20.06.2012. / 09:20

Autor: Tomislav Grdić

RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Obiteljski automobil sa sportskom dušom

Grandtour je izuzetno startan te izvrsno leži na cesti, pa i u zahtjevnijim zavojima, za što je sigurno zaslužan precizan upravljač i potpuno uravnotežen ovjes

Dio čitatelja sigurno se sjeća putovanja na more po ljetnim vrućinama u već kultnim Renault „četvorkama“. Klima uređaja nije bilo, a u auto se jedva nagurala četveročlana obitelj, prtljaga i nezaobilazne peraje. Da su se vremena apsolutno promijenila najbolje pokazuje Renault Megane Grandtour, karavanska inačica ovog u Hrvatskoj vrlo popularnog francuskog modela. Testirali smo „sportsku“ inačicu – Grandtour GT koji je dostupan samo sa dvolitarskim dizelskim agregatom snage 160 konja, a koji se pokazao i više nego dovoljno snažnim. Dio kupaca Grandtoura sigurno će se odlučiti za nešto štedljiviji i jeftiniji dizelski motor od 130 konja, no moramo napomenuti da se motor snage 160 konja izvrsno slaže sa sportskom opremom GT-a koju smo i isprobali.

Da se radi o sportskoj verziji vidi se odmah po otvaranju vrata jer se na pragovima ističu aluminijske letvice Renault Sport dok u unutrašnjosti dominiraju profilirana sportska sjedala. Sportski štih otkrivaju i metalne papučice gasa, kvačila i kočnice, ali i crveni ušivi na upravljaču, šestbrzinskom mjenjaču i crvenoj crti koja se provlači duž armaturne ploče. Što se tiče vanjštine istaknuli bi LED svjetla te 18-colne aluminijske naplatke. Iako se radi o karavanskoj izvedbi, ovaj automobil nije napravljen za samo mirno krstarenje autocestom. Naime, Grandtour je izuzetno startan, a izvrsno leži na cesti, pa i u zahtjevnijim zavojima za što je sigurno zaslužan precizan upravljač i potpuno uravnotežen ovjes koji je na GT modelu spušten za dvanaest centimetara. Karavanska verzija Meganea ima prostranu i dobro opremljenu unutrašnjost te funkcionalan, prilično velik prtljažnik.

Obujam prtljažnika najveći je među standardnima (520 l), a kapacitet utovara može biti do 1600 litara sa spuštenim stražnjim sjedalima. Mnoštvo prostora i udobnosti na stražnjim mjestima ostvareno je zahvaljujući produženom razmaku između osovina. Kako se radi o obiteljskom automobilu, kupcima ovog automobila sigurno će biti i važan podatak kako je ovaj automobil ponosni vlasnik NCAP-ovih pet zvjezdica za sigurnost, osim kompleta zračnih jastuka za vozača i suvozača te zračnih zavjesa koje štite ostale putnike, tu su ABS, EBD te ESP sustav. Što se tiče brojki, najveća brzina iznosi 215 km/h, od 0-100 ubrzava za 8,8 sekundi. Zbog same veličine vozila i snage motora moramo pohvaliti i potrošnju – 7,1 litara po gradu, 5 ltara po autocesti te oko 6 litara u mješovitoj vožnji. Kao i svi karavani i ovaj se automobil može nazvati obiteljskim automobilom, no ne možemo se oteti dojmu da će kupci Grandtoura biti muškarci (ili pak žene) koji su svjesni potrebe za većim obiteljskim automobilom, no pritom se ne žele odreći uživanja u dinamičnijoj vožnji koju pruža GT.

Fotogalerija

Vezane vijesti

Automobil bez vozača na cestama Nevade

Automobil bez vozača na cestama Nevade

Uprava za izdavanje dozvola za upravljanje motornim vozilima u Nevadi izdala je u ponedjeljak odobrenje za vožnju Googleova vozila s automatskim… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika