Objavljeno u Nacionalu br. 357, 2002-09-18

Autor: Paula Bobanović

Dossier: Zanimanje budućnosti - PR stručnjaci

20 vrhunskih hrvatskih PR-ovaca

Povećani interes za eksperte za odnose s javnošću pojavio se u Hrvatskoj tek sredinom 90-ih, no danas gotovo da i nema tvrtke bez odjela za odnose s javnošću: Nacional donosi popis 20 najuspješnijih hrvatskih stručnjaka za odnose s javnošću koji su uvelike pridonijeli uspjehu svojih kompanija

Kad su prije 20-ak godina u Disneylandu velike lutke Mickeyja Mousea djeci dijelile autograme, organizatori akcije nisu ni slutili da bi plišani miševi mogli izazvati veliku aferu. Naime, roditelji nisu mogli objasniti djeci zašto njihov omiljeni lik nema uvijek isti potpis. Tada je služba za odnose s javnošću Disneylanda morala hitno reagirati jer je ugled tvrtke bio ozbiljno narušen. Organizirali su za sve Mickeyje Mousee kolektivno vježbanje identičnog potpisa, odjel za odnose s javnošću morao se ispričati roditeljima, a djecu uvjeriti da je njihov ljubimac naučio pisati.

Prema svjetskim istraživanjima, PR poslovi će biti jedno od rijetkih zanimanja koji će u sljedećih 10 godina stalno rastiU hrvatskoj javnosti još je svježe sjećanje na novinske napise o Hippovim bočicama pokvarene dječje hrane. Ugledni proizvođač hitno je angažirao institucije javnog zdravstva koje su ispitale kvalitetu hrane i demantirale glasine.

Najvažnija je zadaća službe za odnose s javnošću briga o reputaciji njihove tvrtke. Danas u Hrvatskoj gotovo i nema tvrtke ili institucije koja nema vlastiti odjel za odnose s javnošću ili se ne služii savjetodavnim uslugama neke od 20-ak agencija specijaliziranih za to područje. Glasnogovorničko zanimanje u Hrvatskoj, za razliku od ostalih zapadnoeuropskih zemalja i Amerike, nema dugu tradiciju. U nas se povećani interes za eksperte za odnose s javnošću pojavio tek sredinom 90-ih, s liberalizacijom tržišta, kad su kompanije shvatile da obične propagandne poruke više nisu dovoljne.

Public relations agencije pomažu javnosti da shvati važnost tvrtke i njenih proizvoda. PR poslovi često se vode kroz medije i smatraju se najvažnijim aktivnostima u promociji. Stoga se propaganda odvaja od public relationsa (iako su vrlo slični) i definira kao održavanje proizvoda u mislima kupaca i stimuliranje potražnje kupaca za tim proizvodom. Prema američkoj statistici PR posao stalno će rasti od 1998. do 2008. a od uposlenika se neće tražiti fakultetsko obrazovanje.

Ali PR-ovci moraju i pozicionirati tvrtku na tržištu, što obuhvaća i odnos prema zajednici u kojoj posluju. Zato odnos s javnošću podrazumijeva i interne komunikacije s uposlenicima i dioničarima, donacije i sponzorstva, lobiranje u državnim ustanovama koje mogu utjecati na poslovanje. Stoga u odjelima za korporativne komunikacije rade stručnjaci raznih profila – ekonomisti, pravnici, novinari, profesori hrvatskog ili stranih jezika, povjesničari umjetnosti. Svima je zajednička brzina razmišljanja, elokvencija, sposobnost slušanja sugovornika, ukratko, to je “netko s kim biste rado popili kavu”.

Dinamičan posao koji iziskuje mnoga znanja i neprestano učenje te komunikaciju s ljudima najrazličitijih profila razlog je zbog kojeg su naši sugovornici, 20 vrhunskih stručnjaka za odnose s javnošću iz najuspješnijih hrvatskih tvrtki, odabrali taj životni poziv.

1. Ozren Kanceljak (Premisa)
Ozren Kanceljak, pravnik, nekoć glazbeni kritičar u magazinu Start, potom menedžer u nekadašnjem Jugotonu, izvršni direktor Porina, direktor Hrvatskog društva skladatelja ZAMP, zadnjih je godina na čelu Premise, tvrtke za odnose s javnošću. Kanceljak je dobio nekoliko nagrada za PR, sa svojim kolegama sudjelovao je u najvećim poslovnim projektima u Hrvatskoj: Deutsche Telekom, ponuda za drugu GSM mrežu, lansiranju Jutarnjeg lista, restrukturiranje Tiska, privatizacija prvog i drugog dijela Hrvatskog Telekoma. Stručnjaci Premise osmislili su i akciju “Prvih 100 dana Vlade”, ISDN Millennium Koncert HT-a, kontrolirali akviziciju Makedonskog telekoma, najveće transakcije 2000. u regiji, te prodaju većinskog udjela u Zagrebačkoj banci UniCreditu Italiano i Allianzu, vodili humanitarnu akciju “Dajmo da čuju”, što im je donijelo nagradu Gold Quill Award. Premisa je lani ostvarila 3,3 milijuna eura prometa.

Kanceljak, nasuprot laičkim mišljenjima kako je uloga osoba zaduženih za odnose s javnošću da smisle akciju kojom će ispraviti neku poslovnu štetu, Kanceljak tvrdi suprotno: “To nije samo pitanje odnosa s javnošću, nego rukovođenja svime – kompanijom, politikom, karijerom, ugledom. Komuniciranjem se stvara klima uzajamnog povjerenja i vjera u realizaciju zajedničkih vizija i ciljeva, a ako ona ne postoji, ako nema angažiranih stručnjaka, koji će posredovati i osmisliti način komunikacije, sukobi su stalni.”

2. Sandro Baričević (Coca Cola)
Diplomski rad o utjecaju međunarodnih reklama na lokalnu kulturu, koji je Sandro Baričević (31), diplomirani profesor engleskog i filozofije, branio kod sadašnjeg ministra znanosti Gvozdena Flege, uvelike je odredio njegovu karijeru. Prve tri i pol godine radio je u Croatia Airlinesu, u doba kad je nacionalna tvrtka obnavljala flotu airbusa. Na poziv head-huntera otišao je na razgovor u Coca-Colu i posljednje četiri godine direktor je za odnose s javnošću za Hrvatsku i BiH Coca-Cole Adriatic. Bio je zadužen za marketing, PR Coca-Colina projekta Svjetskog prvenstva. Pohađa postdiplomski iz informacijskih znanosti i jedan je od 20 polaznika tečaja koji Coca-Cola organizira za zaposlenike u srednjoj i istočnoj Europi. Predsjednik Udruge za odnose s javnošću postao je prije dvije godine, a za njegova mandata članstvo se upeterostručilo. Ove godine izabran je za predsjednika PR doma Hrvatskog oglašivačkog zbora.

Baričević napominje da je credo stručnjaka za odnose s javnošću: “govori istinu”: “Laž najviše ugrožava kredibilitet. Informacija se može predočiti na više načina, što novinari jako dobro znaju, ali vrlo je važno da ona bude istinita i utemeljena ili na istraživanju ili na nezavisnim stručnim izvorima.”

3. Daria Mateljak Bartulin (Hauska & Partner)
Hauska & Partner konzultantska je kuća specijalizirana za strateško komuniciranje, a dio je mreže Hauska & Fleishman-Hillard koja sa sjedištem u Beču djeluje na području srednje i istočne Europe. Hauska & Partner ekskluzivni je zastupnik Fleishman-Hillarda u Hrvatskoj, drugog najvećeg svjetskog PR konzorcija. Na hrvatskom tržištu prisutni su od 1996., a savjetovali su niz uglednih klijenata. Predsjednik Uprave zagrebačke tvrtke je Leo Hauska, koji je 20 godina iskustvo stjecao u mnogim poznatim tvrtkama. Nakon što je neko vrijeme proveo na čelu Odjela za interno i eksterno komuniciranje u General Motors Austria, osniva tvrtku Hauska & Partner u Beču, a kao predsjednik H&FH mreže pretežno se bavi strateškim komunikacijama. Na mjestu glavnog direktora je Daria Mateljak Bartulin, članica Uprave Hauska & Partner. Po zanimanju je lingvist a upravo je na magisteriju međunarodnih odnosa. PR-om se bavi duže od deset godina i članica je britanskog Instituta za odnose s javnošću. Tvrtka danas surađuje s mnogim kompanijama i institucijama u Hrvatskoj, poput BAT – Tvornice duhana Zadar, Baxter Inc., Dubrovačke banke, Nove banke, VIPneta, a odnedavno su i savjetnici Vlade u privatizaciji Ine.

4. Drenislav Žekić (Podravka)
Drenislav Žekić, nekoć televizijski novinar, urednik Dnevnika i voditelj informativnih emisija, danas je direktor Korporativnih komunikacija u najvećoj hrvatskoj tvornici prehrambenih proizvoda. Apsolvent na Pravnom fakultetu s diplomom Studija novinarstva na Fakultetu političkih znanosti, Žekić je u Podravci najprije postao PR manager, a zatim direktor Sektora za odnose s javnošću. Na čelnom mjestu Korporativnih komunikacija je posljednje dvije godine, izabran je i za potpredsjednika Hrvatske udruge za odnose s javnošću.

Da je Podravka d.d. tvrtka koja, osim kvaliteti svojih proizvoda, veliku pažnju posvećuje i njihovoj promociji na tržištu, pokazuju i brojna domaća i međunarodna priznanja koja su u posljednjih nekoliko godina, osim za kvalitetu proizvoda, dobili i za odnose s javnošću. Popis priznanja za 2001. je podulji, a području za koje se brine Žekić dobila su nagradu za kompaniju s najboljim odnosima s medijima, za najbolju korporativnu web stranicu, dvije inozemne nagrade za godišnje izvješće koje je osmislio dizajnerski dvojac Bruketa-Žinić – Red Dot Award iz Essena i British Design & Art Direction Award iz Londona.

5. Marina Čulić Fischer (Dialog)
Iako je tvrtka DIALOG komunikacije d.o.o. osnovana u studenome 2000., počeci rada zapravo sežu u 1995. godinu, kad je kao “one man band” počela djelovati u okviru oglašivačke agencije BBDO Zagreb. Već tri godine poslije opseg poslova proširio se toliko da je unutar agencije osnovan posebni PR odjel. U studenome 2000. osnovana je zasebna tvrtka-kći Dialog komunikacije d.o.o., društvo za upravljanje tržišnim komunikacijama. Članica Uprave i izvršna partnerica je Marina Čulić Fischer koja je u tvrtki od samog početka. S diplomom studija novinarstva i magisterijem na Fakultetu socijalnih znanosti Karlova sveučilišta u Pragu, gdje je na smjeru komunikologije specijalizirala odnose s javnošću, nakon što je bila PR supervisor u agenciji Ogilvy & Mather u Pragu, 1995. je prešla u BBDO Zagreb. Nakon što je bila account manager i PR supervisor te voditeljica public relationsa u BBDO-u, pri osnutku Dialoga prije dvije godine imenovana je na vodeći položaj u tvrtki. Već godinama surađuje s American Expressom, Badelom 1862, Beiersdorfom, Electroluxom, Europlakat proreklamom, HEP-om, Karlovačkom pivovarom, Jamnicom, Plivom, Privrednom bankom Zagreb, Shellom, VIPnetom i mnogim drugima.

6.Nina Butić (Konkreta)
Konkretu d.o.o., agenciju za tržišno komuniciranje, osnovala je 2001. talijanska agencija za tržišno komuniciranje Studiocreta kako bi pratila svog klijenta i u Hrvatskoj, jer je kompanija Coop Consumatori Nordest osnovala hrvatsku tvrtku Hipermarketi Coop d.o.o. Uz Hipermarkete Coop, klijent agencije Konkreta je i tvrtka Circulus Regis d.o.o. koja upravlja trgovačkim centrom King Cross Jankomir. U Konkreti Nina Butić je voditeljica odnosa s javnošću za Hipermarkete Coop d.o.o. Diplomirala je povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu a potom se bavila likovnom kritikom i kustoskim radom. Koordinatorica je programa u Hrvatskom restauratorskom zavodu 1999. da bi potom prešla u tvrtku za tržišno komuniciranje Ogilvy & Mather Hrvatska gdje je radila kao PR project manager. Početkom 2002. počela je raditi u tvrtki za tržišno komuniciranje Konkreta kao voditeljica odnosa s javnošću za klijenta Hipermarketi Coop d.o.o.

7. Tomislav Thur (Atlantic grupa)
Tomislav Thür u Atlantic Grupi je od kolovoza 2001. na mjestu glavnog tajnika u čijem uredu se obavljaju i sve PR aktivnosti. Diplomirao je na Pravnom fakultetu u Zagrebu a magistrirao na Harvard Law School u SAD-u. Volontirao je u Hrvatskom uredu za vezu pri Promatračkoj misiji EU. Radio je u hrvatskim veleposlanstvima u Bernu i Washingtonu te u Misiji RH pri UN-u u Ženevi. Bio je voditelj Ureda nacionalnog koordinatora za Pakt o stabilnosti. Atlantic Grupa je vlasnik udjela u dvije operativne kompanije koje su nositelji osnovih poslovnih djelatnosti: Atlantic Trade d.o.o. koji se bavi distribucijom proizvoda široke potrošnje na tržištima Hrvatske i kroz vlasničku strukturu društava Ataco (Mostar, Sarajevo, Laktaši) na tržištu BiH te Cedevita d.o.o. čija je djelatnost proizvodnja prehambenih i farmaceutskih proizvoda.

8. Ines Delić (Hewlett-Packard)
Ujedinjenjem u svibnju ove godine s tvrtkom Compaq Computer, Hewlett-Packard postao je vodeći svjetski dobavljač IT proizvoda, tehnologija, rješenja i usluga. Zbrojeni prihodi obiju tvrtki u prošloj godini dosegnuli su iznos od 81,7 milijardi USD. Od 1998. jedna od 160 zemalja u kojima posluju je i Hrvatska. HP ne krije da je prisutnost na tržištu posredstvom PR-a iznimno važna, a u suradnji s PR agencijom Sfera Plus kombiniraju inhouse i outsourcing. Osoba zadužena za PR, oglašavanje i event management je 26-godišnja Splićanka Ines Delić. Diplomirala je novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu i počela raditi na mjestu marketing communications specialista, zadužena za PR, oglašavanje i event management. HP bira proizvode i usluge koje treba predstaviti lokalnom tržištu. Agencija distribuira informacije, prati medije i radi izvještaje u kojma se provjerava uspješnost rada. U HP-u smatraju da je PR uvijek u punom smislu oslonac prodaji.

9. Deana Stipanović (McDonald’s)
U McDonald’su voditelj odjela za odnose s javnošću je diplomirana pravnica Deana Stipanović. Zna engleski, francuski i talijanski, pasivno njemački i slovenski, na vodećim je poslovima godinu i pol. Članica je Hrvatske udruge za odnose s javnošću. “Odnosi s javnošću područje su šire od pojma glasnogovornika s kojim ga većina ljudi poistovjećuje. PR-ovac je najčešće osoba u pozadini ali je stalno uključen u rad svih odjela te u svakom trenutku mora biti upoznat sa svim situacijama i spremno i odgovorno komunicirati s javnošću. Dobra reputacija kompanije pokazatelj je njegove uspješnosti: McDonald’s je od samog početka svjestan da je ulaganje u lokalnu zajednicu osnova njegova poslovanja, a uloga je PR-ovca povezivati kompaniju s njenim okruženjem”, kaže Deana Stipanović.

10. Jasna Stilinović (IBM)
Od lipnja diplomirana ekonomistica, Jasna Stilinović zadužena je za Integrated Marketing Communications u IBM-u Hrvatska. Budući da su marketinško komuniciranje i promocija tvrtke tijesno usko povezani s cjelokupnom strategijom tvrtke, opseg poslova Jasne Stilinović vrlo je širok: razvijanje oglasnih programa, analiza uspješnosti kampanja, razvijanje strategije marketinških programa, plasiranje pravih poruka, plasiranje sponzorstava i donacija kao ulaganje tvrtke u lokalnu zajednicu u kojoj posluje. IBM je najveća svjetska informatička kompanija koja zapošljava oko 300.000 ljudi, a IBM Hrvatska d.o.o. osnovan je 1995. s podružnicama u Rijeci, Osijeku i Splitu.

11Dubravka Jusić Crvenković (VIP Net)
Dubravka Jusić Crvenković, rukovoditeljica Korporativnog sektora za komunikacije, u VIPnetu je od samog početka njegova rada. Diplomirala je na Filozofskom fakultetu povijest umjetnosti i francuski. Iskustvo u medijima stjecala je kao dvogodišnja dopisnica revije Svijet iz Los Angelesa, a potom i kao novinarka Mreže. Radila je kao prevoditeljica na HRT-u, nakon čega se 1998. zaposlila u VIPnetu gdje je dio uspješnog core teama. Voditeljica Ureda predsjednika Uprave bila je do veljače 2000. kad je imenovana voditeljicom korporativnih komunikacija. Odgovorna je za odnose s javnošću, interne komunikacije, korporativna sponzorstva i event management. Govori engleski, francuski i njemački.

11.Violeta Colić (Agrokor)
Violeta Colić, direktorica Ureda za odnose s javnošću u Agrokoru, završila je Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu a usavršavala se na London School of Public Relations, Zagreb (smjer: An Integrated Approach to Public Relations). Od srpnja 1996. do prosinca 1998. radila je u redakciji Informativnog programa Obiteljskog radija kao urednica vijesti i izvjestiteljica sa sjednica Vlade i Sabora. Potom je radila u zagrebačkom dopisništvu Novog lista, gdje je pratila gospodarski sektor te rad Vlade i Sabora. Od ožujka 1999. radi u Agrokoru kao direktorica Ureda za odnose s javnošću.

13. Dinko Lucić (PBZ)
Dinko Lucić, autor četiriju romana i dviju zbirki pjesama, urednik mnogih publikacija, od proze do stručne literature, izvršni je direktor Ureda Uprave za korporativne komunikacije i Sektora za razvoj odnosa s klijentima i marketing u Privrednoj banci Zagreb. Za dostignuća u marketingu PBZ je nagrađen sa šest Zlatnih zvona 2000. godine i dva Zlatna zvona 2001., kao jedina nagrađena banka u Hrvatskoj. Diplomiravši na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, uz studiranje na Fakultetu strojarstva, poslovno iskustvo počeo je stjecati u nekadašnjoj UBH (Udruženoj banci Hrvatske). Od 1998. do 2000. asistent je Uprave u Raiffeisenbank Austria d.d.. Sudjelovao je u kreiranju projekata za druge kompanije u sklopu Raiffeisena, kao što su Raiffeisen stambena štedionica, mirovinski fond, leasing i osiguranje. Kao izvršni direktor u PBZ-u odgovoran je za razvoj strateškog marketinga.

14. Marjan Jurleka (HT)
Čitava karijera Marjana Jurleke, direktora Korporativnog sektora za komunikacije u HT-u, vezana je za medije. Novinarsku karijeru počeo je u Studentskom listu, 70-ih i 80-ih radio je u Poletu, potom u dvotjedniku Start u kojem je godinu dana bio glavni urednik, do 1992. u Vjesniku. Od 1992. do kraja 1995. radio je u američkom veleposlanstvu u Zagrebu u Public Affairs odjelu. Bio jedan od pokretača i prvi direktor Jutarnjeg lista. Novinarski posao zamijenio je poslom PR-a što smatra zanimljivim jer je od osobe koja kreira informacije za čitatelje postao proizvođačem informacija za novinare. Prošao je brojne treninge u PR-u, od kojih izdvaja one u organizaciji PR agencije Premisa, te u Bruxellessu u američkoj školi za management (europski ured) MCE.

15. Mladenka Šutalo (Lura)
Osobe zadužene za odnose s javnošću u Luri d.d. u odjelu Korporativnih komunikacija dolaze s Filozofskog fakulteta. Mladenka Šutalo diplomirala je hrvatski jezik i književnost te magistrirala integrirane marketinške komunikacije na Northwestern sveučilištu u SAD-u, a njezina suradnica, s kojom ravnopravno dijeli poslove, diplomirana je povjesničarka umjetnosti i komparatistica Tamara Pecoja. Budući da se s ukupnim prihodom od 1,7 milijardi kuna 2001. Lura svrstala među najveće tvrtke u Hrvatskoj, odjel prema njihovim riječima njeguje otvoreno i intenzivno komuniciranje s novinarima, potrošačima, poslovnim partnerima, medijima i drugim zainteresiranima. “Komuniciramo raznim sredstvima, od priopćenja i konferencija za medije do posjeta Lurinim pogonima koje organiziramo za studente, učenike, potrošače, poslovne partnere, medije, do brošura i raznih oblika korporativne promocije ”, ističe Mladenka Šutalo.

16. Nikolina Vicolić (Adriatic Luxury Hotels)
Nikolina Vicelić s navršenih 30 godina iza sebe već ima bogato radno iskustvo. Diplomirana ekonomistica sa znanjem engleskog i njemačkog, postdiplomantica na Ekonomskom fakultetu za turizam i vanjsku trgovinu u Dubrovniku, nakon nekoliko promjena radnih mjesta u turističkoj agenciji Hoteli Dubrovnik i Dubrovačkoj banci, lani je počela raditi kao voditeljica odnosa s javnošću u Adriatic Luxury Hotels d.o.o. u Dubrovniku. Sudjelovala je na brojnim seminarima na American College of Management and Technology i Horwath Consulting Zagreb.

Adriatic Luxury Hotels je management kompanija koja upravlja četirima hotelima, od kojih su tri u Dubrovniku (Excelsior, Bellevue i Dubrovnik Palace) te Grand Hotel Bonavia u Rijeci.

17. Jadranka Conrad (Zagrebačka pivovara)
Tek kad se 1991. vratila u Hrvatsku nakon petogodišnjeg boravka u Kanadi, profesorica komparativne književnosti Jadranka Conrad zainteresirala se za PR. Danas PR manager u Zagrebačkoj pivovari, dotad se odnosima s javnošću bavila samo teorijski na postdiplomskom na sveučilištu u Ottawi. Došavši u Zagreb, u Ministarstvu informiranja stječe prva iskustva. Vodeće funkcije u izdavačkoj tvrtki Pegaz i međunarodnom jezičnom centru Berlitz dragocjena su iskustva u poslu koji danas obavlja u Zagrebačkoj pivovari.

Budući da je Zagrebačka pivovara prerasla u vodeću pivovaru, s lanjskim udjelom proizvoda na hrvatskom tržištu od čak 43 posto, složeni poslovi javnih odnosa bitan su faktor poslovanja tvrtke.

18. Tajana Tomašević (Raiffeisenbank Austria)
Tajana Tomašević izvršna je direktorica za marketing i odnose s javnošću Raiffeisenbank Austria d.d. (RBA). Čitava njezina poslovna karijera vezana je uz bankarstvo i financije. Osmogodišnju karijeru u Trgovačkoj banci, gdje je radno iskustvo započela na mjestu voditeljice odjela evidencije komisijskih poslova a potom računovodstva, završila je kao kandidat za predsjednika Uprave, a 1999. je otišla u RBA. Pohađala je mnoge seminare, konferencije i tribine o bankarstvu i marketingu. Govori engleski i njemački.

19. Snježana Bahtijari (Tesla Ericsson)
Diplomirani politolog Snježana Bahtijari direktorica je Kompanijskih komunikacija u Ericssonu Nikoli Tesli. Referentica za informiranje i odnose s javnošću postala je 1987., a prije tri godine voditeljica marketinškog komuniciranja i odnosa s javnošću te članica top managementa, a od ove godine članica je užeg poslovodstva i na čelu je odjela s deset stručnjaka koji su po obrazovanju inženjeri elektrotehnike, politolozi, sociolozi, profesori engleskog i ekonomisti. U toj dinamičnoj tvrtki sa 1162 zaposlena, od kojih su 78 posto visokoobrazovani a 8 posto magistri i doktori znanosti, te s lanjskom neto prodajom od 1238 milijuna kuna, o odnosima s javnošću vodi se posebno velika briga.

20. Gordan Bajtek (McCann-Erickson)
Međunarodna agencija McCann-Erickson Croatia dio je najveće svjetske full service marketinške agencije McCann Erickson Worldwide i jedna je od prvih takvih agencija u Hrvatskoj. Od osnutka 1989. porasla je gotovo deset puta, a PR odjel osnovan je prije četiri godine. Gordan Bajtek direktor je odjela za odnose s javnošću u McCann-Ericksonu zadužen za rad s klijentima, a na njihovoj su listi respektabilni klijenti kao što su Agrokor i Coca-Cola. Diplomirao je na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, a u engleskom Leicesteru magistrirao je masovne komunikacije. Iskustvo stječe u Americi kao PR manager, a zajedno s odvjetnikom Anthonyjem J. Peraicom i u suradnji s HTV-om osniva Croatian-American Television, jednosatni tjedni program za hrvatske iseljenike. Nakon povratka u Hrvatsku, kao dobar poznavalac agencijskog tržišta u sklopu McCann Ericksona osniva PR odjel i ističe da radi s osmero mladih sposobnih ljudi.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika