Objavljeno u Nacionalu br. 439, 2004-04-13

Autor: Melisa Skender

PRESEDAN NA TRŽIŠTU SEKSI GAĆICA

Zagreb prvi u Europi s rubljem Victoria's Secret

Tajana Marinčić i Goran Juraković prvi su poduzetnici izvan Sjedinjenih Država koji su dobili pravo distribucije najpoznatije svjetske marke ženskog donjeg rublja

"Još uvijek tragamo za djevojkom koja bi imala obline, dakle ne bi smjela biti premršava, a ujedno ne bi smjela biti ni premlada. Takve djevojke je kod nas prilično teško pronaći", objašnjava Juraković."Još uvijek tragamo za djevojkom koja bi imala obline, dakle ne bi smjela biti premršava, a ujedno ne bi smjela biti ni premlada. Takve djevojke je kod nas prilično teško pronaći", objašnjava Juraković.U točnost slogana “Donje rublje marke Victoria’s Secret dovodi muškarce u kušnju” uskoro će se imati priliku uvjeriti i hrvatska javnost. Otvaranje prvog zagrebačkog dućana u kojem će se nuditi žensko rublje ove razvikane američke marke najavljuje se za mjesec dana, ili najkasnije do početka lipnja. Dvoje mladih poduzetnika, Tajana Marinčić i Goran Juraković, su se prošlog tjedna vratili iz Amerike gdje su zaključili više od godinu dana duge pregovore s menadžerima kompanije i uzeli prve uzorke koje će nuditi u dućanu na uglu Dežmanove ulice i Ilice. Victoria’s Secret je marka donjeg rublja koja postoji od 1982. kad je Les Wexner, generalni i izvršni direktor kompanije Limited Brands Inc., za vrijeme boravka u Los Angelesu slučajno zalutao u salon s europskim donjim rubljem. Okružen raskošnom čipkom na minijaturnim komadima svilenih gaćica, grudnjaka i kombinea, zaključio je kako bi se isti koncept mogao vrlo isplativo razvijati i kao lanac dućana sa seksi donjim rubljem diljem Amerike. Ideja o američkom rublju europskog dizajna i nije tako neobična, ako se zna da se europska moda visoko cijeni na američkom tržištu, a o čemu govore i njezine visoke cijene. Stoga ne čudi što Victoria’s Secret nikad nije pretendirala na europsko tržište, iako se ne može reći da u tom dijelu svijeta nema svojih poklonika. Čudno je, međutim, kako je 26-godišnjem apsolventu ekonomskog fakulteta u Zagrebu i 23-godišnjoj honorarnoj novinarki Jutarnjeg listu pošlo za rukom nagovoriti rukovodstvo kompanije da učini svojevrstan presedan.

Bob Dylan koji se u 40 godina glazbene karijere nikada nije nastupao u marketinškim kampanjama, bez razmišljanja je to učinio za Victoria's Secret Victoria's Secret ima 1014 lokala ? najveći je na Manhattanu, površine 21000 četvornih metara, s godišnjim prometom od 2,4 milijarde USD“Vidjela sam to rublje i reagirala valjda kao i svaka žena na svijetu. Odmah mi je palo na pamet kako bi bilo dobro da se može kupiti i u Hrvatskoj. Međutim, njihova prva reakcija, kad sam se javila s tom idejom, bila je da nisu zainteresirani za otvaranje svojih predstavništava u Europi a da zastupništvo ne daju nikom. To je bio kraj diskusije”, kaže Tajana Marinčić, koju tako odlučno odbijanje nije pokolebalo. Odlučila je “potegnuti” neka poznanstva i obratila se urednici američkog Cosmopolitana Kate White. Preko nje je o ideji obaviještena i predsjednica uprave i izvršna direktorica Victoria’s Secreta. Nakon toga je uslijedilo dugotrajno dopisivanje i telefonski kontakti s menadžerima na nižoj razini, da bi konačno bio postignut kompromis. “Nismo zastupnici, već samo distributeri njihove robe. Nisu nam zato postavljali nikakve posebne uvjete osim da ne smijemo izvjesiti njihovu reklamu na vanjski zid i da, osim rublja Victoria’s Secret, moramo nuditi i rublje drugih proizvođača”, objašnjava sadržaj pregovora Goran Juraković. Koliko su on i njegova partnerica do sad uložili u otvaranje dućana u kojem će, osim rublja Victoria’s Secret, nuditi i kolekciju Parah, za sad je tajna. Međutim, poznato je kako je Wexner 1982. u osnivanje nove marke rublja uložio milijun dolara. Do 1986., četiri godine kasnije, Victoria’s Secret imala je već 100 prodajnih prostora i godišnji promet od 100 milijuna dolara. Prosječna cijena grudnjaka tada se kretala oko 12 dolara. Danas se prosječna cijena njihovog grudnjaka u Americi kreće između 35 i 50 dolara, a Juraković i Tajana Marinčić tvrde kako u njihovom dućanu neće biti bitno skuplji. Osim donjeg rublja, u njihovom će se salonu prodavati i večernje haljine koje kreira Božica Medić Juraković, Goranova majka koja već godinama ima svoj salon na mjestu gdje će uskoro biti otvoren butik s rubljem, večernjim haljinama i cipelama talijanske marke Colette.

“Od Victoria’s Secreta odabrali smo najatraktivnije modele iz najnovije europske kolekcije te komade iz kolekcija Angel, Butterfly i Very very Sexy. U tom izboru je najviše seksi donjeg rublja po kojem su poznati, ali u otkvačenim, žarkim bojama. Takvog rublja kod nas uglavnom nema. Što se tiče europske kolekcije koju za Victoria’s Secret radi Parah, uzeli smo od svega pomalo. Djeluje vrlo urbano i karakteristična je zbog kombinacija boja, poput kričavo ružičastih gaćica u kombinaciji s kričavo zelenim grudnjacima. Uglavnom smo više birali iz kolekcije za mlađe žene”, govori o ponudi u još neotvorenom dućanu Tajana Marinčić. Istovremeno traje potraga za hrvatskim modelom koji bi postao zaštitni znak poznate američke marke donjeg rublja. Iako se na prvi casting javilo više od 50 djevojaka, uglavnom već poznatih s hrvatskog “catwalka”, uži izbor još uvijek nije učinjen. Među manekenkama koje su nosile blještave Victoria’s Secret revije do sada su pistom šetale Eva Herzigova, Gisele Bundchen, Elle Macpherson, Leatitia Casta, Tyra Banks, Claudia Schiffer i Heidi Klum, koja je lani na reviji nosila zlatni grudnjak optočen dijamantima, čija je vrijednost procijenjena na 11 milijuna dolara.

“Još uvijek tragamo za djevojkom koja bi imala obline, dakle ne bi smjela biti premršava, a ujedno ne bi smjela biti ni premlada. Takve djevojke je kod nas prilično teško pronaći”, objašnjava Juraković. Njegova kolegica dodaje kako bi idealna bila djevojka koja se iz djevojčice može transformirati u vampa. Slična transformacija u posljednje dvije godine promijenila je i uobičajene modele rublja Victoria’s Secret, koji su u početku bili senzualni i ne osobito provokativni, namijenjeni prije svega ženama, a ne djevojkama. Međutim, prije dvije godine u novim kolekcijama pojavio se, primjerice, crni grudnjak od kože urešen brojnim patentnim zatvaračima, lancima i karikama. Ocjena s početka da je rublje Victoria’s Secret kušnja za muškarce zapravo je tek jedna u nizu primjedbi što ih na račun ove kompanije iznosi American Decency Association (ADA), američka udruženje za moral i ćudoređe. Međutim, ni jedna peticija do sad nije postigla željeni cilj, baš kao što je bez komentara ostala i primjedba katoličkih vjernika o tome kako nije umjesno koristiti pojam anđela za kolekciju donjeg rublja koje, kako smatraju zagriženiji Amerikanci, zapravo spada u kategoriju meke pornografije. Ista je grupa moralista prosvjedovala i protiv CBS-ovog televizijskog prijenosa raskošne revije Victoria’s Secreta na kojoj, osim vrhunskih manekenki, nastupaju i vrhunski glazbenici poput Stinga, Mary J. Blige i Phila Collinsa.

Posljednji marketinški uspjeh je, nimalo ometana ovakvim optužbama, Victoria’s Secret postigla kad je za svoj novi reklamni spot uspjela angažirati Boba Dylana. Pjevač kojeg smatraju živom legendom i koji se u više od 40 godina svoje glazbene karijere nije marketinški eksponirao ni za jednu kompaniju, bez razmišljanja je to pristao učiniti za reklamu kolekcije Angel. Usprkos tome što je svojim raskošnim medijskim kampanjama – televizijskim spotovima, plakatima i revijama na koje je moguće ući samo kao V.I.P. uzvanik – izazvala i negativne reakcije javnosti, od Victoria’s Secreta je već početkom 90-ih napravljen brand koji postaje znakom prestiža. U međuvremenu je njihovu europsku kolekciju počela proizvoditi talijanska modna marka Parah koja nije samostalno zastupljena na američkom tržištu, baš kao što ni Victoria’s Secret nema svojeg europskog zastupstva.

Svi dućani Victoria’s Secreta inače su i ekskluzivne trgovine samo njihovog donjeg rublja. Trenutno u Americi imaju 1014 lokala od kojih najveći ima 21.000 četvornih metra i nalazi se na Manhattanu. Godine 2002. u njima je ostvareno više od 2,4 milijarde dolara prometa. Kako se novac uložen u reklamne akcije pokazao dobrom investicijom, zahvaljujući kojoj se glas o Victoria’s Secretu proširio i na druge kontinente, kompanija se, umjesto na zastupstva, odlučila na prodaju putem kataloga i otvaranje dućana na Internetu gdje godišnje ostvaruje promet veći od dvije milijarde dolara. Prema tome, njihov promet u Hrvatskoj bit će zanemariv, a možda je upravo to i razlog zbog kojeg su odlučili napraviti presedan na tako malom tržištu kao što je hrvatsko. Juraković i Tajana Marinčić se nadaju kako će u sljedećih godinu dana, nakon zagrebačkog dućana, otvoriti i slične trgovine u Splitu i Dubrovniku. Premda se svi Victoria’s Secret modeli mogu naručiti preko Interneta, zbog neobičnih hrvatskih zakona koji visoko oporezuju takvu vrstu trgovine primjerci su bili prilično skupi. Rublje iz budućeg dućana će ipak, usprkos hrvatskoj marži, biti bitno jeftinije.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika