05.06.2012. / 19:21

Autor: Hina

Nova trajektna linija kopno - Pelješac u planu od 1. srpnja 2013.

Od 1. srpnja 2013. godine u planu je otvorenje trajektne linije između kopna i poluotoka Pelješca, namijenjene prvenstveno prijevozu kamiona, najavio je da današnjem susretu s novinarima ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Siniša Hajdaš-DončićSiniša Hajdaš-DončićOd 1. srpnja 2013. godine u planu je otvorenje trajektne linije između kopna i poluotoka Pelješca, namijenjene prvenstveno prijevozu kamiona, najavio je da današnjem susretu s novinarima ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Nova trajektna pruga slijedit će projektiranu trasu pelješkog mosta, s lučicama na njegovim dvama krajevima, rekao je Hajdaš Dončić.

Glavni razlog uvođenja nove linije su zahtjevi Europske unije u pogledu nadzora prometa. Kako je zbog neumskog primorja koje pripada Bosni i Hercegovini prekinut teritorijalni kontinuitet Republike Hrvatske, takvo rješenje je nužno zbog schengenskih pravila, kaže Hajdaš Dončić.

Uz to, to je rješenje jedino izvedivo do ulaska Hrvatske u EU, 1. srpnja 2013. godine.

To ne znači da se odustalo od gradnje cestovnog koridora kroz neumsko zaleđe, naglašava Hajdaš Dončić napominjući kako taj koridor ne može biti izgrađen do datuma stupanja Hrvatske u članstvo EU-a.

Nova trajektna pruga također neće ukinuti postojeću liniju Ploče - Trpanj.

U Ministarstvu kažu da je pristanište nove linije na Pelješcu već izgrađeno, za što su se pobrinuli izvođači radova na mostu Pelješac, a pristanište na obali treba izgraditi.

Hrvatske ceste dobile su zadatak projektiranja pristupne ceste, a cestu na Pelješcu duljine 1,8 kilometara, koja spaja pristanište s državnom cestom, treba asfaltirati.

Cijena svih tih zahvata trebala bi biti poznata za desetak dana, kažu u Ministarstvu.

Vožnja novom linijom trajala bi sedam do deset minuta, a trajekti bi mogli dnevno prevesti sedam tisuća automobila dok se postojećom linijom Trpanj - Ploče može prevesti dvije tisuće.

Pelješki most, kaže Hajdaš Dončić, nije izgledan u kratkom i srednjem roku, ali to ne znači da se jednom neće graditi.

Četiri milijarde kuna koliko bi most koštao previše je za Hrvatsku, a i neumski koridor povoljniji je za stanovnike krajnjeg juga Hrvatske jer im bitno skraćuje put prema srednjoj Dalmaciji i dalje, ističu u Ministarstvu.

Hajdaš Dončić je danas najavio i gradnju četiri nova trajekta za Jadroliniju u sklopu redovnog plana obavljanja flote kako bi se nacionalni linijski brodar osposobio za tržišnu utakmicu koja nastupa 1. siječnja 2017. godine.

Gradit će se veći i ekonomičniji brodovi za što će biti raspisan međunarodni natječaj do konca godine.

U Ministarstvu se nadaju da će na natječaju pobijediti domaća brodogradiliša.

Cijena po brodu trebala bi, procjenjuju, biti između sedam i osam milijuna eura.

U idealnom slučaju jedan od tih brodova kapaciteta 145 automobila, sa 616 sjedala za putnike, mogao bi do kraja iduće godine početi prometovati na novoj liniji kopno - Peljašac.

U Ministarstvu su danas opovrgnuli napise u nekim medijima o 20 postotnom poskupljenju karata Jadrolinije, naglasivši da je riječ o uobičajenom sezonskom dizanju cijena.

U pogledu gradnje autocesta, ministar Hajdaš Dončič najavio je dovršetak dionice od Ploča do granice s BiH te izgradnju mosta preko Drave na koridoru 5C.

Vezane vijesti

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Sa zgrade Hoto tornja (zgrada T-coma) u Savskoj ulici u Zagrebu pao je komad staklene stijene pri čemu je ozlijeđen zaštitar, doznaje se u… Više

Komentari

registracija
2/6/12

contractor, 05.06.12. 19:48

a to ti je onda otić u dobrovnik kao otić na otok,otok dubrovnik,smiješno!


registracija
24/7/11

mrvek, 06.06.12. 10:39

Meni je to glupa ideja. Smanjit će se put za nekih 10 minuta a koliko će se čekati na ukrcaj na trajekt Boga pitaj. Mogao sam progutati čak i brzu cestu preko Bosne ali ovo je ideja glupog čovjeka a ovi što prihvataju su još gluplji. Most je bio odlična ideja. Hrvatske tvrtke bi ga radile kao i hrvatski radnici. Užasna odluka. Jadno!


registracija
9/3/10

nostradurus, 06.06.12. 11:10

Ideja je dobra, samo trajekt (motorizirani pontonac) treba biti dugačak koliko i tjesnac. Tada uopće neće trebati paliti motore. :-)).


registracija
29/11/09

Ivis, 06.06.12. 11:50

Dubrovcani..!!! Osnujte druzbu "Peljski most". raspisite DRAGOVOLJNI samodoprinos. Oglasite ga po cijelom svijetu. Brzo ce te naci vise od polovine cijene mosta, a poslij toga ni drzava ne moze tvrditi da je most preskup! Bez politike i stranackih boja! Toliko ste poznati u svijetu, da ce ici dobro! Dajte se na posao. Samo sam jedan dan bio tamo, ali 1000€, cu uplatiti.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika