26.03.2012. / 14:15

Autor: Tomislav Grdić

Peugeot 3008 HYbrid4 - Prvi dizelski hibridni crossover na svijetu

Peugeot 3008 Hybrid4 do 100 km/h ubrzava za 8.8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 209 km/h

Peugeot 3008 HYbrid4Peugeot 3008 HYbrid4Peugeot je predstavio prvi serijski dizel-električni hibridni automobil - 3008 Hybrid. Radi se o "križancu" kompaktnog monovolumena, dizelskog hibrida i SUV-a, a pogonjen je kombinacijom 2.0-litrenog turbodizelskog HDi agregata i elektromotora. Konvencionalni motor s unutarnjim izgaranjem raspolaže sa 163 konjske snage i zadužen je za pogon prednje osovine, dok se 37 konja snažan elektromotor brine za pogon stražnjih kotača. Ukupna snaga iznosi 200 konjskih snaga, dok se maksimalni okretni moment iznosi 500 Nm. Od toga dizelski agregat generira 300, a električni motor 200 Nm.

Dizelski agregat uparen je sa 6-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem i opremljen drugom generacijom stop-start sustava, a ovaj francuski hibridni crossover vozačima ujedno nudi četiri različita režima vožnja.

Prvi je potpuno automatizirani "Auto" mod kod kojeg elektronika određuje koja će se pogonska jedinica koristiti u određenom trenutku. Sustav je podešen za postizanje najmanje moguće potrošnje goriva i emisije CO2. Prijenosni omjeri stupnjeva prijenosa, pragovi okretnih momenata HDi motora i faze korištenja električnog motora su optimizirane radi smanjenja ukupne potrošnje goriva. Također, moguće je provesti 2/3 vremena s ugašenim dizelskim motorom u gradskoj vožnji, odnosno moguće je postići dvostruku efikasnost u odnosu na verziju opremljenu e-HDi tehnologijom (Stop & Start sustav zadnje generacije).

Slijedi ga "ZEV" (Zero Emission Vehicle) način rada tijekom kojeg se za pogon automobila brine isključivo električna jedinica. Aktiviranje HDi dizel motora je odgođeno do faza ubrzanja kod kojih je to potrebno. Tada je potrebna napunjenost pogonskog akumulatora od 50%. Vozač može koristiti ovaj način rada radi diskretne vožnje gradom ili da bi u potpunosti profitirao od udobnosti i vožnje u tišini. U potpuno električnom modu moguće je voziti do 70 km/h i do 4 kilometra, a ova ograničenja mogu varirati ovisno o konfiguraciji terena i tipu vožnje. Kada nivo napunjenosti pogonskog akumulatora postane nedostatan za vožnju u potpuno električnom načinu rada, ponovo se sustav automatski prebacuje na "Auto" mod.
Pogon na sva četiri kotača (4WD) namijenjen je poboljšanju kretanja vozila i navodi oba motora da funkcioniraju zajedno što je više moguće - stražnji kotači tada su pogonjeni električnim motorom dok prednje kotače pogoni HDi dizel motor. Raspored momenta može ići do 40% na stražnje kotače pri jako malim brzinama i razvija se u ovisnosti o podlozi i brzini. Kao i na većini modernih SUV-ova pogon na sva četiri kotača nije stalan. Elektronika je zadužena za ravnomjerno i pravovremeno aktiviranje stražnjih kotača pri kretanju vozila kako bi se ograničila potrošnja energije. Pošto se stražnji kotači pokreću zahvaljujući električnoj energiji, mod 4WD dobiva na atraktivnosti sa stajališta brige za okoliš. Čak i s praznim pogonskim akumulatorom, i bez obzira na odabrani način rada, pogon na sva četiri kotača je uvijek dostupan, zahvaljujući 8kW kontinuirane snage koju može isporučiti reverzibilni alternator kada je to potrebno. Ta dodatna energija je dovoljna da održi kretanje u prioritetnim situacijama, što znači prilikom pokretanja vozila ili pri malim brzinama.

"Sport" mod omogućava dinamičniju vožnju, dopušta brže promjene stupnjeva prijenosa i pri višim brojevima okretaja motora, od Auto načina rada. Za vrijme dok je aktivan sav dinamički potencijal se mobilizira kako bi se postigle maksimalne performanse. U ovom načinu rada, pojam "kontrolirana snaga" dolazi do punog izražaja pri čemu spoj dizelskog i električnog motora stvara višak potencijala („boost" efekt) kojeg sva 4 kotača optimalno raspoređuju i prenose na podlogu. Ovaj način rada također demonstrira dinamičke vozne osobine 3008 HYbrid4, najviše zahvaljujući neovisnom stražnjem ovjesu koji odlično upija cestovne neravnine.

Važno je napomenuti da sve relevantne podatke vezane uz različite režime vožnje i stanje baterije vozač može pratiti putem 7-inčnog zaslona.

Peugeot 3008 Hybrid4 do 100 km/h ubrzava za 8.8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 209 km/h. Automobil u kombiniranim uvjetima troši svega 3.8 l/100 km te emitira 99 g CO2/km.

Prvi serijski dizel-električni hibrid će se sastavljati u Peugeotovim pogonima Sochaux i Mulhouse. Početak prodaje na europskom tržištu očekuje se u proljeće 2011. godine.

Vezane vijesti

Predstavljen Volvo XC60 Plug-in Hybrid koncept

Predstavljen Volvo XC60 Plug-in Hybrid koncept

Na 2012 North American International Auto Show u Detroitu, Volvo je predstavio inovativni benzinski plug-in hibrid. Električni automobil Volvo XC60… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika