Objavljeno u Nacionalu br. 361, 2002-10-16

Autor: Marko Ćustić

Prvo partnersko izdanje Burde i Nacionala na svim kioscima

Najuspješniji ženski časopis stigao u Hrvatsku

Od ponedjeljka 19. listopada je u prodaji prvi broj Lise, ženskog časopisa koji se u devet europskih zemalja prodaje u više od dva milijuna primjeraka, obiluje atraktivnim, jezgrovitim i svježim informacijama o modi, kozmetici, stanovanju, prehrani i društvu za kreativne i zaposlene mlade žene, a prodaje se po pristupačnoj cijeni od četiri kune

Prvi broj lise je na kioscimaPrvi broj lise je na kioscimaU ponedjeljak, 14. listopada, na hrvatskim se kioscima pojavio prvi broj ženskog časopisa Lisa. Riječ je o prvom izdanju tvrtke Burda Nacional d.o.o., zajedničkog projekta vodećega njemačkog izdavača Hubert Burda Media i Nacionala. Raznovrstan sadržaj namijenjen mladim ženama i vrlo pristupačna cijena glavne su prednosti zbog kojih se Lisa danas prodaje u više od dva milijuna primjeraka tjedno.

Hrvatska je dvanaesta zemlja u svijetu koja se pridružila Lisinoj obitelji. Lisa je počela izlaziti u Njemačkoj 1994., a zamišljena je kao tiskovina koja bi mladim i zaposlenim ženama u dobi od 20 do 40 godina pružila atraktivne, jezgrovite i svježe informacije o različitim temama, od mode, kozmetike, stanovanja, prehrane do društvenih tema.

Zahvaljujući bogatom i zanimljivom sadržaju, Lisa je u Njemačkoj uspjela preuzeti vodeće mjesto na tržištu i danas se prodaje u više od šest stotina tisuća primjeraka tjedno. Iz nje je nastalo još deset specijaliziranih izdanja koja se prodaju pod Lisinim brandom. Među ostalima, specijalizirani mjesečnici posvećeni stanovanju i dekoraciji, cvijeću i bilju, te kuhanju, koji se svi prodaju u nakladama višim od dvjesto tisuća primjeraka. Također, u Njemačkoj se izdaju i specijalizirane Lisine publikacije posvećene frizurama, dijetama, zdravlju i drugim temama.

Projekt hrvatske Lise od početka vodi direktorica izdanja Katarina Kraus koja je u Zagreb stigla prije dva mjeseca kada je i počela formirati redakciju Lise kao prvoga zajedničkog projekta Hubert Burda Medije i Nacionala. Prije dolaska u Burdu Nacional, Katarina Kraus radila je u Moskvi, u ruskom ogranku Burde Eastern Europe koji je najveći uspjeh postigao upravo s Lisom. Ruska je Lisa lansirana 1995., a danas je lider na tržištu. Osim politologije, Katarina Kraus završila je i hrvatski i ruski jezik, a njezina velika želja bila je raditi u Hrvatskoj, posebno na ovako važnom projektu.

“U Rusiji se Lisa sada prodaje u više od 900 tisuća primjeraka. Riječ je o vrlo uspješnom časopisu koji je vodeći na tržištu po prodaji i po broju oglasa. Primjerice, prošlotjedno rusko izdanje Lise sadrži više od pedeset stranica reklama. Nakon Rusije, s Lisom smo krenuli u Češkoj, ali smo je u toj državi preimenovali u Katku, jer se pokazalo da bi to ime Česima više odgovaralo. Ime je mijenjano i u Rumunjskoj, tamošnje se izdanje zove Ioanna. Ukrajinska Lisa postoji još od 1998., a od početka ove godine izdaje se i u Kazahstanu. Ovog smo proljeća krenuli i u Srbiji, gdje smo Lisu izdali kao dvotjednik s nakladom od šezdeset tisuća primjeraka. Međutim, do danas je prerasla u tjednik s dvjesto tisuća prodanih primjeraka. Ovih dana kreće i slovensko izdanje Lise”, kazala je Katarina Kraus.

Od dolaska Katarine Kraus užurbano se radilo kako bi se prvo zajedničko izdanje Hubert Burda Medije i Nacionala na tržištu pojavilo u planiranom roku. Vrlo brzo okupljena je skupina grafičara, novinara, prevoditelja i stručnjaka drugih profila, a redakcija je opremljena najmodernijom informatičkom opremom i postavljena u Nacionalovoj zgradi u središtu Zagreba.

Katarinu Kraus u Zagrebu je već dočekala novoimenovana glavna urednica hrvatske Lise Silvia Praprotnik. Nakon uspješna pokretanja magazina Extra! i zapaženih kolumni o seksu u tom tjedniku, Silvia Praprotnik bila je prvi izbor za čelno mjesto novog projekta Burde i Nacionala. Silvia Praprotnik poslana je na stručno usavršavanje u Offenburg, sjedište Hubert Burda Medije. Tamo su je za posao glavne urednice Lise pripremali čelni ljudi koncerna u najsuvremenijem centru za razvoj Medien Park.
“Zahvaljujući Lisi, i žene u Hrvatskoj moći će si priuštiti ženski časopis. To više neće biti luksuz, jer će u Lisi na jednom mjestu moći pronaći sve što i u drugim časopisima, modne trendove, kozmetičke savjete, recepte koje će moći jednostavno pripraviti, odgovore na pitanja o uređenju interijera, vrta ili balkona, te aktualne medicinske i seksološke teme, a sve to po povoljnoj cijeni. Danas je teško izdvojiti mnogo novca za kupnju tiska, ali žene će si Lisu sigurno moći priuštiti.

Razlika između Extre! i Lise su koncepcijske, Extra! se više bavi slavnim i poznatim osobama, dok je Lisa bezvremenska i ne bavi se tračevima”, kazala je Silvia Praprotnik.

Organizacija posla oko Extre! razlikuje se od one oko Lise. Silvia Praprotnik okupila je vrhunski tim profesionalaca, prevoditelja, novinara, lektora i grafičkih dizajnera s bogatim iskustvom.

“Malen smo tim, ali kao takav savršeno funkcioniramo. Mojim suradnicima pripada veći dio zasluga za Lisu, da nema njih ne bi bilo ni Lise. Ja sam samo supervizor. Neki će možda zazirati od niske cijene, jer naši ljudi uvijek misle da je kvalitetno samo ono što je skupo. S vremenom će se uvjeriti da u Lisi mogu pronaći bolje sadržaje nego u bilo kojem ženskom tjedniku ili mjesečniku.

Presretna sam jer radim s mladim, ambicioznim ljudima punim ideja i poleta s kojima savršeno komuniciram. Atmosfera u redakciji je predivna. Ostvario mi se životni san, kreiram novine koje će razveseliti i informirati žene, a još me za to i dobro plaćaju. S druge strane, i dalje mogu svoje novinarske ambicije ostvarivati kroz Extru!, gdje i dalje pišem svoje kolumne o seksu. Stoga ni u čemu nisam zakinuta zbog novog posla koji sam preuzela. Najgore što bi mi se moglo u životu dogoditi bilo bi da radim posao koji me ne može ispuniti. U ovom poslu imam slobodne ruke da radim onako kako mislim da je najbolje”, kazala je Silvia Praprotnik.

Glavna urednica Lise pojašnjava da novi časopis pokriva sve sfere ženskog života, ali da najviše pozornosti posvećuje emocijama. Utoliko se razlikuje od ostalih časopisa.

“Lisini suradnici vrhunski su stručnjaci, liječnici specijalisti, odvjetnici, psiholozi, psihoterapeuti, pedagozi, ekonomisti i socijalni radnici, a svi će oni svojim savjetima pomagati čitateljicama. U Lisi svako područje pokriva kompetentna osoba, bilo da je u pitanju, kozmetika, medicina, uređenje interijera ili cvijeće i bilje. Čitateljice saznaju mnogo korisnih savjeta koje ne mogu naći u drugim novinama na tako stručnoj razini.

Lisa donosi i vrlo potresne životne priče, kroz koje možda svatko od nas može pronaći odgovore na svoje životne krize ili traume. Na kraju, pomoć daje stručnjak za određeno područje. Jamčimo da su sve priče te vrste koje objavljujemo u Lisi istinite i da ti ljudi zaista postoje”, kazala je Silvia Praprotnik.

Burda Eastern Europe dio je jednog od najvećih izdavačkih koncerna u Europi, Hubert Burda Medije. Ta je tvrtka tijekom 2001. imala ukupan prihod veći od 1,8 milijardi eura uz rast od 10,7 posto u vrlo teškoj godini za svjetsko izdavaštvo. Hubert Burda Media u svijetu izdaje više od dvije stotine časopisa. Samo na Burdu Eastern Europe otpada pedesetak izdanja. Tvrtka je iznikla iz inicijative Raise Gorbačov i Aenne Burda, koje su prije petnaestak godina uspjele pokrenuti rusko izdanje časopisa Burda Moden. Časopis se u tadašnjem SSSR-u mogao kupiti samo preko sindikata, a izazvao je pravu revoluciju u izdavaštvu Istočne Europe, možda čak i malo pomogao rušenju istočnog bloka. Početna naklada od sto tisuća primjeraka prodala se prvog dana izlaska, lukavo tempiranog na u SSSR-u rado slavljeni Međunarodni dan žena 8. ožujka 1987. Naklada je spektakularno rasla i u jednom trenutku iznosila je milijun primjeraka, a danas je na stabilnih 400 tisuća. Da je rusko tržište puno potencijala u izdavaštvu pokazuje i uspjeh časopisa za tinejdžerice Oops! lansiran 2001. koji je odmah preuzeo vodeću poziciju na tržištu.

Ipak, Istočna Europa i Njemačka nisu jedina tržišta za Lisu. Taj je časopis vrlo rado čitan i u Tajlandu, Indoneziji i Vijetnamu.

Danas Burda Eastern Europe uz podružnice u Poljskoj, Češkoj, Rumunjskoj, Ukrajini, Rusiji, Kazahstanu, Srbiji i Crnoj Gori ima i dvije nove, u Sloveniji i Hrvatskoj. Ukupno izdaje više od pedeset časopisa, što je gotovo četvrtina ukupnih izdanja Hubet Burda Medije.

Širenje Hubert Burda Medije nastavit će se i u Hrvatskoj preko zajedničke tvrtke Burde Nacional. Lisa je samo prvo u nizu brojnih izdanja koja se pripremaju. Čitatelji uskoro mogu očekivati druga ugodna iznenađenja na kioscima.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika