23.04.2012. / 18:05

Autor: Tanja Simić

Generacija Y

Portal 24/7 Wall St. iznio je popis osam proizvoda koji su prvenstveno prestali zanimati mlade, obuhvativši različite kategorije poput prijevoza, elektronike, hrane i pića te raznih drugih.

IlustracijaIlustracijaUkusi potrošača posljednjih se godina toliko brzo mijenjaju, da ih tržište sve teže prati. Zahvaljujući razvoju tehnologije, pa time i promjenama načina života, potrošačke se navike najbrže mijenjaju kod mlađe, tzv. Facebook generacije, kao i njihova percepcija onoga što je više, a što manje važno. Prema istraživanju koje je objavio američki internetski portal 24/7 Wall St., osam je za mnoge neizostavnih proizvoda koje Facebook generacija neće kupiti. Ta se generacija, zvana i Generacija Y, odnosi na rođene između 1980. i 1999. godine i potpuno drukčije živi od svojih roditelja - u toj mjeri da je izgubila interes za mnoge proizvode i usluge koje su njihovim roditeljima bili izuzetno važni. Iako je to svakom prosječnom Amerikancu teško zamislivo, mladi su u toj zemlji sve manje zainteresirani, na primjer, za automobile. U 1998. godini 64,4 posto mladih između 16. i 19. godine imalo je vozačku dozvolu, da bi do 2008. taj broj pao na 46,3 posto.

Promjena potrošačkih navika

Da su mladi promijenili prioritete pokazala je i jedna druga studija provedena u SAD-u prema kojoj bi - ukoliko bi morali birati - 46 posto Amerikanaca između 18 i 24 godine između automobila i pristupa internetu izabrali ovo drugo. Međutim, nije samo generacijska smjena uzrokovala pad popularnosti mnogih proizvoda, već promjena potrošačkih navika među pripadnicima svih generacija, što se vidi u padu prodaje mnogih proizvoda, poput mobilnih telefona, zemljopisnih karata i CD-ova. Još 2002. godine CD-ovi su, recimo, imali 95 posto udjela na tržištu glazbe, da bi se taj udio do 2010. više nego prepolovio - na digitalno slušanje glazbe prešle su sve dobne skupine, ne samo mladi. No portal 24/7 Wall St. iznio je popis osam proizvoda koji su prvenstveno prestali zanimati mlade, obuhvativši različite kategorije poput prijevoza, elektronike, hrane i pića te raznih drugih.

1. Elektronska pošta

U 2010., s lansiranjem Facebookove nove usluge kad je o porukama riječ, Mark Zuckerberg je predvidio pad upotrebe elektroničke pošte, rekavši: "E-mail je prespor i previše formalan." Vrijeme pokazuje da je bio u pravu - od kraja 2009. do kraja 2010. vrijeme koje su mladi između 12 i 17 godina provodili koristeći e-mail palo je za čak 59 posto.

2. Pivo (pravo)

Tzv. light pivo, ono s manjim postotkom alkohola, današnjoj je generaciji mladih Amerikanaca postalo ono što je klasično pivo bilo donedavno. U 1990. Budweiser se prodavao bolje nego tri najpopularnija brenda pive zajedno. Dvadeset godina kasnije, Budweiser je s trona svrgnuo Bud Light, koji se danas prodaje bolje nego četiri najpopularnije pive u SAD-u zajedno. Iz Budweisera su čak izjavili i da, prema istraživanju koje su proveli, četiri od 10 mladih u ranim 20-ima nikad nije ni probalo klasično pivo. U 1988. takvih je bilo gotovo četverostruko manje.

3. Novine

Dok broj čitatelja tiskanih izdanja novina pada diljem svijeta, mlađe generacije napustile su taj medij u potpunosti. Prema podacima iz 2010., u SAD-u je samo sedam posto mladih između 18 i 24 godine u jednom istraživanju reklo da čita tiskane novine - što je bilo prvi puta da je ta brojka bila jednoznamenkasta. Ta je dobna skupina istovremeno jedna od onih koje vijesti najviše primaju preko društvenih mreža.

4. Automobili

Prema podacima Američkog ministarstva prometa, 1998. je 64,4 posto mladih između 16 i 19 godina imalo vozačku dozvolu, da bi do 2008. taj postotak pao na 46,3. Osim toga, 46 posto vozača između 18 i 24 godine starosti izjavilo je u sklopu jednog istraživanja da bi radije imali pristup internetu nego auto. Osim toga, Amerikanci danas kasnije dobijaju vozačku dozvolu; prema istraživanju Sveučilišta u Michiganu 1983. trećina vozača bila je mlađa od 30 godina, dok ih je danas samo 22 posto.

5. Fiksni telefoni

Fiksni telefoni praktički su ispali iz uporabe kad je o Generaciji Y riječ, jer zahvaljujući mobilnim telefonima za njih više nemaju potrebe. Prema statistikama američkog Nacionalnog centra za zdravlje iz 2010., preko 51 posto Amerikanaca starih između 25 do 29 godina živi u kućanstvima bez fiksnog telefona. To je prvi put da je broj odraslih u kućanstvima samo s bežičnim telefonima veći od broja odraslih u kućanstvima s fiksnim telefonima. Gledajući sve dobne skupine zajedno, danas manje od četvrtine odraslih nema fiksnu telefonsku liniju.

6. Cigarete

Broj pušača oduvijek je bio veći među mladima nego među ostatku populacije - do danas. Sada oni napuštaju tu naviku brže od bilo koga: prema podacima američkog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti, postotak pušača između 18 i 24 godine pao je za 17 posto između 2005. i 2010. godine - što je najveći pad u usporedbi sa svim drugim dobnim skupinama. Udio pušača između 45 i 64 godine također je pao, ali za samo 3,6 posto. Istovremeno je broj pušača starijih od 65 godina u SAD-u porastao za 10,5 posto.

7. Stolna računala

Pripadnici Generacije Y jedina su generacijska skupina u kojoj je puno vjerojatnije da većina pripadnika posjeduje laptop umjesto stolnog računala. Prema podacima Istraživačkog centra Pew, 70 mladih Amerikanaca ima laptop, dok tek 57 posto stolni kompjutor. Istovremeno, 64 posto ljudi između 57 i 65 posto ima kućni kompjutor, dok 43 posto posjeduje laptop.

8. Televizija

Odrasli između 18 i 24 godine manje gledaju televiziju od svih drugih dobnih skupina u SAD-u, pokazalo je jedno od istraživanja. Ta skupina, u prosjeku, TV gleda manje od 24 sata tjedno, dok je nacionalni prosjek 32,5 sati. Jedan od glavnih razloga za to je vrijeme koje ta generacija provodi na internetu. Prema rezultatima istraživanja iz travnja 2010., 23 posto mlađih od 25 TV uglavnom gleda preko interneta, za razliku od samo osam posto koliko ju na taj način gledaju druge dobne skupine.

Vezane vijesti

Facebook će platiti 10 milijuna za "sponzorizirane statuse"

Facebook će platiti 10 milijuna za "sponzorizirane statuse"

Društvena mreža Facebook pristala je isplatiti 10 milijuna dolara nakon tužbe korisnika kojom ju optužuju da je koristila njihove fotografije i… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika