04.04.2012. / 08:49

Autor: Martina Čizmić

Bryner: Budućnost poslovanja je na društvenim mrežama

Želite li biti uspješna organizacija - morate ići tamo gdje se korisnici nalaze, sviđalo vam se to ili ne, ističe Bryner

Zvuči gotovo nevjerojatno ali trenutno u svijetu više od 845 milijuna ljudi koristi društvenu mrežu Facebook, a više od 350 milijuna Twitter. To su impresivni podaci, pogotovo kada se uzme u obzir da ni jedna ni druga mreža nisu postojale prije samo deset godina. Društvene mreže u potpunosti su promijenile ne samo svakodnevni život prosječnih ljudi, već i funkcioniranje tvrtki. Ono što je prije bila izreka - ako nije bilo u novinama, nije se dogodilo, sada se s pravom može prilagoditi - ako nije bilo na društvenoj mreži, nije se dogodilo.

Amerikanac Thomas Bryner bavi se društvenim mrežama i društvenim medijima, ali i novim tehnologijama poput 'računarstva u oblaku'. Surađivao je s cijelim nizom sveučilišta na proučavanju virtualnih interakcija kako bi shvatio na koji se način komunikacija putem interneta razlikuje od one u stvarnome životu.

Upravo smo s Thomasom Brynerom odlučili porazgovarati ne samo o razvoju društvenih mreža i njihovom značaju u životu 'običnog' čovjeka, već i o tome kako se razvoj društvenih mreža odrazio na poslovanje tvrtki koje sve više polažu pažnje u svoju prisutnost na društvenim mrežama.

Nacional.hr: Društvene mreže postale su dio svakodnevnog života. Gotovo da ne možemo bez njih. Kako i kada se to dogodilo? Mislite li da su se društvene mreže toliko ukorijenile u naš život da više nema povratka na staro?

Bryner: Društvene mreže doista su se ukorijenile u naš svakodnevni život, kako u poslu tako i u privatnoj sferi.

Kao ljudi, društvena smo bića - želimo se povezivati, družiti se i raditi jedni s drugima. Nastanak i razvoj društvenih mreža prirodan je korak u ostvarenju tih želja. No, mreže koje su se pojavile na potrošačkoj strani - Twitter, Facebook, Google +, i tako dalje, tek su vrh ledenog brijega. Pravo težište toga, istinska snaga koja će dovesti do preobrazbe, nalazi se na poslovnoj strani te pojave. To je mjesto na kojem društvene mreže mogu stvoriti nove načine poslovanja, bilo da je riječ o novim načinima prodaje ili pronalaženja potrebnih stručnih znanja ili novim načinima razumijevanja kulture organizacije u kojoj radite te novim načinima osnaživanja povjerenja korisnika u vaš brend. Kad postanete društvena tvrtka razviti ćete dublje odnose s korisnicima, brže ćete stvarati ideje, a vaši zaposlenici bit će znatno produktivniji.

Nacional.hr: Prije pet godina moglo se reći ako vam tvrtka nema neku prisutnost na internetu, zapravo ne postoji. Može li se slično tvrditi i danas, za prisutnost tvrtke na društvenim mrežama?

Bryner: Svakako postoji osjećaj hitne potrebe za ostvarivanjem neke prisutnosti i na društvenim mrežama. Točno je da to više ne možete zanemarivati. Ne možete reći da vas to jednostavno ne zanima. Ako vi ne sudjelujete u konverzaciji to ne znači da vaša konkurencija i korisnici ne razgovaraju. Želite li biti uspješna organizacija - morate ići tamo gdje se korisnici nalaze, sviđalo vam se to ili ne. Društvene meže imaju sve jači utjecaj na ljudsko društvo, a kad to spojite s eksplozijom primjene mobilnih uređaja i modela isporuke online usluga putem cloud platformi, dobiti ćete pravu buru međusobno stapajućih industrijskih trendova koji društvene mreže pretvaraju u tehnologiju koju treba oteti iz ruku tinejdžera i staviti u ruke ozbiljnog biznisa. Pazite, istraživanje koje je anketiralo više od 3000 direktora informatike diljem svijeta, IBM 2011 CIO Survey, ustanovilo je kako više od 55 posto tvrtki smatra društvene mreže strateški važnim za ostvarivanje rasta poslovanja.

Nacional.hr: Zašto su društvene mreže tako važne za današnji biznis? Na koji način mijenjanju poslovanje?

Thomas BrynerThomas BrynerBryner: Kao što je Internet promijenio ekonomiju informacija i poslovne modele, nova promjena događa se sada globalnim širenjem društvenih mreža. U prethodnom razdoblju one su promatrane kao alat za povezivanje kojim se služe djeca i studenti, no sada i tvrtke uviđaju prednosti tog koncepta. Primjerice, tvrtke integriraju alate društvenog umrežavanja s tradicionalnim poslovnim procesima te na taj način bitno mijenjaju način na koji se posao svakodnevno obavlja, bolje se povezuju sa svojim zaposlenicima, partnerima i klijentima te na taj način stvaraju dodanu poslovnu vrijednost.

Nacional.hr: Što je najvažnije u procesu preobrazbe poslovanja tvrtke na razini društvenih mreža?

Bryner: Važno je ne zaboraviti kako tu nije riječ samo o tehnologiji. Prije je riječ o predanosti, promjeni organizacijske kulture i novim pravilima ponašanja. Važna prekretnica za svaku tvrtku koja želi postati i biti društvena jest da kolektivno znanje umreženih ljudi može rezultirati s jedinstvenom konkurentskom prednošću. Kako te globalne mreže povezanih ljudi budu više instrumentalizirane i kada postanu inteligentnije, dogoditi će se dramatična promjena u svijetu. Načini na koji zaposlenici međusobno komuniciraju i rade, odluke koje se donose, poslovi koji se ostvaruju i načini na koji se dolazi do roba i usluga, temeljito će se promijeniti.

Nacional.hr: Hoće li društvene mreže usmrtiti i potpuno zamijeniti Internet?

Bryner: Analitička kuća Gartner predviđa da će društveni mediji postati važan potporni alat poslovanja u više od 40% od 1000 najvećih tvrtki u svijetu. Usto, uzmite u obzir i broj korisnika Facebooka i Twittera - riječ je o više od pola milijarde ljudi diljem svijeta koji odašilju više od 50 milijuna „tvitova" (poruka) svakoga dana. Društvene mreže su tu da ostanu. Što će biti s ostatkom interneta - vidjet ćemo.

Nacional.hr: Prema vašem mišljenju, koja društvena mreža je najprikladnija za poslovnu uporabu? Možete li ih usporediti - što su prednosti i mane jedne društvene mreže u odnosu na drugu?

Bryner: Mislim da je IBM Connections apsolutno najbolja platforma za društveno umrežavanje kad je riječ o poslovnoj primjeni. Ta tvrdnja u potpunosti je potkrijepljena istraživanjima nezavisnim analizama. Analitička kuća IDC je mrežu IBM Connections proglasila vodećom svjetskom platformom i softverom za poslovno društveno umrežavanje u industriji (i prema prihodu) i to dvije uzastopne godine zaredom (2010. i 2011.). Connections omogućava komunikaciju s poslovnom mrežom koja se nalazi i iza vatrozida, unutar tvrtke, kao i povezivanje s vanjskim mrežama partnera, klijenata, dobavljača, zatim uporabu mikro-blogova, wiki stranica, stvaranje raznih zajednica i provedbu mnogih aktivnosti. Društvene mreže postale su vitalne zajednice koje radnoj snazi pomažu u otkrivanju pravih poslovnih informacija, osmišljavanju novih i kreativnih ideja te im omogućuju zajednički rad s ljudima koji im najbolje mogu pomoći u bržem ostvarivanju poslovnih rezultata. IBM Connections tvrtkama donosi pregršt alata koji njihovim zaposlenicima pomažu u ostvarivanju poslovnih ciljeva bez obzira gdje rade, u središtu tvrtke ili negdje u svijetu.

Nacional.hr: Što možete reći o budućnosti poslovne varijante društvenog umrežavanja?

Bryner: Što se tiče tvrtki koje su već postale društvene, ova godina bit će godina istraživanja i eksperimentiranja. Organizacije raznih veličina iz raznih industrija i iz raznih krajeva svijeta shvatile su moć uvođenja koncepta društvene mreže u svoje poslovanje. Počele su uviđati načine na koje društvene mreže mogu pozitivno utjecati na poslovnu kulturu i procese, upravljanje rizicima, vodstvo tvrtke i strategiju tvrtke gledanu u cijelosti. Što se tiče godina koje dolaze - društveno umrežavanje će se i dalje širiti. Prema analitičkoj tvrtki Forrester Research tržište aplikacija za društveno poslovanje rasti će 61 posto do 2016. i doseći vrijednost od 6,6 milijarde američkih dolara, što je izvanredan rast, posebno kad se usporedi s vrijednošću tog tržišta prošle godine, koja je iznosila oko 600 milijuna dolara. Pojedinosti o tome možete naći u istraživanju naslovljenom „Social Enterprise Apps Redefine Collaboration", objavljenom krajem prošle godine. Nalazimo se pred pravom preobrazbom poslovanja, a zanimanje tvrtki za uporabu društvenih mreža sve je veće i veće.

Vezane vijesti

Do konkurentnosti na tržištu preko socijalnih mreža

Do konkurentnosti na tržištu preko socijalnih mreža

Profil na društvenim mrežama za njemačka poduzeća sve više postaje nešto po sebi razumljivo. Do toga rezultata je došao poduzetnički savez Bitkom… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika