08.02.2012. / 19:52

Autor: Deutsche Welle

Koliko "koštaju" Olićevi golovi i Robbenovi driblinzi?

Njemački nogomet je atraktivna roba. Roba za koju ne manjka zanimanja potencijalnih kupaca. Organizacija koja okuplja profesionalne klubove od prodaje TV-prva želi utržiti barem 500 milijuna eura - po sezoni!

Ivica OlićIvica OlićU četvrtak (9.2.) počinje vruća faza utrke za atraktivnom nogometnom robom. Njemačka nogometna liga (DFL), koja okuplja profesionalne klubove, u Frankfurtu na Majni predstavlja pakete TV-prava koje će potencijalne mušterije moći kupiti. Radi se o pravima koja će vrijediti od sezone 2013./2014.

"Nacionalna medijska prava će financijski porasti. Nogometna Bundesliga ostaje uspješna priča", izjavio je šef DFL-a Christian Seifert uoči prezentacije. Njegov optimizam je opravdan.

Bundesliga je atraktivna "mlada", oko koje se mota puno potencijalnih "bračnih" partnera. U igri su i etablirane TV-postaje, ali i tzv. "novi" mediji. Bundesligu se rado gleda i na internetu.

Trenutno njemački bundesligaši od televizijskih postaja po sezoni utrže u prosjeku 412 milijuna eura. Neki klubovi sanjaju o prihodima od oko 500 milijuna. A nekima ni to nije dovoljno. Karl-Heinz Rummenigge, šef Uprave minhenskog Bayerna, zahtijeva barem 800 milijuna po sezoni!

Realistični su ipak prihodi od 460 do 480 milijuna za prodaju nacionalnih TV-prava, koja vrijede na njemačkom tlu.

Od prodaje Bundeslige u inozemstvu DFL utrži oko 70 milijuna eura po sezoni, puno manje od primjerice engleske Premier Leaguea.

Nakon što se predstave kombinacije mogućih medijskih prava (njima se definira što se točno i kada smije prikazati na TV-u), DFL očekuje da bi se novi TV-ugovori mogli potpisati do svibnja, znači prije kraja tekuće sezone. Zanimanje je poraslo u odnosu na prošli natječaj. Ovaj se put prijavilo oko 30 medijskih kuća.

Kultna emisija "svete krave"

Među njima je i TV-postaja ARD koja je do sada subotom popodne u kultnoj emisiji "Sportschau" kao prva takozvana "free-TV"-postaja prikazivala sažetke prvoligaških srazova. ARD se boji da bi mogao izgubiti atraktivna prava.

Njemačke agencije javljaju da u utrku za taj paket, osim ARD-a, kreću i internetski portali Vodafone, Yahoo, Google/Youtube i nakladnička kuća Axel Springer.

Ulazak internetskih aktera u igru je moguć nakon što je DFL odlučio zaoštriti utakmicu - i time (kako se očekuje) povisiti cijenu nogometa na televiziji. Najatraktivniji je paket u kojem se nalaze prava za prikazivanje najatraktivnijih scena i golova s utakmica.

Za taj se paket mogu natjecati i TV-postaje (koje u specijaliziranim emisijama nude odgovarajući materijal), ali i internetski portali poput Googlea.

Prvi put u povijesti u Njemačkoj je moguć sljedeći scenarij: kratko nakon što završe sve utakmice prve lige, na internetu (web-TV) se nude sažeci utakmica i tek subotom uvečer TV-postaje (free-TV) u svom programu nude istu stvar - ali sa nekoliko sati "zakašnjenja".

Upitno je hoće li ARD (kojeg zbog financijske moći kritičari nazivaju i "svetom kravom") u tom slučaju biti zainteresiran za kupovinom prava. ARD je do sada za svoj paket plaćao 100 milijuna eura po sezoni.

Konkurencija vlada i na pay-TV polju. Trenutno prava prikazivanja utakmica uživo ima postaja Sky. Ali, zanimanje za tim pravima pokazao je i njemački Telekom. Osim IPTV-a, Telekom nogometni video-materijal namjerava nuditi i preko satelita.

Rekorderi iz Engleske

Ukoliko se obistine nade DFL-a i Bundesliga od prodaje prava zaradi nešto više novca nego do sada, njemački bi klubovi smanjili zaostatak za inozemnom konkurencijom. U Francuskoj prihodi Ligue 1 od prodaje medijskih prava ubuduće će iznositi oko 570 milijuna eura po sezoni. Između 2008. i 2012. utržak je bio nešto veći, oko 668 milijuna eura.

Uvjerljivo se najviše novca od prodaje nogometnih slika zaradi u Engleskoj. Premier League samo od prodaje pay-TV-prava po sezoni utrži 770 milijuna eura.

Radi usporedbe: za ista prava postaja Sky u Njemačkoj plati "samo" 250 milijuna. Olićevi golovi i Robbenovi driblinzi ubuduće će sigurno biti nešto skuplji.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Njemačkoj kazna zbog neonacističke zastave

Njemačkoj kazna zbog neonacističke zastave

UEFA je kaznila Njemački nogometni savez s 25.000 eura jer su njemački navijači na utakmici EURA protiv Danske istakli neonacističku zastavu. Istraga… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika