22.03.2012. / 16:26

Autor: Nacional.hr

Hrvatske flaširane vode jedan od izvoznih potencijala

Četiri najpoznatija proizvođača flaširanih voda u Hrvatskoj organiziranim kušanjem prirodnih izvorskih i prirodnih mineralnih voda koje su posluživali vrhunski hrvatski sommelieri prigodno obilježila 22. ožujka, Svjetski dan voda

S degustacije flaširane vodeS degustacije flaširane vodePrema UNESCO-ovu izvješću o vodnim zalihama Hrvatska se s 32 818 kubnih metara godišnje obnovljive pitke vode po stanovniku nalazi na visokomu trećem mjestu u Europi, odmah iza Norveške i Islanda. Ako se spomenute zalihe vode računaju po površini teritorija, Hrvatska je prva u Europi po vodnim zalihama i treća u svijetu, istaknuto je na stručnome skupu koji je u povodu 22. ožujka, Svjetskoga dana voda, organiziralo Gospodarsko-interesno udruženje proizvođača pića (GIUPP).

GIUPP je pod sloganom Voda - bogatstvo Hrvatske u Muzeju Mimara danas organizirao i prigodno kušanje hrvatskih prirodnih izvorskih i prirodnih mineralnih voda koje su uzvanicima posluživali vrhunski hrvatski sommelieri. Time se željelo upozoriti na vodna bogatstva Hrvatske i visoku kvalitetu voda koje proizvode hrvatski proizvođači, a javnost i potrošače pozvati na odnos prema vodi jednak onomu koji postoji prema svim vrhunskim proizvodima.

- Hrvatske flaširane vode jedan su od izvoznih potencijala, a da hrvatski proizvođači imaju dobru perspektivu svjedoče i podaci o proizvodnji flaširane vode u Hrvatskoj koja je ostala na približno istoj razini u odnosu na 2010. godinu. Uvoz flaširane vode istodobno se smanjio za 30 posto, što upućuje na konkurentnost i kvalitetu domaćih proizvođača, ali i sve veću potrebu za proizvodnjom flaširane vode - istaknula je u tijekom rasprave o europskim perspektivama hrvatskih proizvođača voda direktorica GIUPP-a Jasna Čačić. Dodala je da se u Republici Hrvatskoj u 2011. popilo 305,7 milijuna litara flaširane vode, a izvoz se udvostručio u odnosu na 2005. godinu, što također upućuje na, kako je istaknula, realne mogućnosti i europsku budućnost hrvatskih voda.

- U zemljama Europske unije prošle je godine konzumirano 51,6 milijardi litara flaširane vode, odnosno u prosjeku 104 litre po stanovniku. 97 posto od prodaje flaširane vode odnosi se na prirodnu vodu, a među europskim zemljama u vrhu konzumacije prirodne flaširane vode su Italija, Njemačka, Belgija i Španjolska - rekla je Yasmin Kaderbhoy iz Europske udruge proizvođača flaširane vode.

Gospodarsko-interesno udruženje proizvođača pića ima 29 članova među kojima su četiri najveća proizvođača prirodnih izvorskih i prirodnih mineralnih voda: Jamnica, Podravka, Coca-Cola i Atlantic Grupa pokrivaju više od 95 posto tržišta. Današnjim organiziranim kušanjem voda četiriju vodećih proizvođača i ugošćivanjem međunarodnih stručnjaka željelo se naglasiti da su poznate hrvatske flaširane vode zbog svoje kvalitete sve cjenjenije na međunarodnome tržištu i da imaju dobru izvoznu perspektivu, a tijela vlasti pozvati da proizvođačima pomognu u stvaraju poticajnijih poduzetničkih i proizvodno-izvoznih uvjeta. Na skupu se govorilo i o važnosti pravilne hidratacije za zdravlje, a pritom je iznimno bitno voditi računa o količini i kvaliteti unesene tekućine. Prirodna izvorska i prirodna mineralna voda osiguravaju spomenutu kvalitetu s obzirom na to da su zaštićene od svih onečišćenja zbog svojega podzemnog podrijetla te ih zbog toga nije potrebno dezinficirati ni primjenjivati ostale fizikalno-kemijske procese obrade.

Vezane vijesti

Južnoafrikanac izmislio tuširanje bez vode

Južnoafrikanac izmislio tuširanje bez vode

Potaknut prijateljem koji se nije tuširao i nakon višemjesečnog istraživanja, južnoafrički student Ludwick Marishane dobio je svjetsko priznanje za… Više

Komentari

registracija
26/2/12

okvardz, 23.03.12. 14:06

samo tko će omastiti brke.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika