Objavljeno u Nacionalu br. 465, 2004-10-12

Autor: Ilko Čulić

GLAZBA

Proslavljena sponzoruša nikad se neće reinkarnirati u pop princezu

'Severgreen' je bljutava mješavina Alke Vuice, Balaševića, post-Bebek Dugmeta, jazzy šlagera i nesrpetno obrađenih utjecaja orijentalnog dancea

Ilko ČulićIlko ČulićNegdje u svibnju, samo nekoliko dana prije senzacionalne premijere Severinina brodskog pornića koji je privukao više od 10 milijuna gledatelja i prometnuo se u ultimativni balkanski filmski hit, srbijanski MUP izdao je potjernicu za Safetom Kalićem, zvanim Sajo, iz Rožaja u Crnoj Gori. Osvjedočeni dobrotvor, 34-godišnji Sajo, čijim su novcem podizane mjesna crkva i džamija, osumnjičen je kao veletrgovac drogom preko kojeg su nabavljene stotine kilograma turskog heroina za zemunski i surčinski klan. Prema podgoričkom dnevniku Vijesti, među dokazima poslanima crnogorskoj policiji našla se i videokazeta snimljena 2000. na čuvenoj Sajinoj svadbi. U estradnim kuloarima dugo se prepričavalo kako je Severina za kratak nastup u Rožaju plaćena 30.000 maraka. Međutim, crnogorski novinari mnogo su se više interesirali za policijsku videosnimku na kojoj “hrvatska pjevačica” izlazi iz helikoptera u vlasništvu beogradskog narkobossa Ljubiše Buhe, zvanog Čume, jednoga od optuženih za atentat na Đinđića.

U Severininu životopisu dalo bi se iskopati barem dva metra ovakvog taloga. No, za razliku od Čumeta i Saje, koji se ovih dana skrivaju od policijskih potjera i dugogodišnje robije, ona je opet na televiziji. Dakako, s jakim razlogom. Najtraženija hrvatska filmska glumica i primadona riječkog HNK napokon je odvojila malo vremena za snimanje novog albuma. Ambicioznija nego ikad, kao glazbenog producenta najprije je pokušala uposliti Gorana Bregovića. To je valjda trebao biti konačan dokaz da je prerasla narodnjački šlamperaj i počela se ozbiljno baviti muzikom. Nije poznato kad je Bregovićevo ime iščeznulo iz ove priče, ali svakako prije nego što se u balkanskom porno marketu pojavio DVD “Severina u akciji!”. Otvorile su se neslućene mogućnosti za promociju albuma, obustavljena je neizvjesna potraga za producentom zvučnog imena i taj je posao dodijeljen samozatajnom Silviju Pasariću, koji je u 40 minuta servirao bljutavu mješavinu Alke Vuice, Balaševića, post-Bebek Dugmeta, jazzy šlagera i nespretno obrađenih utjecaja orijentalnog dancea. No da bi se pažnja nacije makar nakratko preusmjerila sa Severine na “Severgreen”, moralo se osigurati nekakvo pokriće u novim pjesmama. Probni CD singl imbecilnog sadržaja i nejasnog naslova “Bojate Bane Buski” bio je totalan promašaj pa je u prvi plan gurnuta nacionalno osviještena “Hrvatica”, jako zabrinuta za egzistenciju domaćih repera: “Hrvatski reperi, dignite malo hajku, onaj kuhar vam uz’o pos’o, djeca slušaju krivu majku”. MC mladi Stavros još uvijek ne pokazuje da razumije kakvu je pizdariju napravio nadovezavši se na ovu “headhuntersku” poruku, drugi rent-a-rapper Bizzo već se intenzivno posipa pepelom i objašnjava kako je pobjegao sa snimanja videospota, a izvršni producent “Severgreena” Tomislav Petrović može samo konstatirati da nakon Edina trijumfa u krcatom Domu sportova nisu ugrožene pozicije loših repera nego njegova zamisao, oprezno predstavljena prije nekoliko godina na “Crnom mačku”, da se proslavljena sponzoruša jednog dana reinkarnira u pop princezu. Djeca danas doista slušaju Edu Maajku, a voajeri se masovno prebacuju na “Big Brother” pa se uskoro mogu očekivati novi lucidni potezi Petrovića & Co. Zašto ne bi postavili Severinu kao headlinera na “Fiju Briju”? U Rožaju!

Karma – “Malo pomalo” (Menart)

Bon Jovi, Parni valjak, Novi fosili i Neda Ukraden! Nemoguća kombinacija za sve osim za Karmu koja na trećem album s jednakim apetitom proždire “Livin’ On A Prayer”, “Lutku za bal”, ”Šuti, moj dječače plavi” i “Zora je”. Preostalih 11 brojeva mizerni su autorski radovi tandema Josip Miani – Nenad Čirjak ukopanog u najcrnji italo-dance iz kojeg se korak po korak povlači čak i Colonia. Ovo je jako popularno u Češkoj? Neka tako i ostane, ako se već ne može pomaknuti na kakvu sigurniju udaljenost.

Magazin – “Paaa..?” (Tonika / Croatia Records)

Huljić je ovaj put opasno precijenio vlastite kapacitete jer će se neznatno redizajnirani Magazin na domaćem terenu vrlo teško izboriti za veliki publicitet u izravnom nadmetanju s multimedijalnom Severinom. Doduše, s nekoliko kompleksnijih aranžmana i osuvremenjenih produkcijskih zahvata Tonči sugerira da bi htio, a možda i mogao povezati uloge regionalnog trash hitmakera i ekskluzivnog dobavljača balkanskih začina za europsku “neoclassical” scenu, ali Vjekoslava ukalupljena u “slatko, ljuto, kiselo” i kreštava Jelena to nikako ne uspijevaju pratiti. Zbog njih Magazin i dalje ostaje u koridoru probijenom prije desetak godina, s minimalnim izgledima za napredovanje.

Magnifico & Turbolentza – “Export Import” (Menart)

Roberto Magnifico godinama je plasiran na slovensko tržište kao domaći surogat za Dina Dvornika, a tek je ovim albumom uspio istaknuti prepoznatljivi trade-mark i dosegnuti zavidnu popularnost u Italiji, gdje se prodaje kao razblažena balkanska egzotika. Maratonski studijski session dao je dosta dobre rezultate u završnoj obradi zvuka, no dominantni latin-gypsy-dance crossoveri previše ovise o sampleovima Feata Sejdića, Bobana Markovića i Ferusa Mustafova. Bez njih bi Magnifico bio samo još jedan prosječan showman, za publiku koja slabo razumije zajebanciju Ramba Amadeusa.

Zvjezdice:
Severina – 1
Karma – 1
Magazin – 2
Magnifico – 2

Vezane vijesti

Veliki poklon fanovima povodom rođendana

Veliki poklon fanovima povodom rođendana

"Na kraju 30-ih... Ja sam ipak samo vaša, vama pripadam i ovu i sve ove godine... Kad sam bila tužna, vi ste me tješili svojim pljeskom i voljeli… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika