16.03.2012. / 11:22

Autor: Nacional.hr

NASA objavila kartu cijele galaksije

Foto: Ilustracija (Reuters)Foto: Ilustracija (Reuters)Američka svemirska agencija NASA je nakon 14 godina priprema i tri godine prikupljanja podataka pomoću svemirskog teleskopa WISE objavila kartu cijele galaksije.

Prikaz cijelog neba u infracrvenom dijelu spektra sastavljen je od 18 000 fotografija, na njemu se iz perspektive našeg Sunčevog sustava vidi oko 560 milijuna galaksija, planeta i zvijezda. Svaki od 560 milijuna objekata na karti predstavlja neku zvijezdu ili cijelu galaksiju. Infracrveni senzori otkrili su mnoga svemirska tijela koja su previše blijeda kako bi se vidjela u vidljivom dijelu spektra, mnoga od njih bila su dosad nepoznata.

NASA-ini stručnjaci tvrde kako se cijelo nebo može zamisliti kao sfera koja nas okružuje u tri dimenzije. Karta je projicirana u dvije dimenzije. Mliječna staza na snimci ima oblik diska, a naš Sunčev sustav smješten je na oko dvije trećine od njezina središta. Vidljive su i dvije najbliže galaksije, Veliki i Mali Magellanov oblak koji se nalaze na oko 150 000 svjetlosnih godina od nas.

Na karti se vidi Andromeda i kompleks oblaka Rho Ophiuchi. Podsjetimo kako je teleskop WISE lansiran 14. prosinca 2009. godine, no 2011. godine je isključen. Teleskop je istražio više od 154 000 solarnih sustava, otkrio preko 33 500 novih asteroida i kometa, među kojima i prvog Zemljinog trojanca. Nad Zemljom je letio na visini od 525 km, ukupno je snimio 1,5 milijuna fotografija.

U jezerima na Titanu postoji život?

Prema snimkama koje je napravila svemirska letjelica Cassini pretpostavlja se kako na površini Saturnovog mjeseca Titana postoji stotine jezera i tri… Više