28.05.2012. / 07:32

Autor: Hina

Nacionalno vijeće učenika

Da, matura je bila teža, ali je bila teža svima

Nacionalno vijeće učenika Republike Hrvatske smatra kako je ovogodišnji ispit iz hrvatskoga jezika na državnoj maturi bio objektivno teži od ispita prošlih godina, ali da je pravi krivac za učeničko nezadovoljstvo sustav, a protivi se i 'zadiranju' politike u struku i mogućem izbacivanju pitanja iz ispita ili 'ispravku' ispita, jer drži da bi to ugrozilo sam koncept državne mature kao standardiziranog ispita.

Foto:Slavko Midzor/PIXSELLFoto:Slavko Midzor/PIXSELLNacionalno vijeće učenika Republike Hrvatske smatra kako je ovogodišnji ispit iz hrvatskoga jezika na državnoj maturi bio objektivno teži od ispita prošlih godina, ali da je pravi krivac za učeničko nezadovoljstvo sustav, a protivi se i 'zadiranju' politike u struku i mogućem izbacivanju pitanja iz ispita ili 'ispravku' ispita, jer drži da bi to ugrozilo sam koncept državne mature kao standardiziranog ispita.

Kako se navodi u priopćenju Nacionalnog vijeća učenika Republike Hrvatske, ovogodišnji ispit tražio je da pristupnici imaju više znanja i razumijevanja književnosti i jezika no do sada, što je za Vijeće vjerojatno i glavni razlog učeničkoga nezadovoljstva.

Ističe se kako učenici ne bi trebali za mogući slabiji rezultat optuživati ni Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje, niti mjerodavno ministarstvo, a ni pojedince jer je pravi krivac sustav koji je koncipiran tako da je pismenost u Hrvatskoj poražavajuća, a naši učenici u testovima PISA-e u čitanju s razumijevanjem i pismenosti postižu izrazito loše rezultate.

Nacionalno vijeće napominje kako učenici nekih strukovnih škola nisu mogli iskoristiti dodatne sate pripreme za maturu, a ponegdje se nisu odazvali, unatoč dobroj pripremi škola.

Vijeće smatra da ogorčeni napisi pojedinih učenika promašuju srž vrednovanja rezultata državne mature - a to je - ako je ispit doista teži onda je jednako težak svima te će se, sukladno ovogodišnjim rezultatima, na razini naraštaja raditi raspored prolaznosti i pojedinih ocjena, tako da ničije znanje neće biti podcijenjeno.

Najoštrije se protivi i podjelama između učenika strukovnih škola i gimnazija, uz ocjenu da državnu maturu treba tako preurediti da podjednako obuhvati naučena znanja i vještine pojedinih škola.

Nacionalno vijeće učenika Republike Hrvatske podsjeća kako već godinama preporučuje da se rezultati državne mature koriste kao dijagnoza stanja hrvatskoga školstva i da budu poticaj za akciju, a ne tek statistika primljena na znanje i zagubljena u ladicama.

Za Vijeće bi svakako najbolji korak bio dijalog sa sveučilištima i fakultetima kako bi se stvorila državna matura koja odgovara i traženjima visokoga školstva, čime bi se eliminirali prijemni ispiti, a svrha mature u potpunosti ispunila.

U priopćenju što ga je potpisao v.d. predsjednika Nacionalnog vijeća učenika, Domagoj Babić, zaključuje se kako je Vijeće najviše predstavničko tijelo učenika osnovnih i srednjih škola, u kojemu su i učenici srednjih škola i gimnazija koji su ove godine pristupili ispitima i više i niže razine hrvatskoga jezika, a i savjetodavno je tijelo ministra obrazovanja, znanosti i sporta, pa se smatra dovoljno objektivnim i dužnim 'spustiti loptu na zemlju'.

Vezane vijesti

'A zašto bi se ja ispričavao?'

'A zašto bi se ja ispričavao?'

Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović izjavio je danas kako ne vidi razloga za svoju ispriku radnoj skupini koja je sastavila… Više

Komentari

registracija
9/3/10

nostradurus, 28.05.12. 12:01

Koja glupa teza. Znači li to da treba biti još teža da bi bila jednako teža svima?


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika