom ožujka. Managerica Googlea zadužena za zaštitu privatnih podataka, Alma Witten, u svom blogu je napisala: „Kada ste ulogirani u našu elektronsku poštu, ili socijalnu mrežu Google+, mi informacije koje ste nam stavili na raspolaganje spajamo sa informacijama iz drugih sektora, i tako vas možemo identificirati u svim našim servisima i tretirati kao jedinstvenog korisnika".

Upravo to se ne sviđa onima kojima je stalo do zaštite podataka. Jer, Google je u stanju izraditi veoma detaljne profile svojih korisnika, zajedno s njihovim navika, interesima, aktivnostima. Taj koncern je to nedavno i najavio jer su ulogirani korisnici Googleove pretrage počeli dobivati rezultate koji su u skladu sa njihovim korisničkim navikama, interesima i kontaktima.

Google ne vidi problem

Google ide i dalje od toga. Kada je riječ o spomenutom podsjećanju korisnika da bi mogao zakasniti na neki sastanak, do toga, kako objašnjava Alma Witten dolazi na sljedeći način:

„Znamo što ste unijeli u kalendar, znamo kakva je situacija u prometu i znamo gdje se trenutno nalazite - tako da vam možemo pošslati upozorenje." Witten kaže da u svemu ne vidi nikakav problem sa zaštitom podataka, jer „mi ne prodajemo nikakve osobne informacije, mi ih bez suglasnosti korisnika ne stavljamo na raspolaganje trećim osobama, osim ako za to ne postoji sudski nalog."

Najveća internetska tražilica, međutim, planira i korak dalje. Sljedeći korak je: da se pogodi na što je korisnik stvarno mislio kada je ukucavao neku riječ u polje za pretragu.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Tehnologijom do jednostavnijeg življenja

Tehnologijom do jednostavnijeg življenja

Prema novom Ketchumovom indeksu digitalnog življenja (Ketchum Digital Living Indeks), jednostavnost je ono što ljudi žele od pametnih telefona,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika