Objavljeno u Nacionalu br. 417, 2003-11-12

Autor: Paula Bobanović

Novi modeli BMW-a

BMW je na promociju novih modela u Andaluziji potrošio 2.000.000 eura

BMW je u Španjolskoj za promociju novih modela zakupio brdo te sagradio ondje strmu makadamsku cestu s umjetnim blatom i dubokim barama te parkiralište, autopraonicu, restoran i press-salu

Model 645Ci u Njemačkoj će koštati 72.000 EUR-a, a ovisno o dodatnoj opremi cijena se može popeti i do 85.000.Model 645Ci u Njemačkoj će koštati 72.000 EUR-a, a ovisno o dodatnoj opremi cijena se može popeti i do 85.000.Prošlotjedna promocija dva nova BMW-ova modela automobila ? BMW-a X3 i Coupea 645Ci u španjolskoj Malagi, nije bila samo demonstracija novih tehnologija u automobilskoj industriji, nego i financijske moći trenutačno jednog od vodećih svjetskih proizvođača luksuznih automobila. Dvodnevni program prezentacije njihovog novog terenca i sportske limuzine planiran je, kako smo saznali, godinu dana unaprijed. Na organizaciji cijelog događaja radio je tim od stotinjak ljudi, a prvi dan smo testirali model X3 3.0i. Osim tridesetak novinara iz cijele Europe, u Malagu je doputovalo za ovu priliku isto toliko BMW-ovih djelatnika koji su se brinuli o organizaciji prezentacije ? pretpostavlja se da je promociju ovih automobila stajala dva milijuna eura.

Na 323 kilometra dugoj ruti kroz Andaluziju, odabrane su ceste na kojima se podjednako mogla ispitati maksimalna brzina automobila na autoputu, u brdsko-planinskim uvjetima vožnje kao i na off-roadu. Unatoč jakom suncu na kojem su automobili bili parkirani, temperatura u njima nije bila nepodnošljiva zbog infracrvenog senzora koji automatski regulira zatamnjenost vjetrobranskog stakla i tako smanjuje zagrijanost unutrašnjosti i do 10 stupnjeva. Sa 231 konjskom snagom benzinskog motora, X3 3.0i je najsnažnija verzija ovog BMW-a, teškog oko 1800 kilograma. Unatoč tome na autoputu je od 0 do 100 km/h ubrzao za 7,8 sekundi, a s maksimalnom brzinom od 210 km/h bio je jedan od bržih automobila na cesti. Kako zbog odlične zvučne izolacije unutrašnjosti, tako i zbog osam zvučnika izlazne snage 500 W, s najsuvremenijim hi fi sustavom dovoljnim da ozvuči manji klub. Zbog dizajna terenca, ali i pejzaža koji su se otvarali čestim usponima na nadmorske visine iznad 1100 metara, vožnja se povremeno pretvarala u turističko razgledavanje prirode.

Ovaj model automobila BMW je počeo razvijati kombinirajući model kompakt i terenac X5, s namjerom da kupcima ponude automobil koji će biti jednako praktičan i za gradsku vožnju, ali i za otvorenu cestu. Kako su izjavili na tiskovnoj konferenciji, ispitujući tržište, shvatili su da sve veći broj kupaca u svijetu traži automobil koji će objedinjavati i karakteristike brzih osobnih automobila ali i istovremeno imati dovoljno prostora u prtljažniku za smještaj opreme i odlazak u prirodu. Zato su, kako su objasnili, ciljna skupina ovog automobila mlađi uspješni poslovni ljudi, nekonvencionalnih navika, koji vole uživati u neobičnim putovanjima i istraživanju prirode. Za takve model X3 dokazao je da čak ni sporija vožnja ne mora uvijek biti i dosadna.

Nakon 200 kilometara puta, na odmorištu Gaucin na 1050 metara nadmorske visine, BMW-ovi automobilistički stručnjaci prije tri mjeseca sagradili su off-road stazu. Razlog je bio što prije pet mjeseci, kad su prvi put obišli andaluzijske terene, na predviđenoj test-ruti nije bilo niti jedne prikladne off-road dionice. Stoga su zakupili obronak ovećeg brda i na njemu bagerima iskopali strmu makadamsku cestu, s umjetnim blatom i dubokim barama, te kompletnim pratećim sadržajima ? parkiralištem za pedesetak automobila, auto-praonicom, montažnim restoranom i press-salom.

U X3 je ugrađen i sofisticirani xDrive sustav za kompjutorsku kontrolu sva 4 kotača. Naime, za razliku od klasičnog DSC (Dynamic Stability Control) sustava koji reagira tek kad se kotači već počnu okretati, xDrive djeluje unaprijed, procjenjujući opasnost od mogućeg klizanja automobila prema pritisku papučice gasa. Ovisno o jačini prianjanja guma na podlogu xDrive detektira opasnost u milisekundama, što je dovoljno da se automatski uključi kompjutorska kontrola raspodjele pogonske sile između sva četiri kotača, koja vraća auto u stabilan položaj. Na off road stazi, na neravnoj makadamskoj nizbrdici od 43 stupnja dugoj 15-ak metara, provjerili smo kako radi Hill Descent Controll ? trebalo je samo uključiti tipku HDC i mjenjač ubaciti u prvu da bi BMW X3 automatski izjednačavao okretaje kotača, spuštajući se kompjutorski kontroliranom brzinom od 5-8 km/h. U suprotnom smjeru je pak isti uspon X3 savladao jednakom lakoćom.

Informacije o stanju na cesti, biranje najkraćih ruta do zadanog cilja i sve što se god tijekom vožnje može zamisliti, vozač dobiva na kompjutorskom displayu. Ovaj je automobil gotovo robotiziran, no uz satelitsku navigaciju, televizor i radio, te automobilski ključ u čiju se memoriju mogu unijeti podaci o željenoj poziciji sjedala za vozača, željenoj temperaturi u vozilu, te ‘follow me home’ svjetala, može se reći vlasniku ostavlja vrlo mnogo prostora za iskazivanje individualnih vozačkih vještina.

Iste večeri u foajeu hotela vodeći ljudi BMW-a predstavili su i posljednju verziju BMW Coupea – model 645Ci. Riječ je o predizajniranoj i predimenzioniranoj šminkerskoj sportskoj limuzini s visokokvalitetnom kožom presvučenim sportski dizajniranim sjedištima i iznimno elegantnoj komandnoj ploči izrađenoj od matiranog metala. Kao što nam je rekao jedan od vodećih ljudi iz dizajnerskog odjela, Joachim Paetzel, “da bi se udovoljilo zahtjevnoj klijenteli koja uglavnom kupuje ovakve automobile, dizajneri u BMW-u moraju posebnu pažnju posvetiti materijalima koje koriste u proizvodnji ovakvih luksuznih tipova automobila. Primjerice teleća koža, u koju je presvučena unutrašnjost ovog modela, potječe iz Južne Afrike i Australije jer je najkvalitetnija.” Na pitanje ima li u odabiru boja za automobile pomodarstva, Paetzel je nastavio: “Problem je u tome što mi u dizajnerskom odjelu saznamo da se priprema novi model pet do sedam godina prije no što se prvi automobil pojavi na tržištu. Zbog toga mi moramo ponekad biti vidoviti i znati što će za pet ili sedam godina biti moderno, ali samim time na neki način i kreiramo budućnost. Jedan tim od oko 50 ljudi brine samo za vanjsko uređenje i boju automobila, a isto toliko ljudi brine o izgledu interijera. Tek usklađivanjem svih naših ideja automobil dobiva konačan izgled. Naš posao smatramo uspješno obavljenim ako je unutrašnjost toliko savršena da kupac u njoj uživa već pri prvom susretu s automobilom. Kad je riječ o vanjskim bojama automobila, čak i njih ponekad prilagođavamo tržištu kojem je namijenjeno. Neki od ovih modela pojavit će se uskoro u mocca-smeđoj boji, koja je relativno nova u automobilskoj industriji, ali kako se tamno-smeđa vraća u modu, ovi će automobili na ulici odisati vrhunskom elegancijom.”

Budući da se BMW prodaje i na američkom tržištu, o tome kakve automobile tamo prodaju, Joachim Paetzel kaže: “Ponekad je za odabir boje potreban i ambijent. Nemamo posebne boje automobila koje plasiramo na američko tržište, ali urban-green koju smo osmislili za model X3, zamišljam u okruženju jednog Las Vegasa ili San Tropeza.”

Idućeg dana ruta od oko 240 kilometara vodila je manjim dijelom po autoputu, a zatim planinskim predjelima na široku i zavojitu, dvosmjernu novoasfaltiranu cestu. Već pri samom startu s naplatnih kućica u smjeru Marbelle, pokazala se moć motora od 300 konjskih snaga. Mjenjač prebačen u automatsku vožnju omogućio je doista da se brzina od 0 do 100 km/h dosegne u 5,6 sekundi. Pri brzinama od 180 km/h, putnici u ovom automobilu zalijepljeni su za sjedala kao u avionu koji polijeće.

Velika brzina kojom može proći kroz zavoje, zbunjuje ostale sudionike u prometu. U drugoj brzini ovaj auto pojuri do 120 km/h, pa je pretjecanje autobusa ili šlepera moguće i ispred nepreglednih zavoja – dovoljno je tek tridesetak metara prazne ceste. Na ravnim dionicama ovakvi manevri izvode se još brže i jednostavnije, uz pomoć mjenjača brzina koji se nalazi na volanu, pa prema riječima vozača Williamsa, Marca Genea, vrlo podsjeća na vožnju u Formuli 1. Naročitu pomoć pri velikim brzinama pruža tzv. head-up display. Naime, preko projektora ugrađenog iza komandne ploče svi osnovni podaci ? brzina, broj okretaja, prijeđeni kilometri, reflektiraju se na vjetrobranskom staklu, što daje ugođaj kokpita lovačkih aviona i omogućuje vozaču da pri velikim brzinama neprekidno prati cestu ? no uvjeti na cesti malo kad dopuštaju vožnju od 255 km/h koliko BMW 645Ci može pojuriti. I ovaj je model opremljen GPS-om, te kompjutorom preko kojeg se dobivaju svi podaci o automobilu i vožnji. Model 645Ci u Njemačkoj će koštati 72.000 EUR-a, a ovisno o dodatnoj opremi cijena se može popeti i do 85.000.

Vezane vijesti

BMW povlači 1.3 milijuna automobila serija 5 i 6

BMW povlači 1.3 milijuna automobila serija 5 i 6

Njemački proizvođač luksuznih automobila BMW povlači oko 1,3 milijuna vozila diljem svijeta zbog mogućih problema sa akumulatorom koji bi, u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika