10.05.2012. / 14:02

Autor: Nacional.hr

'Banke ne posluju u skladu s dobrim poslovnim običajima'

Donošenje nove zakonske regulative moglo bi biti prevencija od mogućih brojnih pojedinačnih tužbi građana korisnika bankovnih i financijskih usluga koje bi u budućnosti mogle preplaviti ionako pretrpane hrvatske sudove, ističu iz Udruge Franak

Foto: IlustracijaFoto: IlustracijaUdruga Franak danas se u ime svojih 3.500 članova službeno obratila Direkciji za zaštitu potrošača i tržišnog natjecanja HNB-a s prijedlogom za uspostavljanje suradnje koja bi bila usmjerena na pripremu zakonskih i podzakonskih akata koji bi u budućnosti uspješnije i pravednije regulirali odnose između poslovnih banaka i korisnika bankovnih i financijskih usluga.

Udruga je reagirala na objavljene podatke HNB-a o malom broju pritužbi građana na neregularnosti u poslovanju banaka koje su zaprimili u ovoj godini. Navedeni podaci ukazuju na činjenicu da postoji ogromna razlika u percepciji učestalosti neregularnosti u poslovanju banaka od strane potrošača, korisnika bankovnih i financijskih usluga, i Direkcije HNB-a zadužene za njihovu zaštitu. Istaknuli su kako se na njihov telefon i e-mail svakodnevno javljaju ljudi koji trebaju pomoć i savjet, jer iste ne mogu dobiti kod svojih banaka partnera.

Najčešće pritužbe odnose se na manipuliranje kreditnom sposobnošću, manipuliranje instrumentima osiguranja, jednostrano mijenjanje ugovorne kamatne stope bez prethodne obavijesti i obrazloženja, nedostavljanje novih otplatnih planova kao sastavnih dijelova ugovora o kreditu prije promjene visine kamatne stope, netransparentni obračun kamate i izračun mjesečnih anuiteta, netransparentni obračun i nezakonitu naplatu bankovnih naknada, istovremenu primjenu povećane kamatne stope i valutne klauzule za kredite vezane na CHF, u trenutku ekstremnog povećanja tečaja CHF kod klijenata koji su pravovremeno obavijestili banku o smanjenoj kreditnoj sposobnosti, nemogućnost dogovora s bankom partnerom u dugoročnom kreditnom poslu, u kojem banka dovodi korisnika kredita u neravnopravan položaj izlažući ga dodatnim troškovima.

Postoje i indicije da poslovne banke već dugi niz godina prakticiraju takvo poslovno ponašanje, čime rade štetu klijentima i opstruiraju razvoj zdrave konkurencije u ponudi kreditnih i drugih financijskih proizvoda. Takvim ponašanjem dovele su mnoge od korisnika kredita na rub bankrota izlažući ih mogućim ovršnim postupcima nad nekretninama čija je kupnja realizirana namjenskim stambenim kreditima, a svoje poslovanje izložile su rizicima usklađenosti i reputacijskim rizicima.

Iako poslovne banke reklamnim kampanjama nastoje zadobiti povjerenje korisnika svojih usluga i potencijalnih klijenata, činjenica je da ga one gube i da prosječni potrošač korisnik bankovnih i financijskih usluga sve manje vjeruje poslovnim bankama i proizvodima koje one nude. Gubitak povjerenja u poslovne banke posljedica je činjenice da one ne posluju u skladu s dobrim poslovnim običajima i da ne vode računa o usklađenosti s drugim pozitivnim zakonima. Takav način poslovanja, u kojem se ne poštuje princip jednakopravnosti ugovornih partnera, mogao bi nanijeti nenadoknadivu štetu korisnicima bankovnih i financijskih usluga te izazvati dugotrajno nepovjerenje u poslovne banke i njihove proizvode.

Donošenje nove zakonske regulative moglo bi biti prevencija od mogućih brojnih pojedinačnih tužbi građana korisnika bankovnih i financijskih usluga koje bi u budućnosti mogle preplaviti ionako pretrpane hrvatske sudove, ističu iz Udruge Franak.

Vezane vijesti

Hrvatska, BiH i Srbija zajedno u borbi protiv banaka

Hrvatska, BiH i Srbija zajedno u borbi protiv banaka

Organizacije 'Udruženje Franak' iz Bosne i Hercegovine, 'Udruženje Efektiva' iz Republike Srbije, te 'Udruga Franak' iz Republike Hrvatske sastale su… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika