Objavljeno u Nacionalu br. 405, 2003-08-19

Autor: Mladen Pleše

NOVA TALIJANSKA INVESTICIJA U DALMACIJU

Abbateovi brzi čamci preporodit će Ugljan

Novi vlasnik ugljanske Lamljane Tullio Abbate, koji će tamo u gradnju jahti i čamaca uložiti 30 milijuna eura, Zadranima će se 27. i 28. rujna zahvaliti na prilici za kupnju brodogradilišta utrkom Svjetskog prvenstva Formule 2000, čamaca koji jure 200 km/h, pred gradskom rivom

Riječ je o trkaćim čamcima vrijednim u prosjeku oko 70 tisuća eura. Oni imaju motore od 2000 kubika koji im omogućavaju postizavanje brzina većih čak od 200 km na satRiječ je o trkaćim čamcima vrijednim u prosjeku oko 70 tisuća eura. Oni imaju motore od 2000 kubika koji im omogućavaju postizavanje brzina većih čak od 200 km na satJednom od najpoznatijih svjetskih proizvođača superbrzih čamaca i luksuznih jahti Tulliju Abbateu potrebno je obično oko tri sata da od talijanske luke Monfalcone dojuri do Zadra. No 15. kolovoza ove godine trebalo mu je neusporedivo više vremena: gotovo dvostruko više vremena izgubio je tražeći na hrvatskoj strani visoko oktanski benzin za svoj čamac Senna dugačak 15 metara. U toj seriji Abbate je izgradio deset čamaca, od kojih je devet prodao, a jednoga je zadržao za sebe. U taj morski monstrum stane ukupno čak dva puta po 380 litara visoko oktanskog benzina, no kako mu je prosječna brzina gotovo 100 km na sat, toliko goriva bilo je dovoljno Abbateu da doplovi samo do Maloga Lošinja. Tamo ga je međutim dočekalo neugodno iznenađenje: nigdje na otoku nije bilo goriva za njegov čamac. Abbate je ipak uspio doći do Murtera, no ni tamo nije bio bolje sreće: dobio je asmo 100 litara, i to običnog super benzina pa mu je zbog toga motor vrlo brzo “zatrokirao”. Na kraju su Abbatea morali i tegliti do luke u Zadru, gdje je imao dogovorenu konferenciju za medije. No već u subotu, 16. kolovoza, Abbateov bolid Senna opet je bio u punoj formi: 90 milja, kolika je udaljenost od Zadra do Hvara, prevalio je za manje od sat i 45 minuta. Doduše potrošio je svih 720 litara benzina tako da se opet našao na sličnim mukama kao i na Murteru: ni na Hvaru nije bilo visoko oktanskog benzina. No ni nestašica kvalitetnog goriva kao ni činjenica da je Ministarstvo pomorstva, prometa i veza prije ljeta odbilo njegovu ponudu za kupnju šibenskog remontnog brodogradilišta nisu odvratili Abbatea od ideje da se preseli u Hrvatsku i pokrene novi posao. Za samo nekoliko dana, 1. rujna, Tullio Abbate postat će vlasnikom brodogradilišta u Lamjani na otoku Ugljanu, nedaleko od Zadra. U znak zahvalnosti Abbate je građane Zadra odlučio nagraditi nesvakidašnjim spektaklom: ispred rive će se krajem rujna održati jedna od spektakularnih utrka za svjetsko prvenstvo brzih čamaca Formula 2000.

Uporni talijanski graditelj čamaca za utrke i jahti uspio je u namjeri da svoj posao preseli u Hrvatsku i od 1. rujna postat će vlasnik brodogradilišta Lamljana na UgljanuAlpe Adria Hypobanci Tullio Abbate će za brodogradilište u Lamjani platiti ukupno pet milijuna eura: 1,5 eura u gotovini, a preuzet će i dug od 3,5 milijuna eura. Uz to, Abbate će uložiti u brodogradilište koje je svojedobno kupio Walter Wolf još 25 milijuna eura u opremi i strojevima. Budući da Wolf nije podmirivao obveze prema banci, brodogradilište je preuzela Hypo banka i ona će ga početkom rujna prenijeti u vlasništvo Tullija Abbatea.

U ekskluzivnom razgovoru za Nacional Tullio Abatte otkrio je svoje planove: “Odmah početkom rujna započet će akcija čišćenja brodogradilišta od nagomilanog staroga željeza, krame, raznog smeća i otpada kojega ima toliko kao da ga se nije čistilo desetljećima. Za to će biti potrebno najmanje dva mjeseca. Odmah potom počet ćemo rekonstruirati, prilagođavati i stavljati u funkciju proizvodne pogone. Iz Italije će stići dio nužnih strojeva i opreme tako da će brodogradilište biti spremno za početak rada već potkraj ove godine. Prvu narudžbu već imam: u Lamjani ću do sredine sljedećeg ljeta izgraditi jahtu dužine 33 metra.”

U brodogradilištu Lamjana Abbate planira godišnje graditi šezdesetak plovila između 10 i 48 metara dužine. Usporedo sa stavljanjem brodogradilišta u puni pogon, počet će i rekonstrukciju cijeloga objekta. Tako će uz suhi dok i servisni centar niknuti moderan nautički centar i marina koju će koristiti vlasnici Abbateovih plovila, ali, dakako, i svi ostali nautičari. Od 118 zaposlenih Abbate namjerava zadržati na poslu oko sto ljudi, a oni koji imaju uvjete otići će u mirovinu. Osim toga namjerava do sljedeće godine zaposliti još pedesetak stručnjaka tako da će u cijelom kompleksu raditi ukupno 150 ljudi. Dio njih provest će neko vrijeme na usavršavanju u Italiji.

Abbate je i prije nego što je postao vlasnik brodogradilišta Lamjana odlučio pokazati s koliko ozbiljnosti pristupa cijeloj operaciji. Svojim je utjecajem i ugledom osigurao da se 27. i 28. rujna pred zadarskom rivom održi jedna od utrka za svjetsko prvenstvo u Formuli 2000 na moru. Njegov hrvatski partner, zadarski odvjetnik Davor Buljan, osnovao je hrvatsko udruženje za utrke Formule 2000 koje je dobilo licencu za organiziranje prve takve utrke u Hrvatskoj. Bit će to spektakl kakav još nije priređen u Dalmaciji: pred zadarskom publikom i turistima nastupit će 26 posada iz 15 država. Riječ je o trkaćim čamcima vrijednim u prosjeku oko 70 tisuća eura. Oni imaju motore od 2000 kubika koji im omogućavaju postizavanje brzina većih čak od 200 km na sat. Morski bolidi, inačice trkaćih automobila Formule 1, natjecat će se u tri discipline: u prvoj pod nazivom “Speed limit” radarom će se izmjeriti koji je od čamaca postigao najveću brzinu. U drugoj utrci “Match race” svaka će momčad nastupiti s dva čamca koji će se natjecati u parovima, a u trećoj, najvažnijoj utrci, pobjednik će biti onaj koji će u najkraćem vremenu proći 40 krugova. Pobjednika čeka nagrada od 20 tisuća eura. Cijeli spektakl prenosit će više svjetskih televizijskih kompanija koje procjenjuju da svaki prijenos utrka Formule 2000 prati oko 200 milijuna gledatelja širom svijeta.

Muški članovi obitelji Abbate već su više od sedamdeset godina među najuspješnijim svjetskim vozačima morskih bolida. Uostalom otac Tullija Abbatea Guido bio je talijanski rekorder u vožnji brzim čamcima, a kako bi dobio što brži čamac, odlučio ga je sam sagraditi. Zbog toga je u rodnom Tremezzu, mjestašcu na Lago di Comu, otvorio radionicu koja je ubrzo prerasla u malo brodogradilište brzih čamaca i jahti. Guido Abbate izgradio je samo oko tisuću čamaca, a njegov sin Tullio, koji je u očevu brodogradilištu počeo raditi kao dječak, već sa 19 godina napravio je svoj prvi sportski bolid. Od tada je Tullio Abbate izgradio više od osam tisuća brzih čamaca i jahti koji su pronijeli njegovo ime po cijelom svijetu. Tullio Abbate bio je 16 puta prvak Italije u brzoj vožnji po moru i po dva puta prvak svijeta i Europe. Njegov sin Tullio Mario Abbate nastavlja djedovu i očevu tradiciju: natječe se u utrkama Formule 2000 i slovi za najtalentiranijeg mladog vozača, a nakon što se njegov otac Tullio preseli zbog posla u Zadar, preuzet će njegovo brodogradilište u Tremezzu.

Dok će se u Zadru Francuz Bruno Corsin i Šveđanin Jonas Andersson boriti za titulu svjetskog prvaka, prvi put na jednom takvom spektaklu pojavit će se i hrvatski pilot. Bit će to Ivan Šola kojemu je Abbate ustupio jedan od svojih najboljih trkaćih bolida. Tako će Šola biti jedan od rijetkih sportaša na svijetu koji je imao priliku ogledati se u brzim vožnjama na ledu, moru i asfaltu. Šola je, naime, nastupio na zimskoj olimpijadi u Salt Lake Cityju vozeći bob četverosjed, prije toga sudjelovao je u utrkama Formule 3 na Grobničkom polju, a sada će se u Zadru, zahvaljujući Tulliju Abbateu, okušati i u brzoj vožnji na vodi.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika