02.02.2012. / 10:29

Autor: Igor Koruga

Hrabar prolaz Martina Krpana kroz zahtjevan violinistički repertoar

Krpan je tijekom cjelovečernjeg nastupa pokazao zavidnu koncentraciju, vrhunsku tehniku i spretnost muziciranja, te brižno njegovan glazbeni osjećaj unutar poznate zagrebačke umjetničke obitelji

Martin Krpan
Foto: Mirko CvjetkoMartin Krpan Foto: Mirko CvjetkoNa trećem koncertu ciklusa 'Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj' znatiželjnoj se publici u prepunoj koncertnoj dvorani Matice hrvatske predstavio mladi violinist Martin Krpan, maturant glazbene škole Blagoja Berse u Zagrebu u klasi profesorice Nele Rašan. Martin je prvu glazbenu poduku dobio od oca Anđelka, istaknutog domaćeg violinista i umjetničkog voditelja Sebastian kvarteta, a do danas je, kao solist ali i u triju s Elizabetom Adžaga (klavir) i Danijelom Kos (vioončelo), na brojnim domaćim i međunarodnim natjecanjima osvajao čelna mjesta i pripadajuće nagrade.

Na svom zagrebačkom nastupu Krpan se hrabro suočio sa zahtjevnim violinističkim repertoarom sastavljenim od djela Mozarta, Bacha, Paganinija, Papandopula, Hačaturjana i Pabla de Sarasatea. U solističkom je dijelu obuhvatio Bachovu Prvu sonatu za violinu solo u g-molu, BWV 1001, u kojoj je naglašenom virtuonošću blago prekrio polifone melodijske cjeline, te Paganinijeva Capriccia br. 9 i br. 20 u kojima se očekivano dobro snašao i bio nagrađen burnijim pljeskom uglavnom i pohvalno mlađe publike. Uz klavirsku pratnju mlađega brata Ivana Krpana (1997), polaznika iste glazbene škole (B. Bersa) ali u klasi profesorice Renate Strojin Richter, Martin je Mozartovu Sonatu za violinu i klavir u G-duru, KV 301, izveo britko, zanosno i dinamički naglašeno, u suglasju koje se očekivalo od muškog mladenačkog dvojca. 'Mir u razredu' zavladao je dolaskom izvrsne pijanistice i komorne glazbenice Danijele Petrić koja je Martina Krpana podržala - u najboljem smislu te riječi - u Papandopulovoj Meditaciji, obradi Allegro con fermezza stavka iz Hačaturjanovog Violinskog koncerta i virtuozne Introdukcije i tarantele, op. 43, Pabla de Sarasatea.

Krpan je tijekom cjelovečernjeg nastupa pokazao zavidnu koncentraciju, vrhunsku tehniku i spretnost muziciranja, te brižno njegovan glazbeni osjećaj unutar poznate zagrebačke umjetničke obitelji. Iskrenoj i razdraganoj publici poklonio je i dodatak, a pohvalama obitelji, školskih koleg(ic)a i stručnog kruga prepustio se u predvorju dvorane po završetku još jednog uspješnog javnog nastupa.

Vezane vijesti

2cellos oduševili na domaćem terenu

2cellos oduševili na domaćem terenu

Karizmatični virtuozi napokon su nakon mnogobrojnih svjetskih samostalnih turneja i turneja sa Sir Eltonom Johnom, došli napokon i na jednu od… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika