Objavljeno u Nacionalu br. 865, 2012-06-12

Autor: Sandra Bartolović

Spreman sam s narodom na ulicu protiv privilegija političara

Nezavisni zastupnik u Saboru koji se zbog političkog angažmana zamjerio Crkvi objašnjava zašto inzistira na ukidanju političkih privilegija, govori o tome bi li Vladi dao prolaznu ocjenu i zašto nam treba neposredna demokracija

Iako sam već godinu dana umirovljen, Crkva mi još nije isplatila ni kune mirovineIako sam već godinu dana umirovljen, Crkva mi još nije isplatila ni kune mirovineU Saboru su me smjestili iza stupa da me se ne vidi i ne čuje, kaže nezavisni zastupnik don Ivan Grubišić, koji sebe doživljava kao rijetkog predstavnika naroda, jer je uvjeren da većina njegovih kolega u parlamentu umjesto naroda zastupa svoje stranke, političke i financijske moćnike. Zbog svog političkog angažmana jako se zamjerio i Crkvi, a ona mu posebno ne oprašta kritike na račun svoje rastrošnosti i pozivanja na reviziju ugovora s Vatikanom. Ako se kolektivni ugovori s radnicima raskidaju zbog odredbe u kojoj stoji da se mogu raskinuti ako se promijene gospodarske prilike, zašto onda ne mijenjamo i ugovore s Vatikanom u kojima ima ista takva odredba, pita Grubišić, i odmah nudi odgovor – i aktualna vlast se boji, što Crkve, što interesa moćnika. U splitskoj Povorci ponosa nije sudjelovao, jer misli da parade nisu rješenje, ali principijelno inzistira da se prava gay populacije pravedno reguliraju zakonima.


Za razliku od prošlogodišnjeg, ove je godine splitski Pride prošao bez nasilja i incidenata. Jeste li, kao Splićanin, zadovoljni?
- Mnogo vike, mnogo pisanije i mnogo para potrošenih u ništa. Manifestacije, procesije i parade ne rješavaju stvari, nego institucije države. Ako je na snazi pravna država, onda ona treba rješavati probleme gay populacije. S puno policije i velikim troškovima ništa se ne rješava. Naravno da pozdravljam što nije bilo incidenata, ali riječ je o tome da na tom pitanju prvenstveno zakazuju institucije pravne, demokratske i socijalno osjetljive države koja ne funkcionira. Paradi se nisam pridružio jer tome nisam mogao dati nikakav učinak, a pokušat ću sve što mogu u Saboru.

Slažete li se s mišljenjem Željka Keruma koji kaže da je Split neizlaskom na ulice pokazao da ne podržava gay populaciju?
- On ima pravo na svoje mišljenje, ali mislim da to nije tako. U subotu je u Splitu bilo opsadno stanje s toliko policije i zatvorenim prilazima, i ne može se reći da su Splićani bojkotirali paradu. Ali istina je da će Split ostati podijeljen grad na tom pitanju i da probleme gay parova nismo riješili ovom paradom.

Već godinama tvrdite da su sve stranke iste, da u njima nema demokracije i da samo prodaju maglu. Jeste li promijenili mišljenje sada kada ste kao saborski zastupnik izravni sudionik političkih procesa?
- To sam mišljenje sam učvrstio, jer stanje nije onakvo kako mi se činilo, nego je i puno gore, i radi se na potpuno perfidan način.

Što je perfidno?
- Perfidnost je u tome što je Sabor izgubio autonomnost, samo donosi zakone koje naruči vladajuća Kukuriku koalicija i nema svog programa rada. Saborski zastupnici ponašaju se isključivo kao poslušnici svojih stranaka i partija, a Sabor je izgubio svaki legitimitet u donošenju zakona i glasovanju za dobro naroda. Riječ je samo o nadmetanju za poene pred narodom, iako se konkretno ne čini ništa dobro za narod, niti se rješavaju bitni problemi hrvatskog društva. Ako predstavlja birače, saborski zastupnik onda mora zastupati birače, a ne partiju preko koje je došao u Sabor nedemokratskim izborom. Izbori su nedemokratski jer su određena mjesta na listama u njihovim komitetima, a to promovira demokratski centralizam i podobnost, a ne pravnu državu i demokratsku proceduru.

Nije li iluzorno i naivno očekivati da zastupnici neće u Saboru stajati iza odluka i zakona koje predlaže njihova vlada? Ne očekujete valjda da ruše svoju vladu?
- Ne očekujem ja to, ali oni trebaju biti zastupnici svog naroda. Rekao sam da stranačku pripadnost trebamo kao automobile parkirati na Tuškancu, a u Sabor dolaziti kao narodni zastupnici. Ako smo zastupnici naroda, interes naroda je iznad stranačkog interesa. Nije dobro što se glasuje isključivo po stranačkoj pripadnosti i stranačkom interesu, jer prvo na umu moramo imati dostojanstvo građana. Vlast mora služiti, a ne upravljati i dirigirati. U pola godine u Saboru još nismo raspravljali ni o jednom zakonu koji se tiče rada, zapošljavanja, pravne države, demokratske procedure i veliki je problem što se Sabor kao najviše predstavničko tijelo ne izjašnjava o stvarima kojih su pune novine. To pokazuje da opet pobjeđuje stranačka stega. Nemam ništa protiv parlamentarizma, ali on mora raditi u interesu naroda, a ne stranačkih vođa.

Zašto mislite da ova vlast ne radi u interesu naroda? Slažete se sa stavom biskupa da je ova vlast odnarođena?
- Ne, ne podržavam taj stav biskupa. Treba promijeniti izborni zakon tako da narod uistinu bira, a ne da mu se ponudi samo ono što odluče partijski komiteti. Moramo imati otvorene izborne liste i pravu mogućnost izbora, jer ovo je samo simulacija demokracije.
Mislite da se u tom pristupu HDZ i SDP ne razlikuju?
- Možda imaju malo drugačije metode, ali u biti i sadržaju te dvije stranke identično se ponašaju. U travnju prošle godine imali smo popis stanovništva i još uvijek nisu objavljeni ti rezultati. Siguran sam da su ti podaci obrađeni, ali ni jedna ni druga vlast ne žele ih objaviti.
Premijer Milanović nedavno je kazao kako mu nije jasno zašto ti podaci još nisu objavljeni?
- Nije ni meni jasno, ali on je premijer pa bi morao imati odgovor. To je tema o kojoj bi se trebalo govoriti, ali o njoj šute svi, pa i mediji. Ja nisam stranački, nego narodni zastupnik, ali kako kao nezavisni zastupnik nemam klub, na red uvijek dođem na kraju, tek kada se izredaju svi stranački zastupnici, a oni o tome ne žele govoriti. Nas nekoliko nezavisnih zastupnika koji nemamo klub tražili smo pismeno od Predsjedništva Sabora kada se mijenjao Poslovnik da nam omoguće petominutne rasprave poslije klubova. Nisu nam ništa odgovorili, niti su što riješili, a meni je to pokazatelj da se sporne teme želi gurati pod tepih i držati iza zatvorenih vrata. Hoću parlament u kojem će se čuti glas naroda, a ne stranaka. Zato trebamo uvesti neposrednu demokraciju, izborno zakonodavstvo i izborne jedinice tako da odgovaraju stvarnosti, a ne da Solin bude s Gračacem jer to nema veze s mozgom, no očito te igre odgovaraju i jednima i drugima. Moramo uvesti i institut opoziva za zastupnika koji ne ispunjava ono što je obećavao prije izbora, jer to znači da ne izvršava volju naroda.

Onda vi tražite i promjenu Ustava, jer u njemu piše da zastupnici nemaju obvezujući mandat?
- Znam da je mandat neobvezujući i neotuđiv, ali tko je pisao Ustav? Meni to govori samo da ne postoji politička volja da se to pošteno i pravedno riješi. Bojim se da je riječ isključivo o obrani određenih interesa, a ja sam protiv političkih privilegija. Rekao sam da neću primati saborsku plaću ni mirovinu, a onda su mi rekli da to nije pametno jer će se drugi dignuti. Onda sam rekao, primat ću, ali ću je rasporediti i na druge. Tako sebi ostavljam 30 posto od plaće, a ostalo dajem udruzi Sanus za djecu oboljelu od malignih bolesti i socijalnim slučajevima. Nisam u Sabor išao zbog sebe i plaće nego zbog interesa građana koji teško žive, a preko njihovih se leđa sve lomi.

Znači, od saborske plaće nekih pet tisuća kuna ostavljate sebi, a ostalo dajete u humanitarne svrhe?
- Dao bih ja i sve, ali moram od nečega živjeti jer Crkva mi nakon što sam joj 50 godina vjerno služio ne da mirovinu koju sam zaslužio. Nisam još ni kune mirovine dobio.

Još niste razriješili svoj sukob s Crkvom?
- Nisam. Razriješio sam na način na koji sam smatrao da je ispravan, ali od njih nema nikakvog odgovora. Ako je šutnja odgovor, onda mi je jasno, ali iako sam već godinu dana u mirovini, ni kune svoje zaslužene mirovine nisam dobio od Nadbiskupije. Biskup mi je u pismu kojim me suspendirao napisao da ću biti dolično uzdržavan, pa sad vi to shvatite kako hoćete. Iako je to što mi ne isplaćuju mirovinu protuzakonito, neću ih tužiti, samo im poručujem neka rade po savjesti ako je imaju.

Ide li i slučaj ministrice Holy koja je s političke pozicije pokušala utjecati na zapošljavanje u javnom poduzeću u prilog vašem stavu da sve stranke djeluju na isti način?
- To pokazuje da su u metodama svi isti, iako se malo razlikuju u načinu kako prema van predstavljaju stvari, pa na tome dobivaju izbore. Bitnih promjena nema, a ja inzistiram na korjenitim promjenama umjesto kozmetike koju smo dobili.

Poskliznuo se i premijer Milanović s odmorom u luksuznoj vili tajkuna Tedeschija?
- To mu ne služi na čast. Cijenim ga kao čovjeka i predsjednika, vjerujem da želi dobro, ali se razlikujemo u viđenju budućnosti. Vidim je u neposrednoj demokraciji, tražim demokratske izbore, popis birača, popis branitelja, a i jedna i druga vlast to izbjegavaju. Inzistiram i na poništenju svih političkih privilegija, jer u doba krize kakva je kod nas ne može biti privilegija, a oni su sebi ostavili sve privilegije. Hrvatska godišnje za povlaštene mirovine troši 8,5 milijardi kuna, a puno ljudi nema za kruh nego kopa po kantama za smeće. To nije u redu, i vrijeđa me kao čovjeka i svećenika.

Nema volje da se ukinu privilegije političarima. Predsjednik Sabora kaže da to ne bi išlo jer bi zastupnici još manje dolazili u Sabor, a ministri kažu da oni rade puno i teško i da zasluže svoje plaće i privilegije.
- Očito je da su potpuno neosjetljivi i nesolidarni s građanima koji sve teže žive, kojima se smanjuju plaće ili ostaju bez posla, a sve im na sve strane poskupljuje. Oni ne daju da se dira u njihove visoke plaće i privilegije, a ja smatram da se iz ove duboke krize ne može izaći bez bolnih rezova, ali ti bolni rezovi trebaju početi od glave. No glava očito ne da da se nju dira, pa neka narod misli koga će na idućim izborima dirati.

Očekujete li da ljudi zbog socijalnog nezadovoljstva izađu na ulicu?
- Kada su nedavno sindikati u Splitu organizirali prosvjed, okupilo se tek nekoliko desetaka ljudi, iako je u našoj županiji 45 tisuća nezaposlenih. Ljudi ne izlaze na ulice jer su naučili da od lošeg uvijek može biti gore, jer je tako bilo kroz povijest. Smatram da treba probuditi narod, i ja ću učiniti sve što mogu, a hoću li uspjeti, nisam uvjeren. Mi imamo samo dva zastupnika, a da smo dobili još jednog, imali bismo klub i više bi nas se čulo, no narod je odlučio dati povjerenje Kukuriku koaliciji, pa sad ima to što ima.

Onda nema druge nego čekati iduće izbore?
- Ili čekati nove izbore, ili izaći na ulicu i tražiti da se donese novo izborno zakonodavstvo, objavi popis birača i branitelja i da se ukinu svi privilegiji i Hrvatska će za pet godina biti uspješna zemlja.

Biste li i vi izašli s narodom na ulicu?
- Najprije ću sve što mogu učiniti u Saboru gdje se donose zakoni. Kao i svi građani imam pravo na građanski neposluh, izaći na ulicu i prosvjedovati protiv privilegija odabranih, i to ću svoje pravo koristiti bude li trebalo.

Milanovićeva vlada u samo pola godine dočekala je već drugu ostavku. Smatrate li je nestabilnom?
- Milanović ima dobru volju da nešto učini, ali Hrvatska je ušla u izvanredno stanje, samo što ono nije službeno proglašeno. Pritom mislim na 350 tisuća nezaposlenih, oko 100 tisuća onih koji rade a ne primaju plaće i sve ostale s nesigurnim radnim mjestima i neizvjesnom budućnošću u kojoj ne znaju što ih čeka. Hrvatska ne funkcionira po Ustavu, nego po volji interesnih skupina, po moćnicima, tajkunima, mafiji, a nikako kao pravna, socijalna i etička država. To je izvanredno stanje, a osim toga, mi smo bolesna nacija jer izumiremo, svakih deset godina imamo za jedan Šibenik manje stanovništva.

To izvanredno stanje o kojem govorite nitko ne vidi, ili ne želi vidjeti?
- Ne znam zašto nitko ne reagira, nego samo šute i čekaju što će biti. Ne igraju na kartu naroda, nego ga samo varaju, a ja mislim da će narod jednom puknuti, i to uskoro, a to neće biti dobro. Zalažem se za nacionalni konsenzus oko strategije razvoja i djelovanja Hrvatske. Izvanredno stanje u kojem jesmo ne može zaustaviti život, on se nastavlja, ali to mora biti po novim pravilima. I nitko ne može uživati privilegije jer je izvanredno stanje. Trebaju nam korjenite promjene koje će narod prihvatiti.

Kako bi trebao izgledati taj konsenzus i je li on moguć između Milanovića i Karamarka?
- Ako samo politika bude sudjelovala u tom konsenzusu, bit će kao i do sada. Imamo pametnih, kompetentnih, moralnih, stručnih ljudi, socijalno osjetljivih i trebali bismo ih pronaći i zadužiti da izrade strategiju nacionalnog razvoja, ali bez suspendiranja privilegija neće biti ništa. Što su i sindikati učinili u ovih 20 godina, osim što imaju velike plaće? Sabor bi trebao pronaći najbolje u našem društvu i dati im zadatak izrade nacionalne strategije. Nedavno sam kritizirao i HAZU, rekavši kako imamo poštenu inteligenciju, ali nemamo intelektualno poštenje. Naši akademici samo šute i uživaju u visokim privilegijima.

Kada već spominjete socijalnu osjetljivost, kritike na račun aktualne vlasti govore da im ta dimenzija jako manjka.
- Vidim da nešto pokušavaju, ali kada se sve svodi na kozmetiku, ne možete očekivati neke rezultate u rješavanju teških problema. Imamo državu već 22 godine, a još nemamo strategiju nacionalnog razvoja i pravo je čudo kako uopće još postojimo. Društvo je jako osjetljivo i jako je pritisnuto, a manipulatori rade svoje. Ne isključujem parlamentarizam, ali to mora biti parlament koji će odgovarati narodu, a narod im govori – obećali ste, učinite.
Za sada se čini da uglavnom rade suprotno od onoga što su obećali.
Očito da mogu, jer imaju dovoljno ruku koje im to omogućuju. Pobijedili su na nedemokratskim izborima, jer demokracije nema bez transparentnog popisa birača. Neka sada promijene izborno zakonodavstvo, pročiste popis birača i raspišu prijevremene izbore, i to ćemo moći smatrati demokratskim izborima.

Biste li Saboru i Vladi dali prolaznu ocjenu?
- Teško. Nezadovoljstvo je na svakom koraku, a posebno među građanima. U Hrvatskoj se usudi govoriti samo nekoliko pojedinaca, i to u korist svoje štete, a to je premalo. Narod bi stvarno zbog svega mogao puknuti, ali ja bih više volio da progleda, a ne da pukne. Zastupam nadu po Svetom Augustinu, u kojem nada nije pasivno čekanje, nego biti protiv onoga što ne valja i usuditi se učiniti nešto da se to promijeni. U našem društvu takvo loše raspoloženje postoji, ali nema spremnosti reći ono što ne valja i reći "u brk" onome kome treba reći.

Ministar Linić najavljuje oporezivanje i crkvene imovine koja nije u funkciji. Podupirete li to?
- Svi koji zarađuju i građani su ove države moraju se ponašati prema zakonima. No prethodno je pitanje jesu li oni legalna vlada. Oni kažu da jesu, a ja mislim da treba mijenjati izborno zakonodavstvo da bismo tek dobili legalnu vladu.

Neke vas ankete svrstavaju na treće mjesto po popularnosti, iza Josipovića i Lesara, pretekli ste i premijera.
- Mogu ja biti i prvi, ali narod se konačno treba probuditi. Mene to ne zanima, ali evo vidim da su sada počeli govoriti i pisati da jedino Grubišić može smijeniti Keruma. Ja toga znanja nemam, mogu jedino biti prosvjetitelj, upućivati narod, ali treba ga pustiti da bira. Narod je birao Keruma, a ne ja.

Nećete izaći na lokalne izbore u Splitu?
- Vijeće našeg Saveza na nacionalnoj razini još nije donijelo odluku.
Znači, ipak nije isključena mogućnost da se u Splitu suprotstavite Kerumu?
Nije isključeno ništa što je moguće. Želim demokratsku proceduru, neka se kandidira svatko tko želi i smatra da za to ima sposobnosti i mogućnosti. Ja sam lagano na odlasku, u 75. godini sam i u mirovini, prema tome, apetita za neke stvari nemam. Ali ako treba ići na križ radi dobra naroda, ja ću ići na križ.

Vezane vijesti

'Kukuriku koalicija kao vjerska sekta'

'Kukuriku koalicija kao vjerska sekta'

Nezavisni zastupnik don Ivan Grubišić ocijenio je danas da rad vlasti koja vodi državu i zastupnika u Hrvatskome saboru ne vodi izlasku iz krize.… Više

Komentari

registracija
11/11/11

weraw, 12.06.12. 09:53

Ne znam tko je bahatiji, Država ili Crkva?


registracija
18/6/09

Papar, 12.06.12. 16:38

Dakle prijeti da će pozvati narod da izađe na ulicu protiv privilegija političara, ako mu Crkva ne da penziju.


registracija
11/1/10

fluid, 12.06.12. 17:14

Gospodine Grubišiću,i Vi ćete uskoro u potpiunosti shvatiti kako ste Don Kihot te da nemate ni štitonošu Sančo Pansu a i kobila Rosinanta Vam baš nije od velike koristi.Sve u svemu,od Vašega angažmana ,ostati će samo jedno sjećanje na dobar pokušaj.I Vi jako dobro znate,kao sociolog,da se moral i pozitivan karakter,stiču i grade još odmalena.U obitelji,životnom okruženju a dio te nauke je trebala i crkva odraditi.Da je sve to zajedno apsolutno zakazalo i više ne postoji,govori današnje stanje Hrvatske.I ne same Hrvatske,nego i okruženja.Nema morala,pile su okrenute naopako potpuno svjesno,režu se grane i pod samima sobom a pogotovo pod drugima.Školovani i intelektualni pojedinci su pokazali kako to mogu biti i osobe bez smislenosti života.Vrijednosti su apsolutno zatrte i zanemarene.Sve u cilju lažnoga prosperiteta i nevjerovatnih zabula.Pokušava se riješiti svijet i pravednost u njemu preko korporacija i korporativne diktature.Vi jako dobro znate da to bez morala nemože proći, a da najširi krug običnih građana,ne satare do ropskog odnosa.Uzalud Vam sav trud i muka.Imati ćete samo osobnu satisfakciju za pokušaj, ali to će biti sve što ćete uspjeti postići.U trendu je financijsko-mafijaška svjetska urota ,koja u sebi nema moral ,kao temelj,već samo bešćutno bogaćenje bez obzira na opasnosti čak i po cijeli Planet.Buduće revolucije će biti kontrolirane a mali neće pobijediti.Svi smo ćipovani a uniformirana sila je dovoljan garant neuspješnosti bilo kakvih promjena na bolje.Vama pozdrav kao dobronamjerniku,no Vaši sljebenici su malobrojni i nedostatni.Kritična masa prihvaća ropstvo i ne želi bjekstvo u slobodu već obrnuto.Što iz razloga statusa zaduženosti što zbog uzmaka pred silom uniformiranoga svjetskoga poretka.Nebi vas ni pribijanje na križ postavilo na bolju poziciju.Isus je svejedno,po svim mjerilima,umro uzalud (sa pretpostavkom da je priča o Njemu uopće istinita).Ostaje samo osobna opredjeljenost za ideale koji su van ustrojenoga svijeta.Ukoliko to nije nikakva prijetnja za postojeće uspostavljeni sustav,pojedinac može pokušati preživjeti ovaj bijedni i kontrolirani život u sadašnjosti a gdje će sve završiti,ostaje da nam otkrije nimalo svijetla budućnost čovječanstva.Apokaliptično ? Možda! ali vrlo realno.


registracija
9/5/10

lolobrigita, 13.06.12. 16:13

Ipak smo svim srcem uz don Grubišića.


registracija
19/4/11

aircanada, 13.06.12. 20:08

moj glas je dobio i imati će ga


registracija
27/8/09

Lujo1, 13.06.12. 20:16

fluid - potpisujem!


registracija
18/1/08

ankicascreiber, 16.06.12. 11:59

@fluid, ne slažem se s tobom. Ja bih se pridlužila donu Ivanu, i ima nas mnogo, samo nemamo jasnog vođu. Don ivan to može biti.

Mali mogu bar pokazati zube političko poslovnoj mafiji. Sjeti se Milana Bandiča, imao je sve novce ovog svijeta da postane predsjedik ili saborski zastupnik i proda državu mafijašima onako kako je prodao Zagreb. Ljudi su ga nadmočno odbacili.

Za vrijeme drugog svjetskog rata, 1941, nitko ne bi očekivao da će hvatska izaći kao pobijednik, po prvi put sa svojom Istrom, narod je međutim to napravio.
U domovinskom ratu 2000 dobrovoljaca u vukovaru, zaustavili su tenkovsku silu moćne JNA. Svi su očekivali pad i propast.

Mislim da me razumiješ. Plivu su sagradili Hrvatski stručnjaci, sami sa hrvatskim novcem, hrvatskim znanjem i umiječem. Slično je bilo i s Končarom, Uljanikom, itd itd. Ja imam puno povjerenja u HR puk, i ja podupirem don Ivana.


registracija
11/1/10

fluid, 16.06.12. 12:42

ankicaschreiber@ Ma sve što si navela,stoji ali...Moj komentar je više potaknut glasačima "kritične mase".Onih kojih ima dovoljno da promijene tijek događaja i politike.No ne samo na glasovanju.Do tada često postane već poprilično kasno.Vlastodršci u te četiri godine su u stanju načiniti nepopravljivu štetu.Kroz donošenje nemogućih zakona do sprovođenja pljačke upravo kroz te zaklone.A nisu to jedine štetnosti vladajućih.Što nedostaje,po meni,to je masovnije okupljanje građana (ponajviše u Zagrebu) te iskazivanje revolta za sve što nam rade.Okupi se koja tisuća i to je sve.Gdje su ostali i koje stanje nacije mora nastati a da bi se "popizdilo"i jasno reklo NE ! ?Nema gotovo nikoga.Pogledaj Kosoricu.Galamilo se svaki dan,ali u premalom broju i očigledno na način koji je nije čak ni zabrinuo a kamoli natjerao da uvaži narod koji predstavlja.Hrvatski bahati političari jednostavno španaju svoje poteze do zadnje granice pa šta prođe - prođe.A uz ovakvo "nezadovoljstvo"većeg broja (barem 100.000 zagrepčana, npr.) ,vlast nebi uspjevala gurati svoja sranja u prvi plan.Ni Tuđman nije uspio protiv 100.000 ljudi u svezi "stojedinice".Htio je ali ipak nije prošlo.No njegov plan se ipak,na kraju ostvario.Oni ruju svojim podzemljem ako nemogu direktno.To je klika bez skorpula i ikakva poštenja.Gdje je 350.000 nezaposlenih?Koji k... rade a da nemaju potrebu pobuniti se?Spavaju po kaučima!? I tako ,u kontekstu ove problematike,zaključujem da nešto nije zdravo u hrvatskom biću u određenim trenucima.Ili su izgubljeni jer kako "protiv svojih" !? U tom kontekstu,Don Ivan Grubišić nema potrebnu količinu potpore za svoje ideale i namjere.Dakle,kako se u Saboru broje ruke a van Sabora,nezadovoljna masa građana,Don Ivan je prepušten neuspjehu.Osobno može sve izreći,što i čini,no to nije snaga kojom će se nešto promijeniti.Njegova snaga je srazmjerna broju građana koji su,ipak u manjini.Dakle to je smisao mojega komentara glede Don Grubišića.I šta je Don Grubišić u Saboru,kao takav? Osoba koja "talasa" ali to je sve.Da vladajući imaju osjećaj za mjeru,poštenje,moral i pravednost,o ovome sada nebismo pisali.Ovom mojom opaskom,neće Don Ivan prestati istupati,to je sigurno.Više sam dao komentar kao uzaludnost njegove borbe u ovoj hrvatskoj močvari bezskorpuloznosti,nepoztizma i pohlepe,bezobrazluka i političke (kao i svake druge)gluposti. Pozdrav.


registracija
11/1/10

fluid, 16.06.12. 12:58

Sveopće stanje hrvatske nacije i njenoga stanja,kako materijalnoga tako,posebno i duhovnog,je rezultat izokrenutih vrijednosti u ovih 20 godina.Poštenje i pravednost su zamjenjeni pohlepom i bezskorpulnošću.Nemožeš pronaći jednu osobu čistih namjera i jasnih karakternih osobina.Ja je još nisam sreo.Kada se povedu teme iz konteksta hrvatskih događaja,uvijek se pronalaze razni argumenti koji nikako ne izražavaju iskrenost i nedvosmislenost.Redovno se objašnjava zašto nešto eto mora tako a ne drugačije,čime se prihvaća ,ali i prakticira,najbrži učinak poteza,bez obzira na moral i karakter.Najgora je ona,"ako ne uzmem ja sada,svejedno će to uzeti netko drugi"! U ratu sam sretao borce - lopove koji su krali po napuštenim kućama Srba uz opravdanje svoje "svete misije",kako to i Srbi našima rade !!!?? To je apsolutno neprihvatljivo no to je bila naša istina.Pa imaš danas pukovnika,satnika i svakakvih likova sa takvim činovima,pa sve do običnih vojnika,kojima su kuće namještene tuđim i pokradenim namještajima,stokom i čim sve ne.Kako je to moguće u "moralnoj naciji"!? NIje moguće osim ako to hrvatsko biće nije upravo nemoralno i pohlepno,primitivno i zaluđeno.No ako vrh vlasti krade,i oni mali traže svoj dio kolača u sveopćoj pljački.I tako,do danas baštinimo totalni poraz morala na svim razinama.Na primjer humanitarna pomoć za potrebite u jednom gradu u Slavoniji ( a posvuda je bilo isto).Dakle stigla pomoć od par šlepera i smještena u krug bolnice.Kao da bude sigurno od pokušaja pljačke.I tko je provalio i krao iz kamiona?-Doktori i medicinske sestre.Kojekakve limene čajnike,deke i kojekakve jadnarije.Koji to karakter i koral vrijede kod tih "školovanih kadrova"? Nakon kompromitacije,na sve su ti isti puhali kao na pokvarenjake koji ih bez veze maltretiraju istragama.Osobnu krivnju nisu uopće osjećali.I td.I td. To je bolesno i nemože biti temelj hrvatske nacije.Ali,na žalost ipak je ! O tome govori Don Grubišić no,koga briga !?


registracija
18/1/08

ankicascreiber, 16.06.12. 23:45

@fluid ja vjerujem da samo jedan posten covjek kao voda, moze izvuci ono najbolje iz hrvatskih gradana. samo ga treba poduprijeti. dobro moze uvijek pobijediti zlo, ako tiha vecina ne suti....


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika